Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Viszlát

    addikt

    válasz Crystalheart #32 üzenetére

    Vannak hát, olyan elborult agyak, mint pl Woody Allen ;)

    "How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

  • Viszlát

    addikt

    válasz Crystalheart #39 üzenetére

    Énekórai tananyaggal elcsúszni? Az kissé vicces :)

    Három énektanárom volt általános iskolában, plusz a tanítónő az első három évben ugyebár. Egyikőjük sem rajongott a zenéért, mert ez egy plusz szak a főiskolán, azért választják többnyire, hogy legyen még valami a fő szak mellett. Bár nem ismerem a főiskolai énektanár képzést, de gyanítom, hogy a gondok már ott kezdődnek. Elegendő, hogy tisztán tudjon valaki énekelni, többnyire egyébként is zeneelmélet van.

    "How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

  • Viszlát

    addikt

    válasz Crystalheart #42 üzenetére

    Pfff :)

    delta9: végülis tökmindegy, hogy alul vagy felül, mindkettő elég gáz... meg is lehet nézni, hol van most a lányka (nagyjából sehol).

    "How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

  • Viszlát

    addikt

    válasz Crystalheart #47 üzenetére

    Nem megy el, mert nem tudja megoldani, hogy józan legyen egy adás erejéig... Demjént inkább hagyjuk :)

    "How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

  • peterszky

    őstag

    válasz Crystalheart #47 üzenetére

    Most egy IHM szám jutott eszembe :DDD :
    "Zárjon be a bolt
    Zárjon be a bolt
    Zárjon be a bolt
    ahol nem tartanak bort"

    (Sajtból van a Hold dallamára)

    What else you gonna do on a Saturday?

  • #06658560

    törölt tag

    válasz Crystalheart #56 üzenetére

    Valoban, bizonyos rsszei elerik, de pl a jazz a magyar fiatalsag szamara gyakorlatilag ujkapu. Es ismeretlen. Ahogy sok vilagzenei, nezenei alapokon nyugvo munka is. Ezeket altalaban csak a felsooktatasban ismerik meg az igenyesebb dolgokra fogekonyak, akik pedig nem jutnak el idaig, azok a modern zenei vilagbol megmaradnak a "gagyinal". Mennyire erosen megy most az elektronikus zene? Milyen gyakran ujul meg, valt iranyzatot, stilust? Evente, ketevente? Ha messzi t5avolbol tekintunk majd vissza, mondjuk ketszaz ev mulvarol mi fog ebbol megmaradni? Melyik nagy stilust fogjuk komolynak gondolni es meghatarozonak? Szerintem a xx. elejere a jazz lesz jellemzo, a vegere meg a rock, mint szinte vegig allando, jelenlevo mufaj, ami kevesbe modosult, mint a disco, funky, stb. Es ilyen teren a jazzt megis kihagyjak az oktatasbol. Emlekszem egy fel A5/B5 mennyiseg ovlt az enekkonyvben errol kozepsuliban. Ebbol nem lehet megismerni ezt az iranyzatot. Ahogy egy funkyt sem lehet egy ora alatt megismerni, kell neki minimum harom, a motivumokat atveve, a kialakulast, a fejlodest, es nem szoveggel, hanem peldakkal alatamasztva. CD-rol, vagy a zongora ele leulve. Bar utobbihoz kulonleges zenetanarok kellenek, akik ertenek a zenehez , szinte mar muveszi szinten. Es sokoldaluak is melle.

  • Unique girl

    csendes tag

    válasz Crystalheart #52 üzenetére

    No igen, ez igaz. De valahogy nagyon meg kellene reformálni az oktatást, mert így naggyon nem jó...

    Kopi: igen, így van. Az igényes könnyűzene nem jut el a fiatalok legtöbbjéhez. (Mert uram bocsá', a No thanx meg egyéb divatzenekarokat nem kellene idesorolni...)

  • #06658560

    törölt tag

    válasz Crystalheart #59 üzenetére

    errte mondom azt, hogy a kozepsuliban nem ujra kene tanulni, amit altalanosban nyolc evig tanitottak, hanem egy folyamatnak kene lennie az egesznek. A masik, szerintem megerne nem szigoruan 45 perces blokkokban gondolkodni es nem ugy felepiteni az oktatast, hogy raajzora, tortenelem, irodalom, stb... inkabb lehetnenek eleinte, kesobb az egyes teruleteket atfedo komplexebb orak, amik esetleg hoszabbak is, es jobban jut ido belemenni kulonbozo kerdesekbe. Mert egy zeneni lazado korszakot nehez megerteni az adott lazadas vizualis, plasztikus megfeleloi nelkul. De ez mar nagyon off, es nagyon messzire vezet, komplett oktatasi rendszer refomrjat vonna maga utan. Amihez a taanrokat is at kene kepezni.

