Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • MaCS_70

    félisten

    válasz GhanBuri Ghan #26 üzenetére

    Igen, a LiIon nagy dobása a fogyasztói bevezetéskor is a memóriaeffektus-mentessége volt.

    Az ólomakku alapból jobban bírja a nomád tartást, mint a többi technika (akár a NiCd), de az igazán hosszú élettartamhoz nagyon jól paraméterezett töltés-merítés kell. Ez viszont háztartási körülmények között (stabil hőmérséklet, állandóan rendelkezésre álló töltési lehetőség, mentesíthető a kiugró gyilkos terheléscsúcsoktól) biztosítható. Tehát ha nem úgy képzeljük el az egészet, hogy nappal a napelem tölti az akkut, éjjel meg jól lemerítjük fenékig, hanem úgy, hogy okosan összedolgoztatjuk a meglevő napelemekkel, a szélsőséges eseteket pedig bármikor áthidalhatjuk a hálózati árammal, és persze folymatosan figyeljük a körülményeket és szulfátmentesítünk, akkor nagyon sok kihozható az ólomakkukból.

    Volt ólomakkus villanyautóm, plusz van egy kifejezetten akkutöltésre specializálódott villamosmérnök ismerősöm -- volt lehetőségem okulni.

    MaCS

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

  • derive

    senior tag

    válasz GhanBuri Ghan #26 üzenetére

    Ha csondben maradtal volna bolcsebb maradral volna.
    Konkretan halvany lila fingod sincs az aksikrol, valoszinuleg meg az autoakkukhoz is annyit konyitasz, hogy ketevente lecsereltetik veled. Nem veletlenul hasznalnak olomakkukat az autokban, egyszeruen olcsok, strapabirok es igenytelenek, meg akkor is ha szar a kapacitasuk. Az altalad idezett cikk egyenesen nevetseges, egy szimulaciot idez forraskent. (bocs, de mertunk Li akkukat es ezek az ertekek koszono viszonyban sincsenek a valosaggal) Ahogy az eloted szolo irta, negyedennyibol veszel ugyanekkora olomakkus telepet, ami nem veszti el a kapacitasa 50%at az elso evben (a Li akkuk haklisak a gyakori reszleges toltogetesre, mert valtozik a szemcsek terfogata es repednek).

Új hozzászólás Aktív témák