Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
A kérdésedre nem tudok válaszolni, de annyit hozzáfűznék, hogy az egyén szánalmas kis életének monitorozása arra lehet jó, hogy ha az az egyén véletlenül fontos egyénné válik bármi okból, akkor tudjanak róla mindent.
pl. van egy hatalmas feldolgozatlan adatbázis, ami minden adatot tárol, de senki nem dolgozza fel az adatokat, míg nem jön egy kérdés a rendőrbácsiktól, hogy ugyan már ki a fene tartózkodott az XY helyen, amikor a Z politikust lelőtték. Ekkor megy az adatbázis lekérdezés BLABLA paraméterekkel, ami kiköp pár telefonszámot vagy nevet, akiket meg lehet kérdezni, hogy mit láttak, és van-e otthon shotgun-juk.
Ez persze csak egy naiv példa, ami arról szól, hogy én hozzá nem értőként hogy képzelem el ezt az adathalmazt és egy lehetséges közérdekű felhasználását.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
bambano
titán
Nem olyan sok az az információ... nem hiszem, hogy a beszélgetéseket tárolnák, csak a beszélgetések metaadatainak tárolására kötelezik őket. az meg úgy már nem annyira sok.
"Hogyan dolgozzák ezeket fel?": adatkockákat csinálnak belőle.
"Ki fizet a tárolókapacitás fenntartásáért, mitől éri meg fenntartani?": egyrészt a törvényalkotó figyelmét valahogy elkerülte ez a kérdés másrészt a piac szegmentálásához jól jön ez nekik, szóval nem tiszta veszteség. Eltennék maguktól is."ezek az információk az egyén szintjén irrelevánsak": nem, nagyon nem irrelevánsak. csak nem föltétlenül bűnüldözői szempontból releváns, hanem hálózatfejlesztési, piaci és online marketing szempontból számít.
Én abban nem hiszek, hogy mindig mindenkit nyomon követ a terrorelhárítás, ők max akkor keresik vissza a retrográd adatokat, ha valamiért a látókörükbe kerülsz. Az viszont biztos, hogy különböző eladási célzatú információk céljából rendszeresen átfésülik az egész miskulanciát, akár saját célra, akár eladási célra (úgy értem, egyik cég eladja a saját adatbázisából kihámozott információt a másiknak). Mindig, minden cég, amelyik elad, adatbázist épít. Teszkó hűségkártya piaci szegmentációra, keresztkapcsolt ajánlatok elkészítésére jó, a kosár tartalmának elemzése alapján rendezik be az áruházat (nem csodálkoznék, ha záros határidőn belül nyomkövetni kezdenék a bevásárló kocsikat), azok alapján kapsz reklámlevelet, stb.
Nagy zseton van ebben, civil felhasználásra is, nem véletlenül csinálják.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-