Új hozzászólás Aktív témák

  • Rickazoid

    addikt

    válasz #16514048 #127 üzenetére

    Csakhogy a logótervezés és kivitelezés nem feltétlenül ugyanaz, mármint a tervezők dolgozhatnak bármennyit, ha a végén egy két perces munkát választanak ki a döntéshozók. Azt nem tudjuk a tervezők mennyi időt töltöttek ötletek megvalósításával, új ötletek kidolgozásával, vitával, nem tudjuk hány ötlet, hány terv, hány kész logotípia és logó lett elvetve, és persze nem tudjuk, hogy ki és miért mondta végül azt eredetileg, hogy legyen ez a kisiskolás által is reprodukálható szöveg egy faék egyszerű sans-serif betűtípussal. Mert ez lett belőle, ezt a doodle be is ismeri lényegében. De nem ez a probléma, hanem hogy nem egyedi, nincs benne semmi jellegzetesség, semmi ötlet, semmi kiemelkedő, szembetűnő, és csak azért emlékezetes, mert ez mind hiányzik. Erre lehet mondani, hogy elérte a célját, hisz aki meglátja, emlékezni fog rá vagy azért, mert szereti, vagy azért, mert a fejét fogva ő szégyenli magát. Ha ez volt a célja a Google-nek, akkor elérték, ha valami más, akkor elrontották és még év vége előtt lesz új.
    A logó meg megint micsoda? Egy sima, semmiben sem egyedi sans-serif G betű. Itt megint, nem tudjuk hány terv lett elvetve ez előtt, de végül mégis csak ez a két perces alkotás került kiválasztásra. Csak a négy alapszín árulja el, hogy a Google logójáról van szó, anélkül bármi lehetne. A korábbi g betűjük bírt olyan karakterisztikákkal, amiket az ember megtanult felismerni és nem kellett kéknek lennie, hogy a Google-lel asszociálja. Itt azonban a négy pötty négyzetszerű (vagy kör, ha nagyon muszáj) alakban sokkal, de sokkal alkalmasabb lenne szerintem logónak, mint a színezett G betű. Persze akkor meg a Microsoft ugrana a Google torkának, bár lehet így is megteszik (lásd: Win 7 boot animáció).

    Az már csak a személyes véleményem, hogy egy logónak úgy kell kinéznie, mint például a Sony Ericsson logója vagy a Walkman-é. Mindkettő kezdőbetű(ke)t formál messziről felismerhető, megnyerő, egyedi logóvá, és bár előbbinél dominál a szürke-zöld, utóbbi meg gyakran narancs, anélkül is felismerhetők. Ez nem ország- vagy városi zászló, ahol az elvárás az (lenne), hogy óvodások is könnyen lerajzolhassák helyesen, emlékezetből, hanem hogy mutasson valamit, amit még nem láttunk és nem az erős negatív visszhang miatt válna a céget reprezentáló mintává. Szerintem.

    Erkölcstelen csíkot húzni a másik krumplifőzelékébe csak azért, hogy legyen egy szünet.

Új hozzászólás Aktív témák