Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
plus44
veterán
Várom már nagyon.
“This is where the road crashed into the ocean...”
-
jaksajani
csendes tag
Reménykedtem, hogy a BioWare végre túllép az MMO-knál megszokott levegőt ütjük, és darabos béna animációs dolgokon (tisztelet a kivételnek, pl. Age of Conan harcrendszer) de nem, sőt még a grafika stílusa sem tetszik. Fenntartásaim vannak, és mivel egy időben fog kijönni a Final Fantasy XIV-el, nálam szinte esélytelen.
-
tiv83us
veterán
Bena animaciok, szar grafika.
Ember, MMORPG-rol beszelunk. /Remelhetoleg/ tobb millioan fognak rajta logni. Ha nem akarsz fel millas geppel jatszani, ami le tud kezelni idonkent 200-300 mozgo karaktert/monsztert/anyamkinnyat akarmit a kepernyon, akkor szerintem inkabb valoban valaszd a Final Fantasy 156-ot.
A BioWare nem ujgazdag sracoknak gyartja a jatekait, bar en is jobban szerettem volna ha tovabbviszik az eddigi RPG vonalat es nem WoW-osodnak el.Always Outnumbered, Never Outgunned
-
aram01
nagyúr
I am star wars fan
Isten jól sikerült alkotása vagyok, elvégre rögtön bőrkötésben adott ki...
-
Vistaboy
veterán
Ha nem játszottál a K.O.T.O.R. valamelyik - vagy mindkettő - részével, akkor ajánlom próbáld ki, utána más lesz a véleményed az Old Republic-ról is.
Bár én is sajnálom, hogy MMO lett belőle, azért mindenképpen ki fogom próbálni, hiszen a K.O.T.O.R. mindkét részét kitoltam, kíváncsi vagyok ez mennyiben lesz más élmény.
Kár, hogy havidíjas lesz, ha meg kellene venni, és utána ingyenes lenne - mint a Guild Wars -, akkor tutira megvenném. De így nagyban függ a játékélménytől - és a fizetéstől.
"A battle has been fought, and is now over. Place your sword upon the ground, and rest in the temporal peace. After dozing in the warmth of a dream, a new day will begin." - Fate/Stay Night. Diablo III: Vistaboy#1222
-
Wolverine
félisten
Ne felejtsd el, hogy a GW-nél gyakran jöttek ki teljes árú kiegészítők, és annyira durván instance-olt (gyakorlatilag minimális a szabad terület), hogy a hardverköltsége is sokkal kisebb volt...
A TOR egy WoW-kategóriájú játéknak van szánva, amit nyíltan neki is fognak engedni a blizzardos bálnának. Ezen a szinten viszont nem nagyon életképes sem az RMT, sem a mikrotranzakció bevételi forrásként.Inkább az a kérdés, hogy a Cataclysmhoz képest mikor jön a TOR
(stilisztikai tanács: ha már cikket írsz, ne köszönj. ez nem az a műfaj. beleszerkeszthetnék... de nem teszem)
"I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice." (Wolverine) / "Hello, I'm the Doctor. Basically... run." (a 11. Doktor)
-
Vistaboy
veterán
Nem a játék miatt említettem a GW-t, hanem a fizetési metódus miatt. Én nem szeretem a PvP-t (Bár ezt te már tudhatod abból az időből, amikor még együtt WoW-oztunk. ), úgyhogy nem is játszottam vele.
Ha tényleg olyan jó lesz a játék, mint amilyen a K.O.T.O.R. is volt, lehet hogy pár hónapnyi játékra befizetek majd. A WoW-ot sem azért hagytam abba, mert nem tetszett, pusztán anyagi okokból.
Ui.: Nyugodtan szerkesszed ki a köszönést, mert én nem tudom. (A megjelenés után valamiért nem tudom módosítani a cikkeimet ). Legközelebb pedig majd figyelek és igyekszem nem jó modorúnak lenni, bár nem tehetek róla, csak működnek a reflexek.
