- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Router gondok
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Bittorrent topik
- Betelik a pohár: nagy igény lenne a gyorshajtás-ellenes technológiára
- Mikrotik routerek
- Max
- Programozás elméleti kérdések
- Aliexpress tapasztalatok
Új hozzászólás Aktív témák
-
#41133696
törölt tag
Helló, először is gratula a cikkhez, én magam is aktívan foglalkoztam a Titanic témával - a napokban is - , például itt
"A hajóról sokáig azt gondolták, hogy egy darabban süllyedt el. A hajóroncsot már 1914-ben egy mentőakció keretében ki akarták emelni a mélyből, ám az túl költséges lett volna. A terv szerint elektromágnesekkel hozták volna a félszínre a Titanicot. 1953 és 54-ben is próbálkoztak a roncs megtalálásával ám nem jártak sikerrel. Az 1960 és 1970-es években is voltak próbálkozások, de ezek általában pénz hiányában befuccsoltak. Az egyik legígéretesebb 1978-ban volt, mikor is a Walt Disney Company és a National Geographic magazin egy közös expedíció során akarták megkeresni a Titanic roncsait egy Aluminaut nevezetű mini tengeralattjáróval. A technika adott volt csak a pénz ismét közbeszólt így elvetették a tervet."
Még nem olvastam teljesen a cikket, de folyamatban van..
Szóval a fentebbi idézethez pár gondolat.
1914-ben a kiemelésének a legfőbb akadálya nem a pénz volt, hanem alapvetően két dolog:
1. 1985-ig nem tudták pontosan, hogy hol található, de ha tudták volna is, még le sem bírtak volna hozzá merülni, nem hogy ki emelni... a 80-as években már letudtak, még korábban is, de kiemelni technológiai lehetetlenség lenne, főleg elektromágnessel, egy 45 000 tonnás hajóról beszélünk, amely ráadásul még tele van vízzel is.
2. Ma már olyan gyenge szerkezetileg, hogy valószínűleg szétmállna...
3. A pénz szerintem nem igazán gond, ha kilehetne emelni, még a bankok is meghiteleznék, hiszen valószínűleg behozná az árát, az emberek özönlenének megnézni, ha nagyjából egyben lenne... viszont a tat rész lényegében felismerhetetlen, az orra is elég súlyosan roncsolódott, de több minden látható.
Kegyeleti okokat a kiemelése szerintem nem sértene, hiszen a tenger élővilága az emberi maradványokat már eltüntette.
Szerk: Még egy gondolat...
2012: Costa Concordia
A Costa Concordia még csak pár hónapja fekszik oldalára dőlve, nem hogy 3000 méteren nincs, de még teljesen el sincs süllyedve, elrozsdásodva meg kettétörve pláne nincs, mégsem bírják egyelőre meg sem mozdítani... és persze partközelben van...
[ Szerkesztve ]
-
#41133696
törölt tag
válasz
Integrale #141 üzenetére
Illetve ha már katasztrófáról van szó a Wilhelm Gustloff 10600 utasából 9400 halt meg.
Inkább úgy helyes, hogy a jéghegy okozta katasztrófák esetében lehet a legtöbb halálos áldozatot követelő hajó szerencsétlenség.
[ Szerkesztve ]
-
#41133696
törölt tag
válasz
Recon666 #147 üzenetére
Igen, a héten kb hatodjára adják
A Végén úgy járnak mint az Apokalipszis - A II. Világháború-val, amit ugye a 70. évfordulóra csináltak, és ami nagyon jó is lett, a zenéjét is imádom, respect Kenji Kawai-nak
, de már tuti leadták 50+-szor 2009 óta
-
#41133696
törölt tag
válasz
Recon666 #150 üzenetére
Amúgy azt bírom, amikor Cameron bejelenti az elején meg közben is, hogy majd ezt meg ezt kijavítja és a hibás részeket újra forgatja, aztán a végén meg benyögi, hogy hát a CGI animációt megcsinálta, azt közzé teszi, a kérdéses részeket meg nem fogja újra forgatni - például a 23 fokos szögben kiemelkedő Titanic-ot - mert az amúgyis a világon kb 8 embert zavar és ebből az egyik ő, ő meg tud ezzel együtt élni, viszont kiadja a Titanic-ot 3D-ben amiről az index így ír:
3d-ben fáj igazán a Titanic katasztrófája
"Eddig azt hittük, hogy James Cameron tud csak térhatású filmet készíteni. De ő sem."
-
#41133696
törölt tag
Ja, és ja...
Na és van egy érdekes indexes cikk...
