Új hozzászólás Aktív témák
-
villamos
őstag
Nem igazán. A legtöbb váltó a mai napig manuális, karos működtetésű. Ezen kívül vannak távolról állítható motoros váltók is, ezek egy részét egy nyomógombos pultról, illetve néhány helyen számítógéppel is vezérlik.
(#13) Lenry: Már jó ideje tervezik, de gyakorlati előrelépés ezidáig nem történt. Nem mostanában fog az működni...
[ Szerkesztve ]
Szép álmokat csillagom! És amíg te csicsikálsz, én hozok neked egy... LÁNGSZÓRÓT TAKAROGGYÁ!
-
villamos
őstag
Pedig a vasút mindennek ellenére a lehető legbiztonságosabb, hülyeség ellen többszörösen is védve van. Igen, tény hogy történnek balesetek, és köztük néha elő-előfordulnak rendkívül súlyosak is, de a veszélyforrások száma elenyésző a közúthoz képest.
Pl. Neadjisten rosszul lesz a buszsofőr. Mi történik? A busz irányítás nélkül halad tovább, és nem kell sok idő, hogy valaminek nekimenjen. Hiába vannak mögötte az utasok, nekik a legkisebb gondjuk is nagyobb annál, hogy a vezetőt figyeljék, és mire észreveszik hogy valami baj van, már késő.
A vasúton ugyan ez a szitu egészen másképpen néz ki. Az ilyen esetekre van a vonatokon, illetve a vasúti járműveken un. éberségi berendezés. Ez tartalmaz egy riasztót, amit a mozdonyvezetőnek kezelnie kell. Ha ezt valami miatt nem teszi meg adott időn belül, akkor ez berendezés megállítja a vasúti járművet, megelőzve ezzel egy esetlegesen súlyosabb balesetet.Szép álmokat csillagom! És amíg te csicsikálsz, én hozok neked egy... LÁNGSZÓRÓT TAKAROGGYÁ!
Új hozzászólás Aktív témák
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Tőzsde és gazdaság
- Villanyszerelés
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Viccrovat
- Gaming notebook topik
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Elemlámpa, zseblámpa
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- További aktív témák...