[ Szerkesztve ]
"A battle has been fought, and is now over. Place your sword upon the ground, and rest in the temporal peace. After dozing in the warmth of a dream, a new day will begin." - Fate/Stay Night. Diablo III: Vistaboy#1222
-
jaksajani
csendes tag
Köszönöm szépen a kedves szavakat, de tisztázzunk valamit: nem 2003-at írunk, ez már nem a wow időszak, amikor el lehet adni ezt a dumát, hogy azért szar a grafika mert... Ha végignézed a többi mmo-t (pl. Vanguard, Lord of the Rings, Age of Conan, vagy a most megjelenő AION) láthatod, hogy sikeres és jól kinéző játékok is léteznek, amelyek ma már bőven átlagos vagy réginek mondható gépen mennek, és mégis sokkal szebbek, stílusosabban néznek ki mint ez.
Eszméletlenül szeretem a BioWare játékokat, nem hiszem hogy tudnék mondani olyan játékot tőlük, amit ne játszottam volna végig, de az utolsó pár játékukhoz viszonyítva, EZ rendkívül gyenge. És emiatt nem igazán tetszik, hogy a BW felsorakozott a: "gyártsunk egy kaptafára menő rókabőr mmo-t, valami hangzatos névvel, és kaszáljunk" fejlesztők közé.
A Final Fantasy-ra vonatkozó megjegyzésedet, pedig tartsd meg magadnak, ha nem ismered a sorozatot, senem érted az mmorpg-re vonatkozó utalásomat, akkor erről ennyit.
Szerk:
Vistaboy: bár a fentiekkel megválaszoltam, de hogy konkrétan a Te hozzászólásodra válaszoljak: mindkét KOTOR-t többször is végigjátszottam. Sőt talán pont egy éve, hogy a második részt utoljára elővettem, és szerintem, a grafika hozza ezt a szintet, pedig mikori az a játék (főleg, hogy az első rész motorját használja). Arról nem is beszélve, hogy az ott látható karakteranimációk mérföldekkel verik a TOR-ból kiadott videókon láthatókat. Lehet, hogy a hangulat rendben lesz, sőt talán a BioWare elég nagy biztosíték erre, de én úgy gondolom, hogy a fontos körítéseket elhanyagolják.[ Szerkesztve ]
-
Onderon
senior tag
nos engem sem győzött meg a grafika, bár a külső helyszín nem néz ki rosszul és nem szabad elfelejteni hogy még közel sincsen készen, de engem a karakterek kifejezetten az új idióta 3d animált star warsra emlékeztetnek, azt meg egyenesen gyűlölöm. a harcrendszer nem tűnik rossznak, esküszöm PRE-CU SWG-snek tűnik, de valahogy nem az igazi, remélem még csiszolnak rajta. amúgy végignézve a videókat az egész játék nekem egyelőre nagyon butácskának tűnik, de ezt egyelőre betudom annak, hogy még sok idő, mire kiadják (a smuggleres bujócska tetszik, de félek közel sem lesz ennyire működépes "live")
[ Szerkesztve ]
-
Vistaboy
veterán
Nem mondom, hogy nincs igazság abban, amit írsz. A grafika mai szemmel nézve talán nem a legjobb, de egy MMO-nál ez nem is annyira fontos szerintem. A hangulat a lényeg. A WoW-al sem azért játszanak 11 millióan, mert áll-leejtően szép grafikája van. Vagy vegyük pl. a RoM-ot, sokkal szebb a grafikája, mint a WoW-nak (Most fejlesztenek hozzá egy DX10-es klienst, még az idén beleteszik), de mégsem játszanak vele túl sokan - igaz, kevesen sem -, mert hiába hasonlít nagyon a WoW-ra, de valahogy nincs meg benne ugyanaz a hangulat, mint abban.
Az AION-t én is ki fogom majd próbálni, mert tényleg nagyon szép a grafikája, de pl. nekem azon túl más különlegesség nem tűnt fel benne. Egyedül a repülés lehetősége, ami picit érdekesnek tűnik, de nem tudom, hogy elég lesz-e hozzá, hogy sikeres legyen? Mert hiába lesz szép a játék, ha semmi újdonság nem lesz benne, akkor csak egy lesz a többi MMO között.
