Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Khelben #17 üzenetére

    A WoW is drága és olyan hű de nagy különbség nincs köztük havidíjban. Persze kinek mi a drága, aki minden nap és sokat játszik vele, annak nem gáz, de a hozzám hasonlóknak aki csak néhány naponta ülne le 2 órára, hogy kicsit kikapcsolódjanak, annak már nem biztos, hogy megéri.

    Nem fillérb*szásból mondom, hogy jobb a free-to-play modell, mert szívesen fizetek azért ami szórakoztat, de van nem egy, nem kettő olyan MMO, ahol egy alacsony vagy ehhez hasonló havi költéssel bőven jól elszórakozol limitációk nélkül, ellenben ha nem fizetsz, akkor sem kell a beléptető képernyőn a "Takarodj anyádba amíg nem tolod a zsetont" üzenetet olvasnod.

    Én a téli hónapokban jobban ráérek játszani, akkor még fizetek is havidíjat/prémiumot, de amikor már jó idő van akkor elég keveset ülök a gép előtt, de ez nem jelenti, hogy 100%-ban félre is akarom tenni a játékokat.

    Nekem a TESO havidíja már sok ahhoz, hogy aztán a 60 napból belépek mondjuk 15-20 alkalommal és akkor is csak relatíve rövid időre (2-3 óra maximum).

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz .LnB #25 üzenetére

    Ezzel nem értek egyet. Mi a különbség aközött, hogy minden nap játszom vele 8 órát vagy helyette 4x2 órás adagokban tolok bele ugyan annyi játékidőt? Ja igen... a lassabb haladás és fejlődés. Na de hajt valahova valami, feltétlenül szükséges ugyan olyan gyorsan fejlődnöm mint a no-life kockák?

    A Skyrim-et is 1,5 hónap alatt vittem végig. Na és akkor mi van? Én már kinőttem abból, hogy egy virtuális térben lóbáljam az e-péniszem, hogy én vagyok a legtáposabb, legrettegettebb és mindezt a lehető leggyorsabban értem el. Nekem ma már fontosabb az, hogy amikor odaülök a gép elé, azt élvezzem, fontosabb a kalandozás, a jó sztori és az, hogy képes arra a 2 órára beszippantani hetente 1-2 alkalommal. Ezért nem tolom már klasszikus MMO játékokkal amik a retek unalmas farmolásról szólnak és a közösségi móka is csak az end-game közeledtével indul be (pl: PvP arénák, ligák, stb).

    A TESO-t szerintem tudnám élvezni, még a bétában belenéztem egy nap erejéig (oda is ragadtam egész napra). Jó lenne, de ha előfizetek, akkor annak az időnek csak a negyedét használnám fel, így csak elpocsékolnám a nagy részét. A World of Tanks-ban azt szeretem, hogy sokféle prémium előfizetési mód van, feltöltöm az egyenlegem és abból tudok 1, 3, 7 vagy 30 napra előfizetni (de hosszabb távra, fél évre vagy egy évre is), ha meg éppen nem fizetek, akkor is be tudok lépni játszani.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz .LnB #32 üzenetére

    Na jó, de az érvelésem szempontjából ez egy irreleváns mellékszál. Én csak azt mondom, hogy ha már MMO-val tolom, akkor inkább olyan free-to-play ami korrekt módon jutalmazza a fizető játékosokat, de nem az ingyenesek kárára. Már csak azért is, mert szabadidő/kihasználás miatt nem mindig tudok vagy akarok előfizetni.

    Mindig utáltam, mikor éveken át lapátoltam az előfizetési díjat a játékba, de ahogy lejárt vagy késett a hosszabbítás, rögtön egy udvariasan megfogalmazott "takarodj anyádba amíg nem fizetsz újra" szöveggel nézhettem a beléptető képernyőt. Arról nem is beszélve, hogy 30 vagy 60 napnál rövidebb periódusokra nem is lehet a legtöbb helyen előfizetni, az egyenlegből éldegélős módszert is alapvetően jobbnak tartom, persze ez a kiadónak nem feltétlenül érdeke, ezért sokan nem így nyomják.

