Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • villamos

    őstag

    válasz hemaka #5 üzenetére

    Nem igazán. A legtöbb váltó a mai napig manuális, karos működtetésű. Ezen kívül vannak távolról állítható motoros váltók is, ezek egy részét egy nyomógombos pultról, illetve néhány helyen számítógéppel is vezérlik.

    (#13) Lenry: Már jó ideje tervezik, de gyakorlati előrelépés ezidáig nem történt. Nem mostanában fog az működni...

    [ Szerkesztve ]

    Szép álmokat csillagom! És amíg te csicsikálsz, én hozok neked egy... LÁNGSZÓRÓT TAKAROGGYÁ!

  • villamos

    őstag

    válasz Hiftu #17 üzenetére

    Pedig a vasút mindennek ellenére a lehető legbiztonságosabb, hülyeség ellen többszörösen is védve van. Igen, tény hogy történnek balesetek, és köztük néha elő-előfordulnak rendkívül súlyosak is, de a veszélyforrások száma elenyésző a közúthoz képest.
    Pl. Neadjisten rosszul lesz a buszsofőr. Mi történik? A busz irányítás nélkül halad tovább, és nem kell sok idő, hogy valaminek nekimenjen. Hiába vannak mögötte az utasok, nekik a legkisebb gondjuk is nagyobb annál, hogy a vezetőt figyeljék, és mire észreveszik hogy valami baj van, már késő.
    A vasúton ugyan ez a szitu egészen másképpen néz ki. Az ilyen esetekre van a vonatokon, illetve a vasúti járműveken un. éberségi berendezés. Ez tartalmaz egy riasztót, amit a mozdonyvezetőnek kezelnie kell. Ha ezt valami miatt nem teszi meg adott időn belül, akkor ez berendezés megállítja a vasúti járművet, megelőzve ezzel egy esetlegesen súlyosabb balesetet.

    Szép álmokat csillagom! És amíg te csicsikálsz, én hozok neked egy... LÁNGSZÓRÓT TAKAROGGYÁ!

Új hozzászólás Aktív témák