A FF-játékokkal még nem játszottam, mert nem érdekelnek az ázsiai RPG-k - nem az anime kinézetről beszélek, az tetszik, szeretem az animéket, csak az ázsiai játékmenet nem jön be -, de ha az új rész tényleg MMO-szerű játék lesz, ahogy olvasom, azaz WoW-szerű játékmenetet fog tartalmazni, akkor biztosan ki fogom próbálni.
Viszont a grafika tényleg eszméletlenül szépen néz ki, megnéztem pár videót az új részről, csak attól tartok, hogy ehhez már egy mai szemmel nézve átlagos gép is kevés lesz full grafikán. Nem fanyalogni akarok, hiszen egy Core i7 tulajaként nekem biztosan menni fog, hanem inkább attól tartok, hogy nem lesz elég sok embernek olyan gépe, amin tűrhető sebességgel fog majd futni. Márpedig egy MMO-nál pont ez a lényeg, hogy minél többen játszanak vele. De ha a gépigény túl magas lesz a grafika miatt, akkor nem lesz nagyon sikeres a játék, mert kevesen játszanak majd vele.
"A battle has been fought, and is now over. Place your sword upon the ground, and rest in the temporal peace. After dozing in the warmth of a dream, a new day will begin." - Fate/Stay Night. Diablo III: Vistaboy#1222
-
jaksajani
csendes tag
AION: annyi az újdonság, hogy klafa pvp lesz benne, ez nálam már sokat számit. És bár a wow-hoz nem szeretek hasonlitani, mert az vesszőparipám, eddig minden mmo amivel találkoztam jobb volt nála. Nemsoká' lesz aion open béta, érdemes kipróbálni, szerintem semmivel sem rosszabb bármely más mmo-nál.
A wow-ról még annyit, hogy szerintem azért játszanak vele annyian mert: 1. Blizzard, 2. jó időben jó névvel robbantak be anno, és ha már 3 haver ott játszik a többi 20 is oda fog menni idővel. Jól látszik, hogy nem lehet kirobbantani őket, csak mert ott van a kis bezárt világuk, amit nem adnának fel másért, akár jobb akár nem. Nem mondom vannak benne jó dolgok, de mind másolat, koppintás.
Az FF-ről még annyit, hogy a jövőre megjelenő XIV. a második MMORPG a sorozat életében. Sokan nem ismerik, de a XI. rész az első mmo-k között volt, és mai napig a legtöbb ötlet amit láthatunk mmo-ban onnan van. Legjobb tudomásom szerint ott volt először saját ház, rendkívül összetett kraft rendszer, saját pet nevelés, változó évszakok és eszerint változik minden (kraft, termelés, szörnyek, bossok stb.). Olyan dolgok, amiket azóta vagy lekoppintottak, vagy még nem láttam sehol. Ezért várom rendkívüli módon az új részt. A játékmenet pedig teljes mértékben nyugati, tehát ha a design és kulturális elemeken nem akadsz fenn, akkor onnantól kezdve nincs más ázsiai jellemvonás.
-
Wolverine
félisten
Az Age of Conan tényleg szép - csak épp olyan hardverigénye van, amit sokan nem tudnak felmutatni. A TOR-nál is az lesz a kérdés, hogy egy 20vs20 esetben hogy teljesít... ha lag lesz, akkor pontosan ugyanazoktól a hibáktól fog szenvedni, amitől a legtöbb MMO. Ilyenkor ugyanis az a gond, hogy rengeteg adatot kell forgalmazni nagyon gyorsan, amit nem lehet kiszámítani - vagyis nyers erővel kell megoldani; és ilyenkor egy nagy számításigényű magas felbontású textúra csak ront a helyzeten.
Mondok egy példát: a frissen megjelenő Fallen Earth egymagos procin nem fut. Mihelyt kiérsz a szabad levegőre, megáll minden. Igaz, hogy a graf nem rossz, és maga a játék is jó; de komoly teljesítményű gép kell hozzá."I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice." (Wolverine) / "Hello, I'm the Doctor. Basically... run." (a 11. Doktor)
-
Jedii
csendes tag
Nekem is volt GW anno 2 karakter után mikor kijött a kiegészitő és még1x annyiba került a mint anno a játék akkor adtam el a GW-t. WoW meg nem az én müfajom ha nagyon mmozni akarok akkor tolok valami ingyeneset pl voyage century onlinozni szoktam ellehet benne butulni csak néha a fizetős emberek ki idegelik a népet!