    Hogy mennyire fontos pl egy matek olyan szinten, amilyenen, az erdekes kerdes. Derivalni sokaknak egyaltalan nem kell, szerintem egy kozepsulis tananyagban nem feltetlen kene, hogy benne legyen. Mondom ezt matekbuzikent. Stb.stb. Pl a tortenelmet sem kene olyan modon aszetszabdalni, ahog,y mert rengeteg osszefugges kimarad belole, elvesz a szerkezetben. Egy amerikai rabszolgatartast szerintem konyebb megerteni, ha van melle valamifele zenei hatter, stb.

    [ Szerkesztve ]

  • #06658560

    törölt tag

    válasz Crystalheart #62 üzenetére

    tudtommal ez a derivalas normal kepzesben levoknel is elofordul. Legalabbis gimiben nalunk az osztaly matekidegen fele is tanulta. A torivel az a bajom, hogy tanulunk egy idoaszakot vilagtoribol, majd az baltaval elvagva ugrunk ugyanezen ket datum kozotti magyar tortenelemre, aztan folytatjuk. Nincs egy foyltonos vezerszal, ami menten vegig lehet haladni a tortenelmen. Es mivel szinte kizarolag katonai, politikai dolgokat oktatnak benne kimarad sok esemeny tarsadalmi hattere. Pl a zsidosagot miert kezdtek el utalni, es legfokeppen mikor. Csak megerkezunk a 2. vh-hoz es mar antiszemitizmus, meg rasszizmus. Mintha akkor pottyanna a foldre Hitlerrel. Holott nagyon nem. Stb. Neveles, jo dolog, de azt otthon kellene. Vagy akkro jelentsuk ki, hogy az iskola nevel is, adjuk be oda a gyereket hatevesen, vegyuk ki tizennyolc evesen, es szunetekre, hetvegere vigyuk csak haza. Az sem lenne jo. De a legnagyobb marhasag akkor is az ismetles, mindent ketszer mond ketszer mond elven altalanos kozep szint eseten.

  • #06658560

    törölt tag

    válasz Crystalheart #64 üzenetére

    az, hogy bontjak a tortenelmet azert gond, legalabbis szamomra, mert elvesz a kapocs a vilagtori es a magyar esemenyek kozott. Az altalam anno forgatott tortenelemkonyvekben mintha Mo nem is a vilagban, hanem egy befottes uvegben lett volna sokaig.Aztan csak valamikor a vh korul kezdtek osszemosni. Erre mondom, hurra, lehessen ertelmesen tanulni, osszefuggeseket keresni a dolgok alakulasaban.
    Egyebkent pont nem akarom az idobeli szalat megbotnani, hanem terbelive is tennem, mert jelenleg lougraszeru az egesz. Ami azert nem ilyen volt anno, mint vilag.

  • #06658560

    törölt tag

    válasz Crystalheart #66 üzenetére

    1980-as évjárat vagyok, tanulmányilag a 81-es korosztállyal futva. Tanultam egy halom törikönyvből, amikben a fejezetek midnig úgy épültek fel, ahogy írtam. Baltával elvágtuk az eseményeket, hogy akkro it most vége egy korszaknak, és pont. Majd ugyanezen korszakot vettük Mo-n is. A kettő között meg nem votl sok kapocs. a könyvekről elég, ha azt mondom az egyikben Széchenyiről az volt képaláírva egy olajképről készült fekete-fehér példányhoz. sugárzik róla a tettrekészség, a tettvágy. És gyakorlatilag szét volt szedve az egész történelem ilíyen módon egy kis nemzetközi, egy kis hazai, megitn nemzetközi, megitn hazai folyamatra. Pl a monarchia bukásának előzményei, nemzetiségi élet, és problémák, amik midnenestül elvezettek az első vh-ig kicsiben, miközben ment a nagy asztalon is a játék- azaz miért pont itt robbant ki és nem máshol, mondjuk direkbe a poroszok és angolok között, stb. ez midn kimaradt. Meg sem volt említve.

    Szerintem a történelmet nem kéne így szétvagdalni, hanem el lehetne kezdeni beszélgetősen az őskortól, mintegy mesélve a kicsiknek, aztán egyre komolyabbá válhatna, ahogy a legendákon és modnákon, hősi történeteken keresztül eljutnánk a gyerekek fejlődésében a hetedik osztályig, majd onnan tovább a magasabb szitnekig. Ott már lehetne adagolni nomrálisan a dolgot, de egészében szemlélve a folyamatokat, nem tételek szerint, ami jelenleg leginkább zajlik.

