• Balika911

    nagyúr

    Csak nagyban olcsóbb az üzemeltetés. Illetve míg otthon napi pár órát megy átlagban a hardver, addig itt 24/7 közeli kihasználtságot tudnak elérni.

    Ez inkább a közösségi autózással analóg, ha muszáj hasonlatot írni.

    [ Szerkesztve ]

  • Dr. X

    aktív tag

    Create: A játékot most is meg kell venned pc-n, szóval azt nem tudom minek számolod?!

    A havidíj a Google Stadiánál 10 dollár és 10.7 Teraflopsot kapsz, ami 0.6del több, mint egy RTX 2080 teljesítménye. Ez 4K, 60fpst tud, havi HÁROM ezer forintért! Ez miért nem éri meg jobban egy játékosnak, mint 700 ezerért gépet venni? Ha szerinted 2-3 év alatt bevasalnák a játékosokon azt a pénzt, akkor vannak rejtett költségek? 10 dollárért fizetsz elő, de 100at vonnak? :D Látszik, hogy nem vagy képben, ugyanis egy gépet egyszerre több játékos is használhat, így máris csökken az egy játékosra jutó költség! Plusz a játékeladasokból is kapnak rész, ezért már megéri a biznisz. Szerinted miért fejleszt gőzerővel a Google, Microsoft, Sony, Apple, Amazon, EA, ha ez nem jó üzlet nekik? Neked meg havi 10 dollárt kapni egy high end pc-t elég jó üzlet...

  • Dr. Akula

    nagyúr

    "egy gépet egyszerre több játékos is használhat"

    Ha csak úgy nem hogy egyszerre 5000-en használják, és annyi felé oszlik a teljesítmény... :D

    [ Szerkesztve ]

    Xbox One X - PS4 - Dell 5491 - i9-9900K, G.Skill Trident Z 32GB 3200/CL14, MSI 2080Ti Lightning Z, ASUS Maximus XI Extreme, Samsung 970Pro 1TB, Corsair K95 RGB Platinum, Logitech GPro, Benq PD3200U, Phanteks Enthoo Elite

  • woker

    aktív tag

    Azért az egyenletedben vannak hiányosságok illetve vannak elég erős feltételek is hozzá:
    -Szükséges egy megfelelően erős netkapcsolat azaz ha nem olyan helyen laksz ahol van valódi szélessáv (ami még stabil is) akkor elbúcsúzhatsz tőle (stabil 100 Mbit/s downstream nélkül felejtős).
    -Ha a google nem szolgáltat a területeden akkor szintén várhatsz ítéletnapig (VPN-el felesleges trükközni mert nem fogják bírni azt a sávszélességet ami kell hozzá)
    -Nem high end PC-t kapsz hanem egy konzolt mivel csak azt a pár játékot futtathatod rajta amit támogatnak, mást nem
    -Latency, olyan input lagod lesz amilyet még nem láttál mert szabályosan tizedmásodpercekben mérheted majd a válaszidőt az egyes akcióidra, főleg ha messze vagy a data centertől ahol a játékodat futtató szerver van
    -A fentiből egyenesen következik, hogy az olyan játékok amikben kritikus a gyors reakcióidő szinte játszhatatlanok lesznek (pl. multiplayer FPS-ek) azaz még tovább szűkül azoknak a játékoknak a köre amiket élvezhetően tudsz játszani azaz lehet 10 dollárt fizetsz ki alig fél tucat címért havonta, hogy játszhass.
    -Ha a google úgy dönt, hogy bezárja a boltot akkor buksz mindent, legjobb esetben is csak a mentéseidet tarthatod meg. Márpedig a google többször bizonyította, hogy minden szívbaj nélkül lelövi a szolgáltatását ha úgy látja, hogy nem volt elég sikeres.

  • Create.

    őstag

    Jó a játék árat nem kell nézni ebben igazad van.

    Viszont még mindig nem érted, hogy a streamelt rommá tömörített 4k az nem egyenlő közelről sem a pc-s natív 4k-val. Az inkább a pc-s fullhd-hoz van közelebb.

    És kihagyod a képletedből azt a dolgot, hogy egy felhő szolgáltatónál nem lesz elérhető az összes játék, tehát több előfizetést is fent kell tarts. Persze lehet azt mondani, hogy akkor havonta máshova fizetsz elő, de az is nyűg szerintem. Nagyon messze vagyunk még attól, hogy ez alternatíva legyen hazánkban sok mindenkinek. Magyarországra mikor is jön? Talán a stadia 2020-ra van ígerve, nem tudom pontosan, de a többiről sincs infó, hogy elérhető lenne vpn nélkül normálisan (bár nem követem ezt a témát annyira, szóval hiányos ilyen téren a tudásom).

    A stadia is a saját kontrollerével tud rosszabb input lag mellett teljesíteni, mint a konzol, ha nem a sajátját használod, akkor meg ki tudja mennyivel romlik még az amúgy is rossz input lag.

    [ Szerkesztve ]

  • Dr. X

    aktív tag

    Még sose próbáltad, de Te már tényként írod mekkora késleltetése lesz és multira mennyire nem lehet használni. Ehhez képest sokszáz fős multis játékokat víziónálnak a fejlesztők... A felhős xboxot minden nagy techoldal kipróbálta a nyáron és mindegyik le volt nyűgözve és elhanyagolható késlekedése volt egy helyi xboxhoz képest. Hibátlanul Haloztak vele, ami tudtommal egy erősen multi játék. Jövő hónapban indul a nyílt béta, kilehet majd próbálni. A bezárják a boltot és bukod a játékaidat meg minden online vásárlásra vonatkozik. Steamet is sokan használják, nem problémáznak ezzel.

    "Jez Corden, a Windows Central szerzője nemes egyszerűséggel úgy fogalmazott, hogy kipróbálta a Project xCloudot, a rendszer tényleg működik, és elmebeteg módon jó. A helyszínen többek között a Resident Evil 7-et, a Halo 5-öt, és a Forza Horizon 4-et is ki lehetett próbálni úgy, hogy a játékok a Project xCloud segítségével futottak... Corden külön kiemelte, hogy a hanghatások, a reszponzivitás és a látvány is lenyűgöző volt, mindhárom téren jóval felülmúlt az elvárásait a Project xCloud. Messze nem arról lesz szó, hogy csak körökre osztott stratégiai játékokat és más lassabb címeket lesz érdemes kipróbálni az új videojáték-streaming rendszeren keresztül."

    Dehát azok akik az E3-on próbálták ki, biztos rosszabbul tudják, mint te aki csak a billentyűzetet nyomkodja.

    [ Szerkesztve ]

  • Create.

    őstag

    Érdekes, én google beírtam és mindelhol azt látni, hogy lagol mint az állat. De gondolom már te is kipróbáltad azért vagy ilyen okos.

  • Carlos Padre

    addikt

    Nem láttunk még olyat, hogy E3 demó és a végtermék között volt némi különbség :U

    [ Szerkesztve ]

    Genyó vagyok, ha hülye vagy megmondom.

  • woker

    aktív tag

    Mert ugye E3-mon mindig az valós állapotot mutatják még véletlenül sem a marketing megy, ugye? Te tényleg ennyire naiv vagy?
    Megszámolni nem tudom, hogy enterprise környezetben hány olyan demót láttam amely szerint a termék hasít mint a villám, de abban a pillanatban amikor kap pár ezer/tízezer konkurens usert úgy omlik össze mint egy kártyavár mert hirtelen találkozik a valós alkalmazási környezettel. Na az E3 ez a kvázi labor körülmény volt, nem több száz/ezer konkurens usert kellett egyensúlyoznia a környezetnek akik átlagosan több száz/ezer kilométerre vannak az adatközponttól hanem a szerverek vagy a helyszínen voltak vagy egy meglehetősen közeli adatközpontban ahova dedikált link ment.
    De biztosan igazad van és jobban tudod mert te elhiszel és tényként kezelsz mindent amit olyanok állítanak akik egy preparált tesztkörnyezetben próbálták ki mint én aki nem hisz el minden marketing bullshitet mert van tapasztalatom velük. :U
    Majd a Google biztos lerak hozzánk is egy dedikált adatközpontot csak a Stadia-hoz, és még véletlenül sem a holland, dán vagy ír adatközpontokban lesznek ezek a szerverek, ugye?
    Mit csinálsz majd akkor ha éppen betelnek az adatközpontok és a Google rendszere úgy dönt, hogy a te játékodat majd egy ázsiai vagy amerikai szerver futtatja mert ott épp van szabad kapacitás és hirtelen a 100ms-es válaszidő megnő 3-400-ra?

    [ Szerkesztve ]

  • Dr. X

    aktív tag

    Biztos ezekre a helyzetekre nem gondol egy techóriás, akik dollármilliárdokat ölnek a fejlesztésbe. Az alaphelyzet, ha szar a szolgáltatás, a kutya nem fog fizetni érte és a negatív reklám elsöpri, mint az Xbox One-t. Jogos feltételezni, hogy addig nem lesz elérhető, amíg nem működik jól. Ha elindul, akkor letesztelték és jól működik. Nem véletlen, hogy a Stadia csak kevés számú helyen lesz premierkor elérhető, mert csak ott lesz minőségi a szolgáltatás. Ázsiába meg biztos nem fog átdobálni, mert egyből tönkrevágná a játékot, amit biztosan tudnak a hozzáértő fejlesztők is, nem csak a prohardver kedves fórumozói! Ezért lesznek lokálisan mindenütt szerverek, ahol elérhetővé teszik a szolgáltatást. Valóban nem próbáltam és nem tudom, hogy milyen, de ti sem, szóval nem tudhatjátok hogy szar az egész... Évekkel ezelőtt más is próbálta a felhőjátékot és buktak is, mert nem volt megfelelő a technológiai fejlettség. Most, hogy sorba vág bele mindenki, logikus hogy már megcsinálható. Nem egy valaki kezdett bele aztán kitudja, hogy bukik-e vagy sem, hanem 5-6 giga vállalat fejleszt, akik biztos nem tévednek mind!

