Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Noukoum #10 üzenetére

    de hol lesz ennyi töltőállomás
    Kiépítik, ahogy a benzinkutakat is kiépítették.

    Ezt konnyu leirni. Mondjuk a hellyel szerintem nem lesz problema, de a hozzajuk szukseges halozatbovitessel igen. Meg egy gyorstolto fej is nagyon komoly energiat igenyel es itt most nem arrol beszelunk, hogy 50 vagy 100%-al kell tobb tolto, hanem a mai 30-50x -ese es meg az is csak kezdesnek. Nagyjabol arra kell keszulni, hogy nem toltoallomasok lesznek, hanem szinte minden parkolohelyen lesz majd toltofej + csaladi hazak eseten otthon is.
    Ezek nelkul logisztikai remalom lenne folyamatosan cserelgetni az autokat a toltokon, mert idopont foglalas kellene majd a tolteshez. Idoben odamenni, feltenni, majd idoben elhozni. Meg ugy is lehet hogy limitalni fogjak a havi toltest a halozatbol. Erdekes lenne latni egy komolyabb szimulaciot arrol hogy mit jelentene ha X%-al none az elektromos autok szama.

    ehhez rengeteg áram fog kelleni
    Nem olyan rengeteg áram az, nagyon hatékonyak a mai villanyautók.

    Iszonyatos mennyisegu energiarol beszelunk. Egy elektromos auto mondjuk havi 1000km futasnal megduplazza egy atlag 2 fos haztartas energiafogyasztasat. Tehat csak arrol beszelunk, mintha a lakossag 2x annyit fogyasztana es akkor meg nem kerultek szoba hogy a ceges autok, teherautok, kamionok.

    vagy majd olaj erőműveket építenek?
    Inkább környzetbarát napelemparkokat. Epiteni lehet napelem parkokat, de akkor kell mellejuk akkupark is, mert a halozatra nem fogjak felengedni onmagaban. Nem veletlenul kell mar most is engedely ezekhez. A szel es napenergia nem kiszamithato, ezert a teljes termelesnek csak kis szazaleka lehet ilyen, mert folyamatos aramszuneteket okozna naponta, nem is rovideket.

    ide valami akku újítás is kelleni fog
    Folyamatosan fejlődik a technológia.

    Remeljuk igy lesz. Rengeteg az igeretes kutatas, de eddig egyikbol sem lett semmi forradalmi. A problemak egy reszere eleg kicsi a rahatasa ennek. A meg gyorsabb toltes meg meg nagyobb problemat okoz a halozati oldalon.

    mert ezek a li-ion aksik hamar degradálódnak főleg a hidegben
    Ez egész egyszerűen nem igaz.

    Ehhez nem ertek. Azt tudom, hogy telefonban, fenykepezogepben hidegben elegge leesik a kinyerheto toltes, de autoknal lehet hogy futik, vagy hasznalat alatt eleve melegiti a belso ellenallasa.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • <Lacy85>

    addikt

    válasz Noukoum #10 üzenetére

    “Folyamatosan fejlődik a technológia.”

    Valóban. Rengeteget fejlődtek a li-ion akksit az elmúlt ~10 évben. Akkoriban elketyegtek ~1 napig az okostelók, meg bírtak ~pár órát az átlag laptopok.
    Jelenleg elketyegnek ~1 napig az okostelók, meg bírnak ~pár órát az átlag laptopok.
    Revolution. :DDD

    [ Szerkesztve ]

  • 7Heads Drago

    veterán

    válasz Noukoum #10 üzenetére

    DeA napelem csak egy bizonyos %i-g mdgoldás. Mivel nem szabályozható. És nagy mennyiségű energiát jelenleg még nem tudsz sehogy se tárolni gazdaságosan.
    Minden akku degradálodik. A hideg tudtommal a lemerült akkura veszélyes, mivel mélymerült állapotba kerülhet ahonan nehéz a visszatérés. Az autóknál és az akkuparkoknál sztem ez a veszély nem fenyeget normál mükődés esetén.
    Az meg egyenlőre csak terv hogy mi lesz 10 év múlva a gyártók részéről. Az is lehet hogy jövő héten mrgoldást találnak a hidrogénes autók problémáira és lemossa az E autót. A 3D-s tv re is azt mondták hogy ez a jövő és mégis eltűntek. Mintahogy nagyon sok egyéb ígéretes technológia is, mert lett helyette még jobb. Felesleges találgatni bárkinek is mi lesz 10 év múlva. 2003ban ha bárkit megkérdeztél volna hogy mi lesz a Tesla-val kevesen találták volna el a jelenlegi helyzetet.

    [ Szerkesztve ]

    Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

Új hozzászólás Aktív témák