    Az, hogy egy magyar eseménycsoport és egy külföldi között száz oldalakat kelljen lapozgatni, az nem működik szerintem.
    Egyébként lehet én voltam túl okos, de számomra rendkívül irritáló volt ez a maga midnent kétszer mond kétszer mondd hozzáállása az oktatásnak gyakorlatilag a teljes tananyaghoz. Amit ének-zene órán leadtak általánosban négy év alatt, az középsuliban már csak három, és asszem kevesebb órában. Ismétléshez is kevés, tanuláshoz meg végképp. Törivel is voltak ilyen ogndjaim, miközben anno felkeltette a tanárom még általános ötödikben az érdeklődésemet az ókor iránt, utána rengeteg könyvet ovlastam abból a korból. Építészet, kultúra, stb. valamint regények, akár még nem egészen tökéletesen dokumentaristákat is.
    És nem érzem, hogy én oylan húdekülönleges lennék.

  • #06658560

    törölt tag

    válasz Crystalheart #68 üzenetére

    Nem értek veled egyet. A tételezgetős tanulás nem fog az összefüggések felderítésére, megértésére, keresésére kényszeríteni. Arra azonban igen, hogy egy adott témában keresd ki azokat a pontokat, amiket nagy valószínűséggel fognak fonotsnak tartani. Simán lehet egy szóbeli vizsga beszélgetős, elkezdünk beszélgetni valamiről, és szépen át is vesszük a témát.

    A jelenlegi magyar oktatási rendszer legnagyobb hibája szerintem az, hogy az érettségi benne nem egy köztes lépcsőfok, hanem maga a nagy cél. mindenhonnan ezt szajkózzák, és eszerint is tanítanak, tisztelet a kevés tanárnak.Volt olyan tanárom, akivel lehetett napi akutalitásokat megbeszélni, hogy miről mit gondol, és egyáltalán mik vannak mögötte. Vagy matektanárom, aki tanított olyanokat, amik még a tananyag környékén sincsenek, emelt óraszám mellett sem. Nála pl szóbeli felelet ebben a formájában nem volt, és írásbeli is csak nagyon kényszerből, amikor kellően átrágtuk magunkat egy-egy fontos témán. De az órai munkánkra kaptunk annyi jegyet, hogy Of nem győzte beírogatni őket utólag.

    ami a történelemnél még nagy bajom: kilökjük a térképet a táblára, és letudtuk a szemléltetést. időtengelyt pl alig-alig használnak a tanárok, folyamatábrákat meg mégkevésbé. pedig azokkal többet lehet elmondani, ha okosan hazsnálják, mint akár húsz oldallal.

    Ha meg az ének-zene oktatást nézem, hogy visszatérjek a kezdőtémához is valamennyire: addig nem tanítottak nekem zenetörténetet, amíg nem jutottam el Fellegi Ádám házihangversenyére. Ott megtanultam sokmindent egy-egy darabról, a motívumokról a zenében, egyáltalán mik a motívumok, stb. Egyetlen koncertje érdekfeszítőbb, és több információt tartalmaz, mint egy egész évnyi énekóra suliban. Ehhz megjegyzem, jártam zeneiskolába is, és hááát had ne mondjak semmit.

  • #06658560

    törölt tag

    válasz Crystalheart #70 üzenetére

    Nekünk nem mondták meg a tételeket. Egyesek kidolgoztak valamiket, na azt én lefénymásoltam, és átlapoztam egyszer érettségire tanulva. Matek, fizika mint központi külön téma volt, nem is volt vészes. Gyakorlatilag nekem az érettaégiben a cél a két központit leszámítva az volt, hogy görbüljön, és kész. A többi nem hatott meg. De sok helyen hallottam már, hogy a legelejétől tételek szerint tanulják az anyagot. Na az annyit is ér a tényleges jövőt tekintve.

    Történelemhez az oktatófilmek szerintem is jók, második vh-hoz remek filmeket láttam a Discoveryn. apró baja, hogy egy-egy rész is min egy óra, és van belőle kismillió, gyakorlatilag midnen hadszíntérre legalább kettő.

    Énekórán énekelgettünk, olvastunk, halgattuk a lemezt. De a motívumok fontossáka, kiemelése elmaradt. Amit fellegi hozzáad, és amitől egy komolyzenei mű azok számára is érdekes lesz, akik nem vonzódnak érte.

Új hozzászólás Aktív témák