Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Kernel

    nagyúr

    válasz Kaiku #165 üzenetére

    Az "ólom akkumulátorok" rövid ideig tartó, 1-2 másodperc, nagy áram leadására valók. A hosszú ideig tartó kis áram leadása "nyírja ki gyorsan".

    Komolyan, akkor miért forgalmaznak legalább kétfélét?

    2. Gyakorlatilag kétféle akkumulátor tipust különböztethetünk meg; az indító (járművekben) és a ciklikus (hajókon, napelemes rendszerekben, szünetmentes tápegységekben, stb.) akkumulátor tipust. Az indító akkumulátort arra tervezték, hogy rövid idejű, de nagy áram leadására legyen képes (pl. önindító). Az ilyen akkumulátorok ólomlemezei vékonyabbak és az anyagi összetételük is eltérő a ciklikus akkumulátorokétól. A ciklikus akkumulátor kevésbé képes rövididejű nagy áramok leadására, viszont sokkal jobban bírja a huzamosabb kisütést/feltöltést. A ciklikus akkumlátorok lemezei vastagabbak és az akku képes túlélni többszöri akku mélykisütést is. Az indító akkumulátorokat nem lehet ciklikus akkumulátoroknak szánt feladatokra alkalmazni. Az ún. kettős felhasználású akkumulátor (Dual Purpose Battery) csak egy kompromisszum a fenti két akku tipus között.

    Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

  • MaCS_70

    félisten

    válasz Kaiku #165 üzenetére

    Mondjuk úgy, hogy az ólomakkuk alkalmasan nagy impulzusszerű áramleadásra.

    A tartós alacsony terheléssel járó problémák meg kezelhetőek. Pár ezer forintos áron már kaphatóak szulfátvédelmi eszközök, a kicsit komolyabb akkutöltők programja is tartalmaz ilyen üzemmódot, egy házi áramellátást vezérlő célhardver pedig tök magától értetődően pontos üzemállapot-adatok alapján tartja karban az akkut.

    Üdv: MaCS

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

Új hozzászólás Aktív témák