Hello
-
jaksajani
csendes tag
válasz Wolverine #12 üzenetére
De manapság ki az aki egymagos procival szeretne játszani PC-n? Én sem akartam költeni a gépre, ezért vettem xbox-ot, de mivel még nincs rá MMORPG ezért egy idő után kénytelen voltam beruházni. De manapság már munkához is érdemes dupla magos cpu-t venni, költség és hő-hatékonyabb is, plusz már nem is lehet kapni szinte sehol egymagos procit.
Mai szemmel nézve átlagos gép bőven elég az Age of Conan-nak, márpedig a grafikája mérföldekkel szebb mint a TOR-é. Ne értsetek félre, nem akarok fikkantani, csak egyszerűen én a Bioware-től nem azt várom, hogy csináljanak egy SW alapot, és utána a wow-ot copy-paste. Én valami igazán egyedit várok, és eddig amit láttam, távolról sem az.
-
tiv83us
veterán
válasz jaksajani #14 üzenetére
Szerintem amig nem latunk legalabb egy in-game videot, addig kar ilyeneket emlegetni, hogy " én a Bioware-től nem azt várom, hogy csináljanak egy SW alapot, és utána a wow-ot copy-paste. Én valami igazán egyedit várok, és eddig amit láttam, távolról sem az."
Egyelore allo kepeket lattunk meg egy elore renderelt animaciot. Ezek alapjan szerintem butasag lenne ilyeneket mondani, hogy ez egy WoW-rol SW-ra atkonvertalt copy-past jatek lesz.Always Outnumbered, Never Outgunned
-
jaksajani
csendes tag
válasz jaksajani #16 üzenetére
Elnézést már nem tudok beleszerkeszteni de javitanám magam:
Nem a gametrailers-en vannak a videók, hanem IGN-en:
IGN TOR bemutatóÉrdemes mindet végignézni, a végén van nagyobb volumenű játékmenet.
-
Wolverine
félisten
válasz jaksajani #14 üzenetére
Például az, akinek nincs pénze cserélni - mint én.
Ha megnézted alaposan azokat a videókat, akkor látszik, hogy a harcrendszer nem olyan, mint a WoW-é volt... használják a fedezékeket rendesen.
"I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice." (Wolverine) / "Hello, I'm the Doctor. Basically... run." (a 11. Doktor)
-
Vistaboy
veterán
válasz jaksajani #14 üzenetére
Pedig hidd el, nemhogy sokaknak nincs még két- vagy többmagos procija, hanem még szép számmal akadnak olyanok is, akik régebbi Pentium 4, Celeron vagy Athlon 64-es géppel (Vagy még gyengébbel) rendelkeznek. És pont azok az ilyenek, akik főleg MMO-znak, mert az FPS, vagy a hasonlóan nagy hardverigényű játékokhoz nincs pénzük új gépre.
Ezért van az, hogy az MMO-knál nem a szép grafika a lényeg.
"A battle has been fought, and is now over. Place your sword upon the ground, and rest in the temporal peace. After dozing in the warmth of a dream, a new day will begin." - Fate/Stay Night. Diablo III: Vistaboy#1222
-
Vistaboy
veterán
válasz Wolverine #20 üzenetére
Jó, a sávszél minél kevesebb leterhelése is lényeges, de a látványhoz gép is kell.
