Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Kernel

    nagyúr

    válasz Kaiku #165 üzenetére

    Az "ólom akkumulátorok" rövid ideig tartó, 1-2 másodperc, nagy áram leadására valók. A hosszú ideig tartó kis áram leadása "nyírja ki gyorsan".

    Komolyan, akkor miért forgalmaznak legalább kétfélét?

    2. Gyakorlatilag kétféle akkumulátor tipust különböztethetünk meg; az indító (járművekben) és a ciklikus (hajókon, napelemes rendszerekben, szünetmentes tápegységekben, stb.) akkumulátor tipust. Az indító akkumulátort arra tervezték, hogy rövid idejű, de nagy áram leadására legyen képes (pl. önindító). Az ilyen akkumulátorok ólomlemezei vékonyabbak és az anyagi összetételük is eltérő a ciklikus akkumulátorokétól. A ciklikus akkumulátor kevésbé képes rövididejű nagy áramok leadására, viszont sokkal jobban bírja a huzamosabb kisütést/feltöltést. A ciklikus akkumlátorok lemezei vastagabbak és az akku képes túlélni többszöri akku mélykisütést is. Az indító akkumulátorokat nem lehet ciklikus akkumulátoroknak szánt feladatokra alkalmazni. Az ún. kettős felhasználású akkumulátor (Dual Purpose Battery) csak egy kompromisszum a fenti két akku tipus között.

    Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

  • Kernel

    nagyúr

    válasz Thrawn #243 üzenetére

    Kétségtelenül elegánsabb a garázsban felakasztani a falra egy ilyen 100 kilós cuccot, mint egy hasonló kapacitású Pb telepet kerülgetni valahol.

    Ráadásul még választhatok is, hogy puffer vagy ciklikus üzemre kellene, tehát kihagyhatatlan vétel.

    Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

Új hozzászólás Aktív témák