  • MeszesKPT

    aktív tag

    Talán inkább a konzolokhoz kellene hasonlítani a szolgáltatás minőségét, nem egy high end pc-hez. Ez olyan mintha azt mondanád, hogy a Youtube 4K és Netflix 4K képminőségben egy UHD Bluray szintjét hozná.

    Csak itt sokkal több egyéb megkötés is van, késleltetés, még szűkebb exkluzívitás, net sebessége, offline elérhetetlenség.

    #61
    Azért elég hosszú a lista, hogy mely projekteket lőtt le teljesen a Google akár néhány év és milliárd dollár után.

    [ Szerkesztve ]

  • Create.

    őstag

    ès pontosan azt olvastam most is, így pár cikket megnézve, hogy nem megfelelö a technológiai fejlettség még hozzá. De amúgy majd novemberben úgyis kiderül. Egyébként engem nem zavar, miért ne lehetne, elfér ez is a konzol és pc mellett. A gond akkor kezdödik, ha azok helyett akarják majd ráderöltetni. Tudod mennyi minden jött már ki egyébként úgy, hogy nem müködött jól? Az biztos, hogy ha a stadiát elkaszálják valami miatt (akár azért, mert kevesen használják, akár mert rossz, tök mind1 miért), akkor más se fogja tudni megcsinálni.

    MeszesKPT: érdekes módon erre nem reagál, mert szerintem meggyözödése, hogy az a 4k ugyanaz a 4k.

    [ Szerkesztve ]

  • MeszesKPT

    aktív tag

    Cikkhez: még ha be is jönne nekem ez a felhősdi, EA akkor is az utolsó lenne, akinek a pénzemet adnám.

  • Dr. Akula

    nagyúr

    Vizionálni mindenki szokott. Pl. hogy 640k RAM mindenkinek elég lesz. :D

    Xbox One X - PS4 - Dell 5491 - i9-9900K, G.Skill Trident Z 32GB 3200/CL14, MSI 2080Ti Lightning Z, ASUS Maximus XI Extreme, Samsung 970Pro 1TB, Corsair K95 RGB Platinum, Logitech GPro, Benq PD3200U, Phanteks Enthoo Elite

  • Corleone33

    tag

    levetni levehetik de az eddigi játékbirtokosoknak ugyanúgy elérhető lesz a játék

    lásd pl régi Prey/ Cliver Barkers Jericho/ régi Dirt játékok/ ésatöbbi

    ezalól egyik ritka kivételek vannak pl az Order of War ami a felhasználók könyvtárából is eltűnt, de az amiatt is mert eleve online only volt a játék és mivel a master servert lecsapták ezért nem igazán lett volna min játszanod amúgy sem.

  • O_L_I

    őstag

    Van Gerforce NOW bétám, megvan hozzá a jó net is, Budapest belváros, 500Mbit alacsony latency, de sajnos nem igazán élevezetes a dolog.
    Igaz, hogy csak ac-s WiFi-n kresztül teszteltem ami tuti ad még hozzá 5-6 ms-t pluszban de nem azon múlik. Pont annyi az input lag a játékban amit már egy causal gémer is észrevesz simgle playerben is és zavaró.
    Poénból indítottam egy CS:GO-t is, hát elég viccces volt mi nem mondjak.

    Az EA-ról meg annyit, hogy várom mikor lehet majd latency cökkentést venni náluk plusz pénzért.

  • Corleone33

    tag

    az a baj az összes ilyen cloud szolgáltatásokkal hogy ezeket max akkor tudod ideálisan élvezni ha:

    1. közel vagy a datacenterhez
    2. bivalyerős wired interneted van (ami szintúgy nem mindenkinek megadatott még 2019-ben sem)

    Minden más esetben nagyon durva input lag lesz, és független attól hogy egyesek mennyire próbálják bizonygatni h jaj hát nem is olyan vészes.

    [ Szerkesztve ]

  • oriic

    HÁZIGAZDA

    LOGOUT blog

    Sikerült kipróbálnom kipróbálnom két játékkal. Titanfall 2 és Need for Speed Rivals. Nagyjából jelenleg konzolos élményt hoz, de csak max 30 FPS és nincs multiplayer jelenleg. Az irányítás elfogadható, LAG nagyon minimális, az is inkább csak a Titanfall-nál volt érezhető. A nagyobb gond, hogy jelenleg nincs lehetőség 30 FPS-nél nagyobb módra, de ez valszeg a teszelés miatt van.

    Live-Die-Respawn

  • Almonen

    tag

    Kb egy éve használom a GE Force Now-t ingyen (még) nagyon kényelmes megoldás.

    Szerintem lesz erre kereslet, persze ártól is függ, de Nvidia-tól többet várok mint az EA-tól, főleg ár tekintében lesz különbség az előbbi javára.