- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- Hálózatokról alaposan
- ASUS routerek
- Asustor NAS
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Milyen program, ami...?
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
válasz Komplikato #97 üzenetére
ezt azért mondod mert nem láttál még RT vel készült fény-árnyékot( Mondjuk gondolom de, az összes bollivoodi filmben pl az van trükként)
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Carlos Padre
veterán
-
#54625216
törölt tag
válasz Komplikato #97 üzenetére
Van egy olyan elv, hogy bizonyos keretek között a CPU - RAM - háttértár I/O hármas - megfelelő optimalizációval - ki tudják váltani (egészíteni) egymást.
Ha kevés a ram, akkor procedurális megoldásokkal előállítható az az adat, aminek jobb esetben a memóriában lenne a helye.
Pl. az 1984-es Elite játék a tízezer csillagrendszer temérdek adatait úgy tudta kezelni 16kbyte memóriával, hogy az összes adatot random fügvénnyel állította elő és csak a random seed-et tárolta. Azaz a cpu dolgozott a memória helyett.
Ha kevés a cpu, akkor előre leszámolt adatokat lehet a memóriában tárolni, pl. textúrákba bakelt világítás, ezzel tehermentesíteni a CPU-t.
Az UE5 most a háttértár I/O-t használja ki a GPU és a VRAM kiegészítésére. Ehhez pedig bezony szükség van a PS5 hardverre is, ami ezt lehetővé teszi.
Nemrég, amikor a Sony bemutatta a PS5 hardvert - az amúgy elég bénára sikeredett - youtube videójában, mindenki azon értetlenkedett, hogy mit lovagol a csóka a SSD-n. Oké, fasza gyorsan betöltenek majd a játékok, hurrá, lépjünk, inkább a TFlop-okról beszélj.
Most már érthető, hogy miért vergődtek annyit a Sony-nál a háttértár I/O-n.
A konzol hardverben ugyanis nem az az érdekes, hogy az aktuális csúcskategóriához képest mit tud, hanem hogy azt nagy közönség számára elérhetően, szabványosítva tudja.
Tehát az UE5 szoftver oldali áttörés csak úgy értelmezhető, ha mellé tesszük a hardvert, ami futni fog, a fejlesztést meg rentábilissá teszi azáltal, hogy eljuttatja a tömegekhez .
Az átlag PC hardver hiába éri be (vagy hagyja le) a PS5-öt pár generáción keresztül CPU-ban, GPU-ban, RAM-ban és VRAM-ban, nagyon messze vagyunk attól, hogy egy tömegeknek szánt PC-s játékban alap rendszerkövetelmény legyen az 5GB/sec PCI-E 4.0 SSD.
Új hozzászólás Aktív témák
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Medence topik
- Autós topik
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Magisk
- GoodSpeed: Windows 11 PRO FPP (Full Packaged Product) - Retail, Box, dobozos
- Milyen TV-t vegyek?
- Samsung Galaxy A72 - kicsit király
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- További aktív témák...
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen