- Windows 10
- Synology NAS
- Ki hozhat AI-funkciókat az iPhone-ra?
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- TP-Link WR1043ND router
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mesterséges Intelligencia topik
- Musk azt mondja: a gondolatával mozgatja az egeret a Neuralink első betege
- Kínai cégek segítik ezentúl a Teslát, a Renault-t, a Hyundait és a Toyotát
- Windows 11
Új hozzászólás Aktív témák
-
BB9000
senior tag
Szvsz a fő probléma ebben az esetben az, hogy az MCAS rendszert az FAA-nak kellett volna biztonsági szempontból értékelnie, de az FAA-nak nem volt elég kapacitása, hogy időben elvégezze a rendszer értékelését. Erre a feladatra külső szakértőket alkalmazott. Hogy, hogy nem a külső szakértőnek pont a Boeing lett kiválasztva. Ez számomra egyértelmű, hogy szakmailag egy hibás döntés volt, tehát az FAA felelőssége is megjelenik a történetben. Hogy ki vonja őket felelősségre, azt nem tudom.
Egy cikk a témában itt: Link.Az MCAS rendszer lényege, hogy meggátolja az áteséssel járó repülési helyzet kialakulását. A B737 nél az átesés 14 fokot meghaladó emelkedési szög esetén áll elő. Ha ilyen manővert végez a pilóta, akkor az MCAS közbelép és megelőzi a bajt úgy, hogy csökkenti az emelkedési szöget. Más szóval bólintásra készteti a gépet. Két jeladó van a gépen, de a dőlésszög értéket csak az egyikből veszi. A pilóták a rendszer működésére nem lettek felkészítve. Az "egyszerűbb bevezetés érdekében repülhettek az előző 737 NG típusengedélyével is ezen az új gépen. Erről is az FAA döntött.
[ Szerkesztve ]