Új hozzászólás Aktív témák
-
7Heads Drago
veterán
Ha minden gyártó átáll elektromosra lesz ennyi akku? Mert eddig az volt a probléma hogy nem nincs kellő mennyiségű alapanyag hozzá. És ugye nem csak a személyautók hanem a teherforgalomban is ezt tervezik és a jövő otthonaiban is helyben kell tárolni az energiát. Persze lehet hogy valahol vannak litium meg nikkel hegyek csak még nincs bejejelentve. Persze lehet hogy van valami be nem jelentett technológia amire átállnak.
Szóval érdeklődve várom a fejleményeket és hogy ezeknek a híreknek lesz-e valósag alapjuk.
Illetve az se lenne baj ha már tényleg ennyire egyszerű és nem komplikált egy E autó akkor akár olcsóbb is lehetne mint egy hagyományos. Nem értem hogy lesz mégis drágább. Nem vágom hogy egy E autó fejlesztési költsége miért több mint egy hagyományosé... már ha egyáltalán több. Normális szoftvert pedig nem nagyon sikerült még hozzá írni... talán csak a Teslanak.Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
DeA napelem csak egy bizonyos %i-g mdgoldás. Mivel nem szabályozható. És nagy mennyiségű energiát jelenleg még nem tudsz sehogy se tárolni gazdaságosan.
Minden akku degradálodik. A hideg tudtommal a lemerült akkura veszélyes, mivel mélymerült állapotba kerülhet ahonan nehéz a visszatérés. Az autóknál és az akkuparkoknál sztem ez a veszély nem fenyeget normál mükődés esetén.
Az meg egyenlőre csak terv hogy mi lesz 10 év múlva a gyártók részéről. Az is lehet hogy jövő héten mrgoldást találnak a hidrogénes autók problémáira és lemossa az E autót. A 3D-s tv re is azt mondták hogy ez a jövő és mégis eltűntek. Mintahogy nagyon sok egyéb ígéretes technológia is, mert lett helyette még jobb. Felesleges találgatni bárkinek is mi lesz 10 év múlva. 2003ban ha bárkit megkérdeztél volna hogy mi lesz a Tesla-val kevesen találták volna el a jelenlegi helyzetet.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
válasz pusszycat #34 üzenetére
Ha használod a telot mind melegszik.
Amúgy meg nem csak a telefonban hanem pl laptopban, szünetmentesben sincs ilyen funkció. (Akku előmelegítés) Viszont ezen készülékek közül normál esetben csak az autót hagyod kint a hidegben.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
Ezek az akku méret számok magukban semmit se jelentenek. Az energia sűrűségük lenne a mérvadó. Az utalhat az akku technológia fejlődésére. Ezen számok számomra csak azt mutatják hogy fejlödött az autó tervezés és képessek nagyobb akkuk elhelyezésére is.
Fontos lenne az akkuknak hogy berakjanak az elektronikába védelmet. Sok konzum laptop akkuja is ezért hal be, amíg az üzleti kategóriás évekig elmegy 1 akkuval. Nekem az apc szünetmentes 7 vagy 8 évet elment egy akku pakkal. Sajnos az olcsó kategóriás autóknál tartok tőle hogy nem lesz ilyen.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
Ha borult az idő vagy sötétben érsz haza és korán indulnál akkor mit csinálsz a napelemeddel? A legtöbb ember este ér haza reggel meg indulna, vagyis éjszaka kellene töltenie.
Az általad linkelt videóban az autó műszerfalán a bal oldali kijelző közepén kijelzi az autó a várható hatótávot. A videó elején álló helyzetben 260at ír aztán amikor elindul felugrik 288ra miközben a gyári adat szerint 455km. Ha nincs hatása a hidegnek rá akkor ez mi?
Illetve kíváncsi lennék erre az adatra ha lehúzzák a töltőről és várunk 1-2 órát. Töltés közben melegszik az akku illetve sok autóba eleve van akkufűtés is. És a kinti -34hez képest az akku hőfok nem volt sose ilyen alacsony. A telos appon mutatja ezt.
A telefonján mutogatja a -39 fokot az autója meg -34et mért.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
Az a baj hogy ha jól tudom sokáig nem fog működni az energia visszatöltése a hálózatba. Vagyis veszel oda is akkut vagy szigetként működsz. És annyit ki tud venni hogy mindenre elég legyen? Ez már sztem túl sok áldozatot követel az egyéntől. Hely kell hozzá, karbantartás és muszáj lesz cserélgetni is. Túl sok a költsége és csak egy passzív cucc lesz sok energia veszteséggel.
A többivel egyet értek.
Sőt az elektromos ilyen extrém alacsony hőfoknál jobb is mint a hagyományos. De ezt a videóban is mondják.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
Engem még ami zavar az az energia veszteség a sok átalakítással. A kőolajnál ugyanez nincs meg, ha kész van mindegy hányszor öntöd át ugyanaz marad. Hacsak nem párolog el(pl a benzin). A megtermelt áramot előállitod ezt áralakítja a rendszer az akku méretére ez betöltőd a hálózatba 220-ra majd vissza az autó akkuba. És ennek mindnek van vesztesége.
