Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Inv1sus

    addikt

    válasz dabadab #2 üzenetére

    Én mindkettő használatát magamtól tanultam meg. Anyukám is magától tanulja. Baromság ilyesmire időt fecsérelni szvsz, mintha otthon nem lehetne eleget gyakorolni a dolgot. ;]

    *** WEBDESIGN, GRAFIKUS DESIGN, FRONT-END PROGRAMOZÁS ***

  • HuMarc

    addikt

    válasz dabadab #43 üzenetére

    A Scratch-et én is ismerem, jó kis program, szerintem is jobb lenne ha azzal oktatnának. Én láttam a hatodikos Mozaikos tankönyvet és oktatnak egy, a Scratch-hez hasonló Lego-s programmal, ami sejtésem szerint ahhoz a Lego NXT-s robothoz tartozik, ami Áukereső.hu és Árgép.hu szerint 80.000 Ft körül jár...

    A Comenius Logo-nak viszont még így sem érzem hasznát, hiszen ahogy eddig tapasztaltam, pár jobb képességű gyerek kivételével a diákok leírják, ami a táblán van, vagy kimásolják a feladatot a könyvből, esetlegeg lemásolják valaki másról és kb. semmit nem gondolkodnak, hanem várják, hogy óra végén öt percben játszhassanak...

    [ Szerkesztve ]

  • Penész Gomba

    tag

    válasz dabadab #48 üzenetére

    Korán kell kezdeni az informatika megutáltatását az emberekkel :D

  • Nekomajin

    aktív tag

    válasz dabadab #48 üzenetére

    A kettes számrendszer ismerete benne van a kerettantervben matematikából és informatikából is.
    http://kerettanterv.ofi.hu/alt_isk_felso/index_alt_isk_felso.html

    Már én is tanultam, amikor általános iskolás voltam, pedig az már elég régen volt. És nyilván nem tizedestörteket kell oda-vissza átváltaniuk, de tudniuk kell, hogy létezik olyan, hogy kettes számrendszer, és azt is, hogy miért fontos. Arra kíváncsi lennék, hogy te hogy magyaráznád el a bináris működési elvet számrendszerek nélkül. :U Ha már ilyen szemforgatós smiley-t használsz.
    A digitális írástudás meg nem abból áll, hogy a titkárnő be tudja gépelni a szöveget, meg be tudja állítani a félkövér betűt, hanem abból, hogy legalább alapszinten érti a számítógép működését, és például nem úgy képzeli el, hogy a számítógép ott belül valamire felírja a szöveget. Ehhez pedig kell többek között a kettes számrendszer ismerete is.
    A többi meg ha katasztrófa, ha nem, szakmailag elfogadott.

  • Nekomajin

    aktív tag

    válasz dabadab #53 üzenetére

    Nem igazán értem, hogy miért ódzkodsz ennyire a számrendszerektől. Egyrészt matematikából úgyis tanulják. Abba meg végképp ne menjünk bele, hogy akkor már a matek módszertan is rossz. Másrészt nem egy bonyolult dolog. A helyiértékeket ismerik, hiszen a kezdettől fogva része a matematikának. Onnan meg már csak egy lépés a másik számrendszer.Harmadrészt nem az átváltás mikéntjén van a hangsúly. Anélkül is működik a dolog, hogy a gyerekeknek akár egyetlen számot is át kéne váltani. Elég, ha a tanár megmutatja egyszer a táblán, hogy mégis lássák, és kész. A hangsúly azon van, hogy egyáltalán tudják, hogy létezik olyan, hogy kettes számrendszer. Az ebben a helyzetben részletkérdés, hogy hogy lehet átváltani. Harmadrészt úgyis lesz olyan gyerek, aki rá fog kérdezni, hogy mégis hogy tárolódik az adat. Azt nem mondhatom neki, hogy maradjál csendben, majd X év múlva megtanulod a középiskolában.
    Negyedrészt, és ez a legfontosabb, muszáj beszélni arról, hogy hogyan tárolja a gép az adatokat, mert anélkül egy csomó minden a levegőben lógna. Nem kell nekik architektúrát meg kódtáblát tanítani, de nehéz meglenni például a karakterkód mint fogalom nélkül. És akkor máris játszik a kettes számrendszer. Viszont ha ezt úgy tanítjuk, hogy az alapokat kihagyjuk, akkor a gyerek majd magától próbál meg rájönni, és olyan tévképzeteket talál ki, hogy középiskolás tanár legyen a talpán, aki utána kiveri a fejéből.
    Ötödször, te túlreagálod ezt az egészet, mert a gyerekeknek nem okoz problémát ezt megtanulni és megérteni. (És itt nyilván nem az összes gyerekről beszélünk, hanem a többségről, hiszen hozzájuk kell viszonyítani.)
    Hatodszor, csak hogy egy praktikus példát is mondjak, ha a gyerek szakképző iskolába kerül, ahol lesz majd _összesen_ kb 35 informatika órája, akkor neki nem játszik az, hogy majd a középiskolában megtanulja. Ha általánosban nem hallott róla, akkor soha nem fogja megtudni. Persze neki kevesebb szüksége is lesz rá, mint egy gimnazistának, de attól még digitálisan írástudatlan marad, hogy ezt a kifejezést használjam.

    A szövegszerkesztős problémáddal viszont teljesen egyetértek, de ott meg nem teheti meg a tanár, hogy csak elméleti tudást ad át arra hivatkozva, hogy rossz az eszköz, mert az életben annak a rossz eszköznek a használatát várják el az embertől. (Ebből a szempontból jó, hogy weblapszerkesztést is kell tanulniuk, mert ott ezt jól el lehet magyarázni, de arra meg alig jut óraszám, meg egyébként is, ez már kivezet a témából.)

  • dajkopali

    addikt

    válasz dabadab #53 üzenetére

    a legtöbbször egyetértek veled, de most nem
    én még matekból tanultam általános iskolában a kettes számrendszert - épp akkor is "kísérleti tankönyv" volt ráírva az egyébként soha nem használt matekkönyvünkre -, és én, aki egy idő után nagyon sokat szenvedtem a matekkal, pont ezt a részt, a számrendszereket találtam könnyűnek és érdekesnek tízévesen

    "fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter

Új hozzászólás Aktív témák