Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Jhonny06 #4 üzenetére

    Attól függ, milyen technológiai fejlesztésről van szó, és pontosan milyen elképzeléseket akarnak megvalósítani.

    Érdemes kiemelni a három felhozott fejlesztési irányt. Az is elképzelhető, hogy nem hagyományos értelembe vett autógyártásról lenne szó, hanem egy Apple által felügyelt car-sharing szolgáltatást, önjáró autókkal. Ezt a példát azért hoztam fel, mert ez olyasmi, amihez hasonló per pillanat nem nagyon van (az Über próbálkozik ugye önvezető "taxikkal", de még kísérleti szinten vannak, a Tesla pedig ilyen terveket nem szövöget). Mivel pedig nem tudjuk, hogy milyen szinten állnak az Apple saját fejlesztései, így nehéz megmondani, hogy akkor le vannak-e egyáltalán maradva, avagy sem.

    Ráadásul a Tesla nem közöl valódi eladási adatokat. Becslések vannak (per pillanat reálisan 5-6000 autót adhatnak el havonta maximum, a gyártókapacitásuk ennyire elegendő), de konkrét számok nélkül nehéz ezeket elhelyezni egy koordináta-rendszerben.

    Az Apple pedig annyi pénzen ül, hogy erőlködés nélkül képes lehet akár egy komolyabb autógyártó céget megvásárolni, amelyik havonta képes annyi autót gyártani, mint a Tesla összesen egy évben (még a Tesla Model 3-al együtt is), pl. Fiat-Chrysler...

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz 0xmilan #8 üzenetére

    a Tesla pedig ilyen terveket nem szövöget
    De, szövöget.

    My bad, ez nekem új hír volt.

    Az FCA tavaly 2.25 milliót adott el, míg a Tesla 2018-ra évi 500 ezret tervez.

    Ahogy dabadab rámutatott, világviszonylatban közel 5 milliót adott el a Fiat. Én viszont nem eladást mondtam, hanem gyártási kapacitást. Per pillanat első sorban itt áll szűkösen a Tesla.

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz 0xmilan #14 üzenetére

    Ideális esetben szerintem le tudnak gyártani 500 ezret egy évben.

    A Tesla 500 000 eladást 2018-ra jelzett előre, ebből ~100 000 lehet a Model S és a Model X. A maradék 400 000 lenne Model 3. Csak csendben jegyzem meg, hogy Musk 2020-ra már egymillió autó eladását vetítette előre.

    Eladni meg ugye nem lesz nehéz, mert csak a hármasra már közel félmillió foglalás van.

    A foglalás viszont nem jelent élből vásárlót.

    Plusz én továbbra is vakarom a fejem azt látva, hogy 2016-ban a Tesla ugyan produkált 7 milliárd dolláros forgalmat, de 773 millió dolláros veszteség mellett. Ha a buborék-fújásból (részvény-eladás) nem tudná finanszírozni magát a cég, akkor rég csődbe ment volna.

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

Új hozzászólás Aktív témák