- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Mikrotik routerek
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- XPEnology
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- ASUS routerek
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- 1000 kilométert mehetnek az EV-k az új CATL-akkuval
- DIGI internet
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
Új hozzászólás Aktív témák
-
addikt
Öööö, pl? Nekem csak a Lehman Brothers jut eszembe, a többieket mind kimentették. És szépen megy minden tovább gond nélkül.
Ebben az esetben a teljesen nyilvánvaló helyzet az, hogy tudtak a veszélyről, de elhallgatták. Ebbe belepusztult ~500 ember. Gondatlanságból elkövetett emberölés, légiforgalom veszélyeztetése, stb. Vagy tucatnyi vádpont megáll. Szerinted hány ember fog évekig ülni a felsővezetésből? Tippre 0.
-
strogov
senior tag
Ez a terület különbözik gyakorlatilag mindentől. A Boeing mellett csak az Airbus van mint nagy gyartó. A lockhead martin nem ugyanazon a pályán játszik, a többiek meg nem játszanak. Ez nem olyan mint az informatika, hogy majd lemásolja valaki. Ezrével kell gyártani több száz utast szállító gépeket. Ha a boeing ezt nem tudja, akkor csak az airbus marad, annak meg az amcsik nem fognak örülni (főleg Trump).
-
7Heads Drago
veterán
A pénzel kapcsolatos bukásokat ne számold az ember életekhez. A pénz az mindenkinek számít az emberélet meg keveseket érint. Nem így kellene lennie, de mindig is így volt.
pl 2. világháborút finanszírozó cégek: [link]
És annyira érdekelt bárkit is?
George Bush apja Hitler egyik támogatója volt mégis amerikai elnök lett belőle.Kapnak egy kis dádát a Boingnél, leváltanak pár embert és megy minden tovább.
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
Stauffenberg
nagyúr
Ittasnak sem kell lennie, elég ha kialvatlan vagy túl hülye, esetleg olyan közegből érkezik, ahol a közlekedési kultúra teljesen hiányzik. Az autózás tele van kivédhetetlen helyzetekkel, mikor a józan, kipihent, nagy rutinnal rendelkező sofőr képességei sem érnek semmit. És ugye a statisztikák erről szólnak, nagyobb eséllyel halsz meg a közúthálózatot használva, mint repülés közben, nem pedig arról, hogy nagyobb eséllyel leszel részese kivédett balesethelyzetnek vagy parkolói koccanásnak.
-
Tommmysun
senior tag
Eredeti ide vonatkozó kommentem:
"Én egy olyan statisztikára lennék egyszer kíváncsi (ami persze nincs), hogy pl mekkora esélyed van saját hibából egy repülőn és egy autóban meghalni."
Én folyamatosan erre reagáltam, ezt igyekeztem elmagyarázni, mire gondolok, de már az elején leírtam, hogy nyilvánvalóan ilyen statisztika nincs és nem is lehet. Azt sem írtam, hogy ebben a statisztikában (ha létezne) esetleg az jönne ki, hogy biztonságosabb autózni. Csak a sok reagálás már teljesen elvitte egy olyan irányba az egészet mintha én azt írtam volna eredetileg, hogy kíváncsi lennék rá, hogy rám levetítve mennyire biztonságosabb ha vezetek, mintha repülnék, mert tuti biztonságosabb, ha vezetek .... pedig semmi ilyet nem írtam!!!
"Statisztika lényege, hogy átlagot néz?"
A statisztika lényege, hogy rengeteg következtetést vonnak le belőle, adott esetben akár átlagot is számolnak, nem egyszer ... így igen, egyik lényege, hogy átlagot/arányt (is) nézhetnek belőle.
DE (csak hogy cifrázzam ) kíváncsi lennék rá, hogy ha nem utasokra vagy kilométerre, hanem pl. repült órára és vezetett órára lenne lebontva egy statisztika, akkor hogy alakulnának az arányok ... Ilyen statisztika akár lehetne is , persze gondolom nincs .... és nem azt mondom, hogy akkor biztonságosabbnak mutatkozna a közúti közlekedés, csupán érdekelne, hogy változik az arány mivel a repülés jellegéből adódóan nyilván arról szól, hogy viszonylag rövid idő alatt nagy távokat teszünk meg egyszerre viszonylag sokan, míg a közúti közlekedés több idő alatt, de sok kis rövidebb távról szól általában. Tehát két funkcióját tekintve más jellegű közlekedés statisztikai adatait hasonlítjuk össze, csupán azért mert vannak olyan átfedések, hogy Berlinbe el lehet jutni kocsival is meg repülővel is, míg a szomszéd városba senki nem megy repülővel (nálunk), pedig elég sokan meghalnak eközben is. Viszont egy adott közlekedéssel eltöltött időre lebontva valamivel közelebb lennénk a valós arányokhoz.
-
Tommmysun
senior tag
"Statisztikában nehéz nem átlagot és arányt számolni."
Hát én is ezt mondom, de akkor miért kérdezed, hogy a "Statisztika lényege, hogy átlagot néz?"
"1 mérésből levonni statisztikát nem lehet."
Nyilván, de ezért is tud félrevezető lenni egy statisztika az egyének számára. Pont ezért is az eredeti posztomban is egy olyan csoportra lettem volna kíváncsi, ahol a saját hibás baleseteket veszik figyelembe. Az egyén csak ott jön képbe, hogy saját magára levetítve melyik statisztikából tud saját maga számára egy pontosabb képet összerakni. Ebben az esetben, csúnyán fogalmazva a túlélési esélyeiről.
Új hozzászólás Aktív témák
- Napelem
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Milyen processzort vegyek?
- Politika
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Escape from Tarkov
- Autós topik
- Xbox tulajok OFF topicja
- További aktív témák...