Tűz, víz, cápák avagy hajókatasztrófák áldozati sorrendbe rendezve
A cikk érdekessége, hogy csupán baleseti eseteket vesz számba, tehát a Wilheim Gustloff, kimarad... sőt még a Titanic testvérhajója az HMHS Britannic is...
[ Szerkesztve ]
-
#41133696
törölt tag
válasz
Recon666 #158 üzenetére
Ja és még be is linkeli : RMS Oceanic (1899)
Amúgy most nézem a Brittanic 53 000 T-s vízkiszorítással bírt, tehát nagyobb volt mint a Titanic.
-
#41133696
törölt tag
Igen, ezzel én is így vagyok. A Film-et meg megint megnéztem...
Amúgy ki mit szól ahhoz, amiket James Cameron felvetetett az NGC-n, mint például:
1. Átkellet volna szállítani az embereket a jéghegyre
2. A Titanic egyik csónakjával átkellet volna csónakázni a 15 km -re lévő Californian-ig?
3. Magával a Titaniccal kellett volna oda hajózni esetleg hátramenetben
4. A 7-8 km re húzódó jégmezőhöz kellett volna a Titanic-ot kormányozni
5. A réseket matracokkal kellett volna eltorlaszolni, kívülről - na ez szerintem a legéletszerűtlenebb.
-
#41133696
törölt tag
válasz
Razermazer #162 üzenetére
Ja és az Olympic ja linkeljem is be
RMS Olympic volt az egyetlen a három testvér hajóból mely nem süllyedt el, hanem 1935-ben nyugdíjazták, de ahogy írtad ez sem úszta meg ütközés nélkül
Az RMS Olympic 1911-ben - 1 évvel a Titanic elsüllyedése előtt
Ezt pedig ma vagy tegnap olvastam:
-
#41133696
törölt tag
válasz
Razermazer #165 üzenetére
A jéghegy:
1. Ha nem lettél vizes, és sikerült felmászni rá túl élheted, feltéve, hogy ugye megtalálnak. Felmászni igen, rizikós, meg nem is könnyű ha egyáltalán lehetséges. Ez egy leginkább meredek képződmény, és arra is nagy esély van, hogy sokan lecsúsztak volna a vízbe, ha onnan ki is mászik, tényleg halálra fagy.
2.Abba az egy csónakba, erős, edzett matrózokat kellett volna bepakolni, a Titanic 2 óra 20 perc vagy 2 óra 40 perc alatt süllyedt el, szerintem 1 óra alatt átkellet volna jutni a Californian-ig, hogy legyen idő átszállítani az embereket is. A Californian én úgy tudom, hogy nem mozgott, a kapitánya épp a jéghegyek miatt, úgy döntött ,hogy éjszakára megállnak. A rádiósuk aludt, az őrszem pedig a délibáb miatt nem látta rendesen a Titanic fényjeleit.
"Legjobb megoldás a szakszerű mentés felkészült legénységgel, ami nem volt, mindenki megmenekült volna, azért 160 perc alatt simán kimentették volna az embereket. Én így gondolom."
Nem volt elég hely a mentőcsónakokban, akármilyen frankó legénység van, ha jó esetben telepakolják a mentőcsónakokat 70 fővel akkor is csak kereken 1400 ember menekülhetett volna meg.
20 mentőcsónak volt 64 helyett. 64 esetében 40-vel számolva 2560 embert lehetett volna evakuálni.
@ Recon666: Ja, hát írni is tudnak
[ Szerkesztve ]
-
#41133696
törölt tag
Amúgy A cikk kultúra lapjáról jutott eszembe:
Ha az eredeti tervek megvannak, miért nem építik meg egy az egyben újra? Ebből adódóan soha nem futna ki a tengerre, mert a mai biztonsági előírásoknak nem felelne meg, de lehetne egy kiállítási hajó mint az Auróra cirkáló. Szerintem lenne annyi látogatója, hogy pár éven belül megtérülne, ha már ilyen jó kis drága múzeumokat építettek, amik mellesleg csak imitálni tudják a dolgot
-
#41133696
törölt tag
Ami az utas listát illeti, én úgy tudom, hogy négy Osztrák-Magyar Monarchiabeli állampolgárt tartottak nyilván a hajó utaslistája alapján, de nemzetiségüket tekintve Horvátok voltak. A személyzet.
A Wikipédiából:
"Magyar személyek [szerkesztés]
Legendák, vagy vitatható információk [szerkesztés]
Több forrásban is szerepel, hogy a Titanic fedélzetén magyarok is voltak. Például a tragédiát túlélő Reischl Mátyás, az egyik első osztályú étterem magyar pincére.[16] Azonban Reischl Mátyás neve nem szerepel sem az üzletszerűen működő éttermek alkalmazottainak,[17] sem a hajó kiszolgáló személyzetének listáján.[18]
Reischl Mátyáshoz hasonlóan kétséges, hogy a megmenekültként feltüntetett, soproni származású Hoffer Lujza valamint a szintén megmenekültnek megjelölt, harmadosztályon utazó Kisik Antal és felesége, továbbá a tengerbe fulladt Kisik Vince és a tizennyolc éves Kisik Mária valóban a hajón tartózkodtak-e.[19] Az ő nevük nincs feltüntetve az utasok névsorán. Azonban fel van tüntetve hét olyan személy, akik az akkor az Osztrák-Magyar Monarchiához tartozó településekről származtak.[20]" -
#41133696
törölt tag
Amúgy vajon Bob Ballard miért nem kapott szerepet a James Cameron féle tényfeltáró bizottságban? Hiszen 85'-ben Ő találta meg a roncsot...
Nem kapott meghívót, vagy nem fogadta el?
Esetleg nem szimpatizál Cameronnal, hiszen azért Cameron ezen a tragédián nem gyengén anyagi hasznot is szerzett, a filmen keresztül.
Amúgy érdekes és mennél többször látjuk a 2 órás Cameron vezette dokumentum és tényfeltáró filmet annál szembetűnőbb, hogy az egész Cameron körül forog. A középpontban ő van, a másik 7 ember csak alárendelt szerepet kap. Lehet Ballard ebbe nem ment volna bele.
-
#41133696
törölt tag
válasz
Razermazer #186 üzenetére
Igen, két ilyen vezéregyéniség nem fér meg egymás mellett, mert a maga módján mind a kettő csak magát szeretné fő főnek látni...
"De azért annak örülök, hogy a legelső hölgy az Olympic ilyen sokáig, és dicsően szelte a vizeket."
Az Olympic-et kár volt szétvágni, ott lett volna az alkalom egy olyan múzeum kialakítására mely nem is került volna sokba, csak gondolom az volt a gond, hogy az nem járja, hogy átnevezzük titanic-é, ha meg nem az a neve, akkor az emberek arra sem mennek...
-
#41133696
törölt tag
válasz
Vigilante #195 üzenetére
A Titanic 28 méter volt ott ahol a legnagyobb a szélessége. Ez azt jelenti, hogy az útvonala egy 28 méter széles sáv...
Azért az elég nagy pech, hogy egy 28 méteres sávban egyszer csak megjelenjen egy jéghegy a több ezer kilométer széles Atlanti óceánban. Az meg pláne, hogyha már ott van, akkor neki oldalazik... Sőt sokkal eredményesebb lett volna a fordulat, ha eközben a hajó folyamatosan előrefelé halad.
Esetleg a három propellerből a bal hátramenetbe kapcsol... na most ezt nem tudom, hogy meglehetett volna e csinálni, illetve ilyenkor óriási ellentétes turbulens erő lépett volna fel.
[ Szerkesztve ]
-
#41133696
törölt tag
válasz
#41133696 #196 üzenetére
Itt egy példa erre: Vadászat a Vörös Októberre 1:06-nál, hogy aztán filmen kívül működne e az érdekes kérdés
-
#41133696
törölt tag
Helló, igen az a rész
A Titanic meghajtását én sem ismerem, csak amit a filmben láttam, én úgy láttam, hogy a hídon egyenként állították át hátramenetbe a hajócsavarokat, de aztán gyorsan mutatta a kazánházat is, és mintha ott külön is meg csinálták volna a műveletet. Persze lehet, hogy rosszul láttam
-
#41133696
törölt tag
válasz
Keeperv85 #202 üzenetére
Az AURORA fenntartása talán olyan óriási összegekbe kerül? Az, hogy ott állna a Southamptoni kikötőben sekély vízben - nehogy már megint elsüllyedjen, mert akkor semmi nem mossa le róla, hogy ez egy elátkozott hajó
- szerintem még profitot is hozna a kötelező kiadási költségeken felül, bőségesen. Persze tévedhetek, csak azt írtam le amit gondolok, és ami konzekvenciát levontam az AURORA sikeréből.
Azért az AURORA híres hajó, de én úgy gondolom a Titanic-ot nagyobb érdeklődés, és miszticizmus lengi körül, főleg úgy, hogy már 100 éve víz alatt van. Sőt azon sem lepődtem volna meg, ha teljes titokban megépítették volna, és a 100. évfordulóra akár még a biztonsági megoldásokat korszerűsítve is - radar, vízalatti sonar, GPS, korszerű, fedett és motoros mentőcsónakok stb - , maga a mása hajózott volna ki az elsüllyedésének színhelyére, az ütős lett volna.
Na és ugye nem feltétlen magán cégekben kell gondolkodni, akár a Britt állam is megépíthette volna. Egyébként mai áron számítva egy óceánjáró megépítése 570 millió $ ami kb 450 millió €-nak felel meg.
Hány olyan gazdag Arab sejk van, aki dollár milliárdokkal bír? Na és nem csak arab dollár milliárdosok vannak... ezeknek lenne pénzük, ha nem jönne be sem érné őket nagy katasztrófa... Bill Gates-nek egykoron 100 milliárd $-ja volt, aztán az anti-tröszt perek miatt , illetve a válságos idők miatt megfeleződött, ma körülbelül 50 milliárd $-ja van, és lényegében úgy szállt el a pénz nagy része, hogy nem hogy nem hajóra verte el, hanem csak sodródott az eseményekkel, a részvények zuhantak meg.
Ami a filmes bakikat illeti, nekem speciel nem szoktak feltűnni az ilyesmik...már csak azért sem mert néha a szövegre nem is nagyon figyelek, ha olyan esemény zajlik ami vizuálisan is tökéletesen elmondja mi történik... a Gladiátorban is egyik haverom mutatta a gázpalackot
Kate Winslet szeme tényleg kékes, bár nem világos kék.
Itt azért világosabb kéknek tűnik.
A mama szemszínét nem néztem, de a 90-es években már voltak kontaktlencsék, szóval még akár védhető is
Természetes szemszínek I.
Amúgy az relatíve nem olyan nehezen eldönthető, hogy félre szinkronról van e szó, vagy a film defektes e gyárilag, ami a szöveg környezet és a vizuális effektek látszólagos szinkronját, vagy aszinkronját illeti
Egyébként a jéghegy a valóságban a hajótól jobbra volt, tehát a parancs az volt, hogy forduljon el balra, amikor neki ment, akkor Murdoch ellentétes irányba kormányoztatta a hajót, hogy a hajócsavarok már ne sérüljenek. Ennek az utóbbi műveletnek csak akkor lett volna jelentősége, ha a hajó nem süllyed el. Jobbról kapta a léket, és a jobb oldala is merült alá, hiszen a beömlő vízsúlya előre, és srégen jobbra húzta lefelé a hajótestet.
-
#41133696
törölt tag
Ezzel én is így vagyok
Ami szerintem pénz kidobás az kb ez volt:
Egyszerűen nem élethű, apró az eredetihez képest, és ránézésre is olyan gagyi, hogy még a Cameron filmjében sem állná meg a helyét díszletként
, és ugye első fele megvan, de minek
nincs meg az az érzés amit Charles Lightoller így ír le:
"Nagyon nehéz leírni, milyen érzés egy ekkora hajón szolgálni, ahol mérföldeket sétálhat az ember a fedélzeteken és a folyosókon anélkül, hogy kétszer ugyanarra járjon... Tizennégy napomba telt, míg biztonsággal odataláltam a hajó egyik végéből a másikba a legrövidebb úton."
Charles Lightoller másodtiszt beszámolójaEzek a félig kész hajó replikáció múzeumok ezt nem tudják visszadni, és valószínű, hogy a szintbeli különbségek sincsenek megoldva.
Nincs megépítve a kazánház, csak a csillogó nagy Aula és esetleg a parancsnoki híd, de biztos sokan vágynának megnézni a kevésbé csicsás, ám hatalmas kazánházat a sok kazánnal, és óriási géppel.Ami a hajócsavarok külön szabályozhatóságát illeti:
"A szolgálatos tiszt (William Murdoch első tiszt) utasítást adott a hajó balra fordítására, és a bal oldali hajócsavar hátramenetbe kapcsolásra. "
Forrás: Wikipedia
[ Szerkesztve ]
-
#41133696
törölt tag
válasz
Napfénysüti #200 üzenetére
Pontosan 1/9 része áll ki a vízből, és tényleg alulra jóval terjedelmesebb.
Az előbbi posztomat meg pontosítanám: A jéghely pont a Titanic előtt volt, a fordulást követően, került a jobb oldalára, hiszen ha eleve ott lett volna, akkor vagy nem szükséges korrigálni, vagy ha igen, akkor jó eséllyel elkerülhető lett volna az ütközést, hiszen lett volna idő, a jéghegynek a nem látható vízalatti szélesebb szegélyének is a kikerülésére. Murdoch nyilván abba az irányba fordult, amelyiket rövidebbnek ítélte meg a hajó orrától számítva.