"A battle has been fought, and is now over. Place your sword upon the ground, and rest in the temporal peace. After dozing in the warmth of a dream, a new day will begin." - Fate/Stay Night. Diablo III: Vistaboy#1222
-
jaksajani
csendes tag
Hát én erre azt tudom mondani, hogy aki játszik, főleg aki sokat játszik, annak ez a hobbija - tehát esélyes, hogy erre költ, főleg mivel az MMO-k amúgy is pénzesek. Innentől kezdve ha jól akarsz játszani akkor viszonylag kevés pénzből 2 évente meg lehet / kell oldani egy gépfejlesztést. Persze értem, hogy van akinek nem megy, ezt elfogadom, nekem is volt ilyen időszak, de sajnos: és itt jön a másik indok: sem az ilyen emberek, sem Magyarország nem piac, főleg nem egy MMO tervezésénél. Az, hogy itthon kevés a korszerű számítógép semmilyen fejlesztőt és kiadót nem érdekel, mert a vevők 90%-a már jobb gépeken játszik. Tehát ez biztos, hogy nem indok a grafikára.
off: Mellesleg ha belegondolsz, hogy egy átlagos mmo-ra mennyit költesz egy évben... hát aki azt ki tudja fizetni, nehogy már egy max. 25-30e Ft-os CPU-t ne tudjon venni két évre. Ha csak azt nézem, hogy 12-15 ezret is elkérnek itthon az újonnan megjelenő játékért, utána 3500-4000 HUF a havidíj... Ez egy évben 55-60e Ft.
De amúgy a fentebb említett Guild Wars (amit a mai napig játszom rendszeresen) mutatja, hogy igazán régi gépeken is lehet normális, szépen kinéző grafikát alkotni, csak tudni kell programozni. Én a GW-t régen egy ócska Celeron alapú gépen játszottam, isten tudja mennyi RAM volt benne, valami nagyon ratyi videokártyával. Mondanom sem kell a látvány még úgy is szebb volt, mint a wow, későbbi gépemen.
Szóval én továbbra is tartom, hogy a grafika és az ízléses modern kinézet, csak ész kérdése mind fejlesztői mind vevői oldalról nézve.
Wolverine: harcrendszer - jó rendben értem én, hogy ez lesz az egyik marketing duma, hogy bizonyos helyeken működik az egyik class-nak a fedezék rendszer. De ez több szempontból sem eget rengető frissítés: egyrészt mert már az utolsó kis TPS játékba belepakolnak, ennél szabadabb fedezék rendszert, másrészt ez olyan mint egy extra skill ahol felrepül a jetpack, és ott nagyobb a lövedék kivédése a levegőben, ennyi. Alapvetően ez is egy levegőt csapkodó, skill-nyomogatós mmorpg slussz passz, és ezt nehezményezem, nekem a Bioware-től több kell.
-
nagyúr
nézd, egy mmot nem fogsz tudni eltartani a grafikával. itt az üdvösséghez az előfizetők megtartása vezet, ami hosszabb távon jobb marketing, mint a csillivilli gameplay trailerek.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
leviske
veterán
Már csak a megjelenési időpont alapján is kijelenthető, hogy a játékot nem az UE3 megjelenésének pillanatában kezdték el fejleszteni...
Nem tudom mit vársz, a WoW 1000x csúnyább. Erre inkább azt lehet mondani, hogy a KoTOR2 stílusát csiszolták tovább, ami szvsz a mai időkben is megállja a helyét. Ha valaki komoly eladásokat akar produkálni, az kénytelen lefaragni a hardverkövetelményeket. Nem véletlen van az sem, hogy jelenleg az EA-nek pl nem a Crysis a bestseller játéka, hanem a Sims és FIFA szériák, a Spore, stb. Ezek alól egyedül az NFS tekinthető kivételnek, de azt már egyre ritkábban látom a top10-ben...
Itt most az a cél, hogy mindenki, problémamentesen, plusz költségek nélkül tudjun WoW-ról és egyéb MMO-król a TOR-ra nyargalni...
Bár mondjuk eleve nem értem, hogy mire gondolsz az alatt, hogy "nem ezt vártam a BioWare-től"... Nem emlékszem olyan játékra tőlük, ahol a grafika lett volna a főbb húzóerő. A Dragon Age sem kezd túl nagy rendszerkövetelményekkel, hisz egy Core 2 1,4GHz/ 1GB RAM/ ATi X850-re alapozó gépen is el fog futni az eddigi infók szerint... Ebből kiindulva nem kimondottan várható ugyebár tőle sem parasztvakítős grafika.
Szomorú, ha 2009-ben már nem a történet az alap húzóerő a játékiparban, hanem a grafika...