    BTW, szerintem ez a kötelezően és előre kifizetős havidíjas modell egyszerűen idejétmúlt. Az SWTOR is belebukott, sőt gyakorlatilag mindenki belebukott aki a WoW-nak akart közvetlenül nekimenni. Szerintem a TESO is 1-2 év múlva át fog váltani valami másra. Addigra lecseng a hype és ha addig nem éri el a kritikus tömeget ami még fogyatkozva is bőven elég lesz egy évtizedre (lásd: WoW), akkor üzletileg ez is hamar veszteségessé fog válni.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Szőrös  #40 üzenetére

    Annyira nem idióta kitaláció, üzleti szempontból nagyon is logikus, mivel a WoW valószínűleg elérte a kritikus tömeget, nem tud tovább nőni az MMO piacon, ő gyűjtötte össze a legnagyobb fizetőképes játékosbázist, sőt már évek óta hol stagnál, hol pedig csökken a tábor, de még így is bőven vannak annyian, hogy még kifizetődő legyen. A Blizzard már nem a bővülésen dolgozik, hanem csak az elvándorlást akarja fékezni, lassítani. A többi havidíjas játék még csak megközelíteni sem nagyon tudta ezt a sikert. Ez vagy azért van, mert a WoW olyan istentelenül király és a többiek szart fejlesztettek vagy azért, mert nagyjából ekkora az a piaci réteg, mely hajlandó havidíjat fizetni.

    A többiek rendszerint egy alternatívát akartak nyújtani, egy másfajta játékélményt (na jó, az SWTOR nem, az csak lecserélte a díszletet Star Wars témára), de ehhez az kellett, hogy az üzleti életben a Blizzardnak kellett nekimenni. Ez senkinek nem jött össze a havidíjasok közül. Ne feledjük, hogy amikor a WoW a csúcsra ért, akkor még nem nagyon voltak free-to-play játékok, amik meg igen azok is kezdetlegesek voltak, nem túl bizalomgerjesztőek, így aki MMO-zni akart, az inkább fizette a havidíjat valakinek, de főként a Blizzardnak. A többiek idővel feladták. Miért? És az miért van, hogy akik a kezdetektől free-to-play nyomják, azok megismételték üzletileg a sikert? A World of Tanks-nek van világszerte 60 millió játékosa, ebből rendszeresen fizet 15 millió és még további sok millió hébe-hóba amikor eszébe jut. Tény, hogy a játékosbázis bő 70%-ka soha egy petákot nem fizet, de a maradék 30% így is elég nagy tábor.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Raysen623 #50 üzenetére

    Tök jó, hogy leugatsz, aztán szinte szóról-szóra leírod ugyan azt mint én. Azon meg kár vitatkozni, hogy kinek milyen játékok jönnek be, mert mindenkinek más az ízlése. Ha visszaolvasnál, akkor látnád, hogy a WoW-ról alkotott véleményünk is egyezik, én is játszottam vele egy időben, de meguntam a monoton droid grindelést benne. Mondjuk az SWTOR-ban is főleg ezt untam... de kérlek, legyél olyan szíves és ugass le amiatt újból, mert nem egyezik az ízlésünk.

    A WoW sikeréről és a havidíjas modell haláláról szóló részhez meg kérlek írd oda a szerzőt, mert tőlem plagizáltad! ;) Puszi!

    (#52) Khelben: Azért tegyük hozzá, hogy a WoW-ot én nem temettem. Pont azt fejtettem ki, hogy az akkori piaci környezetben képes volt elérni azt a kritikus tömeget ami önfenntartóvá tette a játékot üzleti szempontból, csak arra kell ügyelnie a Blizzardnak, hogy meglegyen a létszám vagy ne csökkenjen túl drasztikusan, így még biztosan benne van még jó pár év. Valószínűleg így is bőven kifutotta az eredetileg tervezett szolgálati idejét, így ez abszolút sikernek könyvelhető el.

    Ma ez már megismételhetetlen, elavult lett a havidíjas modell. Az összes WoW utáni próbálkozás csak pár évet futott mielőtt becsődölt volna és vagy lehúzták a rolót vagy átváltottak free-to-play modellre, néhány kiadónak az utóbbi hozta meg a nagy áttörést, a D&D Online több pénzt hozott így, mint havidíjasként.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Szőrös  #55 üzenetére

    "És mitől vagy abban olyan biztos hogy a TESO nem éri el azt a tömeget amitől már önfenntartó lesz?"

    A piac ezt igazolja. A WoW után aranyláz indult, egymást érték a havidíjas MMO-k, hogy megpróbálják reprodukálni ugyan azt kicsiben, de egyik sem lett üzletileg hosszú távon sikeres. LotR Online, Age of Conan, D&D Online, Tabula Rasa, SWTOR és még lehetne sorolni napestig. Ezek mind a csőd szélére kerültek és több közülük ma már ingyenesen is játszható és nem egy van ami akkor kezdett (üzletileg) szárnyalni, mikor beengedték az ingyeneseket és opcióssá tették a fizetést.

    Persze én drukkolok a TESO-nak, de simán fogadok egy rekesz sörben bárkivel, hogy csak idő kérdése mikor alakul át ingyenessé. Az elmúlt 10 évben minden ilyen ambiciózus projekt így végezte. Ezért vagyok olyan biztos benne.

Új hozzászólás Aktív témák