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
Az lett volna érdekes ha ezért nem kötsz belém.
De ha neked ez okoz örömet hát legyen.
Mellesleg mi a kalibrált? Nekem se valós hőfokot mutatja a telo a legtöbbször. És mindegy hogy autóval vagy ellenőrzöm le ezt vagy hőmérővel ami elvileg kalibrált jó 1 fok a különbség ellenben a telo nem 1 fok eltérést mutat. Ellenben mivel nekem hagyományos autóm van és melegszik a motor csak hideg állapotban adok rá hogy mit ír ki. Az időképes hőmérő nem ott van mellettem és lehetnek bőven eltérések mint ahogy volt a videóban is.
Szép Napot[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
Miért az nem fejlődés hogy ugyanakkora helyre, ugyanakkora súly mellett 2-3szor nagyobb akku pakkokat tudnak rakni???
Ezt érdekelne honnan veszed. De ha lehet tényeket és ne hasból. Sajjnos erről én nem olvastam.
Az általad emlegetett autók: Nissan Leaf tényleg nagyobb akkut kapott csak közben felszedett plusz 200 kg-ot és az autó is jóval nagyobb. Egyáltalán nincs szó róla hogy ugyanakkora helyre raktak volna be nagyobb akkut.
Az I3 kb 140kg ot szedett fel. De sebaj.Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
Kezdjük itt:
Szóval a mai akkutechnológia kb a 30x-ára fejlődött, de sebaj.
Igazából nem mondtál sokat. Tényeket kérlek alátámasztva. 10 éve is lion akku volt most is csak 10 éve 2000mah akkuk voltak most meg kb 4000 mah az átlag. Max az elektronika változott ami felügyeli. Semmi egyéb. Meg persze a kijelző méret szépen megnőtt. Hol látsz te itt 30x fejlődést?
Igen, nagyobb lett az akku sűrűsége.
Hol mi? Megint semmi alátámasztás nélkül?[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
Tereled a témát.
Te szó szerint ezt írtad: Miért az nem fejlődés hogy ugyanakkora helyre, ugyanakkora súly mellett 2-3szor nagyobb akku pakkokat tudnak rakni???
Most meg hirtelen a nagyobb akku nagyobb súlyt írod. Ez véletlenül se ugyanaz... nálam legalábbis. Az egész hsz-em ebből indult ki.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
Egy érdekes cikk a belsőégésű motorokról. [link]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
Akkor az ózon lyuk, a globális felmelegedés, az eltűnőben levő állatokkal és növényekkel mi a helyzet?
Vagy akkor mi szükség van egyáltalán az E autózásra?
Hisz lényegesen olcsóbb egy hagyományos autó és az emelkedő energia árak miatt egy kisebb lesz majd az E autó előnye. Sőt rövidesen eltűnnek a kedvezmények is rá.
Mellesleg ahogy az én linkemen lévő emberke tévedhet pont ugyanúgy a tied se Szentírás.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
Akit én linkeltem legalább mérnök és több nagy cégnél is dolgozott. A te linkeden meg özönlenek az adatok csak nem tudom honnan. Azért mert a youtube-n van nekem még nem hiteles.
Persze sok embert mozgatnak az érdekek de pont ezért kell több helyről is beszerezni az infókat. Én nem vagyok szakértő a témában... csak egy laikus. Remélem te nem estél át a ló túloldalára. Fontos hogy két lábbal áljunk a földön.
Ez a minusz 60-n honnan jön most? Mi értelme ott tesztelni egy akkut?[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
Az általad linkelt 42# se aktuális. Egy rakás új fejlesztést eleve kihagy vagy félrelök mondván ezzel gond van miközben pont arról jönnek az infók hogy be akarják már építeni. De persze lehet hogy pont rosszat olvastam el.
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
[link]
Ezt annak aki szerint nincs esélye a hagyományos motoroknak.Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
Ez is lehet egy probléma a a növekvő energia igények miatt: [link]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
Nagyon király. Akkor 1-1 az állás...
147#: Nem vagyok ideges. Viszont nem értem mire fel vagy ilyen lenéző. Nem ettől lesz igaza valakinek. Nagyon magas lóról beszélsz itt a topikban és nem csak velem.
Szép Napot[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
Ez is egy lehetőség: [link]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
Mi indokolja az E autók felárát?
Semmi érdekes nincs benne.
Magát az akkut is 1,5-2 millára saccolják a legtöbb autóban, de közben meg mivel lényegesen egyszerűbb az autó azon meg spórolnak.
A jó szoftver megírása meg már minden cégnél és autónál már időszerű lenne. Sajnos erre egyenlőre még nem törekszenek.Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.