MOD: a "Kár"-t javítottam "Szomorú"-ra.
[ Szerkesztve ]
-
jaksajani
csendes tag
Hát a sztoriról nem tudok szólni, egyrészt azért mert egyetlen MMO-t sem láttam, ami igazán komoly jól kidolgozott sztorit vitt volna végig. LOTR majdnem jó példa, de valahol az összes elveszti a fonalat és értelmetlen ismétlődő küldetések sorozatává válik. Bár itt ugye nagyon történet-központúra akarják csinálni a dolgokat, meglássuk. Másrészt ugye nem tudni semmit a sztoriról.
Ennél fogva én az alapján írom a kritikát, amit látok. És amit látok az nem tetszik. BioWare játékok közül szerintem a legutóbbi pár mind szebb ennél (pl. Jade Empire, Mass Effect, Dragon Age). A rendszerkövetelmények pedig nálam eddig sosem jöttek be, kivéve amikor ez volt odaírva (vagy hasonló Xbox 360 konzol & 1451kb.
Nekem nagyon fontos a sztori, éppen ezért fáj, hogy arról még nem is tudni semmit, de a többi egy a többiről lemásolt játékmenet, kifejezetten nem szép grafika és ilyesmik.
Én azt várom továbbra is a BioWare-től, amit az eddigi összes játékuknál tapasztaltam amikor rágondolok azt érzem, hogy ez igen, ez egy egyedi koncepció, nem tudok nagyon hasonszőrű játékot mondani. Elég csak a fent említett három névre gondolni...
-
nagyúr
válasz jaksajani #26 üzenetére
a story elég ismeretlen fogalom az mmoban, legalábbis azért, mert minden küldetésnek van valami körítése. ez felel meg a storynak. vannak egymáshoz láncsszerűen kapcsolódó küldetések is, mind hosszabbak, mind rövidebbek. egy mmoban az ilyenből a jellegétől függően több is lehet. sandbox típusú mmoban nyilván keveset (vagy egyáltalán nem) találsz.
javaslom inkább a content szó vonatkozásaiban mélyedj el.
mellesleg mivel mmoról van szó, nem árt, ha kipróbálsz néhányat az efféle markáns vélemények emgfogalmazása előtt, ugyanis az swornak nem a dragon age ellenében kell megállnia a helyét, hanem a többi mmo ellen. nem is beszélve arról, hogy egy mmo fejlesztésének és megvalósításának teljesen mások a kritériumai, mint egy normál single player/multiplayer játéknak.
[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Wolverine
félisten
válasz jaksajani #26 üzenetére
A WoW-ban pont nagyon erős a sztori; a Wrath of the Lich King messze legerősebb része a története, amit a questekből ismerhetsz meg. (a Burning Crusade sem rossz ebből a szempontból, a vanulla WoW-ban viszont valóban csak egy-két érdekes sztoriszál van - de azokat elég korrektül végig lehetett vinni) Ebből a szempontból a Cataclysm csak erősebb lesz, gyengébb aligha...
szerk: egyébként egyetértek a #27-tel: az MMO teljesen más műfaj, mint egy single játék. épp ezért tartok kicsit a TOR-tól; ezt a nagyon erős sztoriközpontúságot nem lesz egyszerű összehozni azzal, hogy valóban Massively Multiplayer legyen...
[ Szerkesztve ]
"I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice." (Wolverine) / "Hello, I'm the Doctor. Basically... run." (a 11. Doktor)
-
nosferatue
tag
Egyenlőre nem tudom elképzelni, hogy az igazi hc mmo játékosok, akiknek a progress a fontos, majd szépen csendben végigülik ezeket a dialógusokat. Nekik nem hinném, hogy az a fontos, hogy éppen milyen mondatokat nyögnek oda az NPC-nek. Illetve ennyi voice-al mekkora lesz egy kliens? Jó-jó tudom már az egy terrás vinyók sincsenek horror áron.
Fedezék "rendszerrel" már a Tabula Rasa is rendelkezett, ott valahogy jobban volt kialakítva a harcrendszer, kicsit ötvözték az fps-ekkel.
[ Szerkesztve ]
I just curse the sun so I can howl at the moon
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen