Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dudi

    senior tag

    válasz KvPt #2285 üzenetére

    ez a grafikon nem a holnapi állapotot mutatja? ;]

    Sounds like your fix is worse than your problem...

  • hdsentinel

    őstag

    válasz KvPt #2285 üzenetére

    Szia !

    SSD esetén is sajnos lehetséges, hogy bizonyos szektorok (memóriacellák) sérüljenek és
    azok használhatatlanná váljanak. Ilyenkor az SSD a merevlemezekhez teljesen hasonló módon a kérdéses szektort megjelöli és a továbbiakban oda nem ír, nem próbál meg olvasni, hanem minden további műveletet egy speciális, addig nem elérhető tartalék területre irányít.

    Ez a művelet merevlemezek esetén általában látványosabb (pl. a merevlemez furcsa hangokat ad, hosszabb ideig nem reagál, stb.), SSD-k esetén szinte észrevehetetlen, de attól még a jelenség sajnos nem zárható ki.

    Természetesen érthető, hogy egy hét rendeltetésszerű használat után nem szeretnénk látni, hogy az SSD állapota folyamatosan romlik. Általában a gyártók felelőssége, hogy csomagolás és szállítás előtt alaposan teszteljék az eszközöket és az ilyen esetleges problémákat kizárják.

    A legtöbb esetben ez megtörtént, az eddig tesztelt OCZ Vertex4-ekkel nem is fordult elő ilyen jelenség: mind tökéletes állapotúnak mutatta magát, így kizárható, hogy egy általános jelenségről lenne szó, ami ezt a típust érinti.

    Azt sajnos nem tudom megerősíteni, hogy ilyen esetben kérhető-e garanciális csere, mivel az SSD ettől függetlenül használható, a hibák "kifelé" nem jelentkeznek: a hibás szektorok már nem okoznak gondot, probléma akkor jelentkezhet, ha folyamatosan újabb hibák jelentkeznek.

    Erről bővebben: http://www.hdsentinel.hu/faq.php#badsectors
    http://www.hdsentinel.hu/faq.php#test

    Ha az állapot még nem stabil, akkor ahogy a memóriacellák folyamatos használat alá kerülnek (pl. egy újratelepítés után), újabb szektorok kerültek kizárásra, ezért tovább növekedhet a hiba-számláló és ezzel párhuzamosan csökkenhet a kondíció.

    Jelen helyzetben én mindenképpen teljes tesztelést végeznék (lehetőség szerint egy másik számítógépben, hogy az esetleges hiba-lehetőségeket kizárjam). Legjobb lenne a Lemez menü -> Felület teszt alatt egy teljes Írásteszt végrehajtása, ami az SSD memóriacelláit törli és rákényszeríti az SSD-t arra, hogy az esetleges hibás szektorokat végérvényesen zárja ki a további használatból.
    Ezután javasolt a Lemez menü -> Felület teszt alatt egy Olvasás teszt indítása is, hogy megbizonyosodjunk róla, hogy nincs tovább hiba, a memóriacellák valóban gond nélkül elérhetőek és olvashatóak - és azok elérési sebessége is állandó, azaz nincsenek nehezebben elérhető területek.

    Ha ez így történik, azaz az állapot stabilizálódik és nincs további gond, akkor a programban természetesen "nullázható" a hiba-számláló: a S.M.A.R.T. oldalon, a problémát mutató 5 Reallocated Sectors Count sorában, az Eltolás mezőben megadott -9 -el (vagy a tesztek után jelzett hibák mennyiségével negatív előjellel).
    Így a hibák törölhetőek és a kondíció is visszaállítható 100%-ra, hogy a Hard Disk Sentinel csak az esetlegesen előforduló további problémákat mutassa.

    (volt egy riport is a témában, nem tudom, Te küldted-e, küldtem részletes választ e-mail-ben is, de ide is beillesztem, hátha segít).

    Hard Disk Sentinel - Merevlemez ellenőrzés és meghibásodás megelőzés - www.hdsentinel.hu

Új hozzászólás Aktív témák