- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Synology NAS
- Mesterséges Intelligencia topik
- Musk azt mondja: a gondolatával mozgatja az egeret a Neuralink első betege
- Kínai cégek segítik ezentúl a Teslát, a Renault-t, a Hyundait és a Toyotát
- Windows 11
- Mikrotik routerek
- 1000 kilométert mehetnek az EV-k az új CATL-akkuval
- ASUS routerek
Új hozzászólás Aktív témák
-
dchard
veterán
DGPS-t használtak.
Egyébként a hagyományos NAVSTAR GPS-szel is lehetséges a jóval pontosabb helyzetmeghatározás publikus jelek (C/A + fázismérés) alapján, de csak álló helyzetben. Például mobil hálózatok órajelének a szinkronizálására is használnak GPS-t, ilyenkor a fix vevő először meghatározza a pontos (álló) pozíciót, utána pedig kód + fázisméréssel képes a működéshez szükséges nagyon pontos (50ppb vagy jobb) órajel előállítására.
A kitárulkozó idegenektől mindig elfog a hányinger. [Cornelius]
-
dchard
veterán
A kérdés nem erre vontakozott, az EGNOS a korrekciós jelet folyamatosan sugározza, a kérdés az, hogy a vevőd rálát-e erre a holdra. Városi könyezetben nem nagyon.
erer1000 kérdésére a helyes válasz az, hogy a 3 rendszer együttes használata esetén az abszolút pontosság nem fogja meghaladni a 3 technológia közül a legpontosabb (Galileo) által elérhető eredményt, viszont elsősorban épített városi környezetben, vagy szűk völgyekben nagyban nőni fog az érzékelhető átlagos pontossság, hiszen jóval több hold jeleit tudja majd használni a vevő. Míg eddig egy szűk utcába mondjuk csak 2-3 hold látott be, addig a 3 rendszer esetén 5-6 hold is látszani fog.
A kitárulkozó idegenektől mindig elfog a hányinger. [Cornelius]
-
dchard
veterán
Én azt gondolom, hogy jelenleg nem tudja használni, kiegészíteni persze ki lehet, de a lényeg, hogy nem lesz korrekciós jelre szüskség. Ne felejtsük el, hogy a korrekciós jelek alapvetően a totálisan pontatlan és technológiáját tekintve 30 éves NAVSTAR rendszer pontosítására találták ki (aminek szintén folyik a modernizálása egyébként). A legnagyobb pontatlanság ennél a rendszernél az ionoszferikus torzításból fakad (nagyon leegyszerűsítve azért, mert egy frekis, legalább is a civilek nem férnek hozzá a második frekihez). A modern GPS rendszereknél (a NAVSTAR új civil kódjainál is, mire elkészül) ez a probléma megszűnik, mert több frekvencián is hozzáférhetőek a navigációs jelek, így az ionoszferikus (és egyéb) torzításokat is a vevő könnyen ki tudja küszöbölni. Rádásul az órajel felbontása is javulni fog (a Galielo-nál eleve jobb lesz már induláskor is).
Ha már itt tartunk, érdekes kérdés, hogy vajon a jelenlegi rendszerek (NAVSTAR C/A kód + GLONASS civil kód + Galileo civil kód) vajon képesek-e az ionoszferikus torzítás szűrésére? Tartok tőle, hogy nem, mert az órajel forrásaik nem emlékeim szerint nem járnak szinkronban.
[ Szerkesztve ]
A kitárulkozó idegenektől mindig elfog a hányinger. [Cornelius]
Új hozzászólás Aktív témák
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Digitális detox a Nokiától
- nVidia tulajok OFF topikja
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Milyen videókártyát?
- Autós topik
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Milyen légkondit a lakásba?
- PlayStation 5
- Xbox Series X|S
- További aktív témák...
- DELL Latitude 5590 5501 FHD IPS 15.6 gyári magyar billentyű világító opc i5-8250u i5-9400H 8GB 256GB
- Intel QuadCore i3-8100T - SR3Y8 - 3.1 GHz - 6MB - 35W - UHD Graphics 630 - LGA1151 v2
- IBM Model M membrane (fólia) kerestetik
- Hegel H120
- Új 480GB SanDisk SSD PLUS 2,5" , és egy használt 100/100% 500GB Samsung 2,5" 870 EVO SSD