-
#41133696
törölt tag
Így késleltették azt a pánikot, ami már az első perctől komoly problémát okozott volna abban az esetben, ha mindenki számára ismertté válik, hogy ennek a hajónak annyi, hogy az egyik közeli hajóval nem tudnak kapcsolatba lépni, hogy a Carpathia bár teljes gőzzel elindult feléjük, de még 4 óra mire odaér, hogy akkor a Titanic, már több mint egy órája ellesz merülve, hogy a víz olyan hideg amiben pár percnél tovább nem maradnak életben, és hogy messze nincs elegendő mentőcsónak.
-
#41133696
törölt tag
Szerinted hány ember volt ott tisztában főleg a fel nem engedett fedőköz lakókból, hogy hány ember van a fedélzeten pontosan, hogy egy csónakba mennyi ember fél bele optimálisan, és mennyi maximálisan, valamint süllyedés közben, hányan kezdték el számolgatni, hogy mennyi csónak is van a hajón?
Nyilván az értelmesebbje illetve a jó kapcsolatokkal rendelkező urak, összeadták a dolgokat, és rendre közülük kerültek ki azok, akik megmenekültek. Kevés férfi volt köztük viszonylag, mert kevés volt az aki pofátlanul beült csónakba, olyan meg főleg aki nőnek öltözött.
[ Szerkesztve ]
-
#41133696
törölt tag
válasz
Razermazer #221 üzenetére
J. Bruce Ismay A brit White Star Line hajótársaság igazgatója, teljesen véletlenül belepottyant a mentőcsónakban, és túl élte a történetet, amíg más milliárdosok, elmerültek a hajóval... és a fickó 25 és félévvel élte túl a balsorsú hajót...
-
#41133696
törölt tag
válasz
Razermazer #223 üzenetére
Azok a tiszteletreméltó Úriemberek - direkt nagy betűvel, mert megérdemlik hiszen nem féltek a jeges óceánba fulladni és feláldozták magukat - mentették meg a Titanic-on dagonyázó arisztokráciát a végső megbélyegzéstől... Mert ha a történet az lett volna, hogy minden első osztályon helyet kapó utas megmenekült csak sajna a másod és harmadosztály utasainak nem jutott hely, akkor rosszabb lenne...
Amúgy ilyen igazi bátor ember tényleg ritka, hasonló esetben 100-ból 80 ember mindenen gázolna keresztül csak túlélje, lenne vagy 15 amelyik beletörődne a sorsába, és Brandyt inna, és lenne kb 5 aki még akkor is aktívan segédkezne. Mint ugye a Costa Concordián a magyar hegedűművész.
Most nem tudom, hogy 97-es filmben vagy valamelyik másikban hallottam egy olyan mondatot, amiben az egyik tiszt a kapitányt arra biztatja, hogy mivel nincs már mit tenni, hagyja el a hajót, mert a törvény szerint ezt megteheti. Nos ez nekem megütötte a fülemet, és hát nem nagyon hiszem, hogy valóban megengedte volna, ma sem engedi meg, a kapitány utolsóként hagyhatja el a hajót, addig amíg polgári személyek vannak rajta, nem teheti meg, vagy ha megteszi, megy a börtönbe.
-
#41133696
törölt tag
-
#41133696
törölt tag
Frederick Fleetnek viszont tuti vége lett volna a pályafutásának...
Az egészben az a szörnyű, hogyha belegondolunk, a hajó megmenekült volna, 1500 ember megmenekült volna...
Viszont - márcsak azért is, mert a Titanic-ot elsüllyeszthetetlennek hitték - ha Fleet nem veszi észre, és a hajó neki ütközik szemből két rekeszt rongálva meg, nem azt mondták volna, hogy jaj de jó, hogy nem oldalt mentünk neki, és senki sem halt meg, nem lett volna ünnepelt hős aki megmentette 1500 ember életét, hanem azt, hogy Fleet hatalmasat hibázott, mert nem sikerült elkerülni az ütközést, ezáltal a White Star Line-nak tetemes kárt okozott stb... A Titanic sohasem lett volna ilyen híres hajó valószínűleg, és ez az út kb annyira maradt volna emlékezetes mint a Norwegian Dream-é...
-
#41133696
törölt tag
Új hozzászólás Aktív témák
lo 100 éve, hogy elsüllyedt az egyik legtöbb emberáldozatot követelt hajó szerencsétlenség, a Titanic...
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Luck Dragon: MárkaLánc
- GTA V
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- EAFC 24
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Tőzsde és gazdaság
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- További aktív témák...