Új hozzászólás Aktív témák
-
llax
senior tag
Ehhez ismerni kellene mindkét esetben pontos számokat. Sok másiknak (olasz szupersport, német prémium, etc...) ütköznie sem kell a kigyulladáshoz, még sincs akkora hírértéke, mint egy égő Teslának, utóbbiból szerintem majdnem mindegyikről van és lesz videó a YouTube-on...
Megfelelő összevetéshez az is kellene, hogy csak és kizárólag azonos erejű és irányú ütközések legyenek a kalapba téve. Ez egyrészt a különböző vezetéstámogató asszisztensek miatt fontos, egy ilyenekkel jobban ellátott autóval az "enyhébb" esetek jobban elkerülhetők, így ez erősen torzítja a képet. Másrészt a sportautós, itt-ott szupersportautós jellemzők szintén torzítanak, jócskán növelik a nagy erejű ütközések esélyét.
-
válasz t72killer #19 üzenetére
Nem azt mondtam hogy folyamatosan, csak mikor megváltoztatja az irányát, pl befordul balra, vagy gondol egyet, s odateker az előtte haladó mellé. Esetleg ki akar kerülni egy kátyút s e miatt megy ki fél métert mialatt te meg akarod előzni, s szemből folyamatosan jönnek, tehát nem tudsz rendes távot tartani tőle.
Már húsz éve létezett bringákra szerelhető visszapillantó tükör, jó lenne ha kötelező lenne. Mikor kipróbáltam az elektromos rollert(LIME) ez volt az első gondolatom, hogy ez nagyon kéne rá, életet menthet. Tudom hátra is lehet nézni, de az időveszteséggel jár, s van aki ilyenkor a kormányt el is tekeri picit.(#20) Tikakukac:
Nem azt mondom, hogy vesszen az önvezérlő, hanem, hogy akkor megvan, hogy mire kell gyúrni. Szerintem ugyanazt mondjuk más nézőpontból: Az esettel a fejlesztőknek valamit kezdeni kell. Egyetlen dolgot nem tehetnek meg, hogy azt mondják, hogy ameddig nem lesz másik 100 hasonló eset addig nem teszünk semmit. Most fel lehet tenni azokat a kérdéseket amiket írtam, hogy nézzük, ezekben az esetekben hogy dönt a tesztpályán? A döntését kell-e korrigálni? Volt-e rá teszteset?[ Szerkesztve ]
-
llax
senior tag
válasz t72killer #28 üzenetére
"én bizakodó vagyok, hogy a gépet több mindenre lehet felkészíteni mint az embert."
Erre minden esély megvan. Az igazán nagy kérdés nem az, hogy a gép mikortól hibázik kevesebbet az embernél. Az a kérdés, hogy mennyivel kell kevesebbet hibáznia az emberi vezetés betiltásához (legalábbis folyamatos kiszorításához, kezdve pl. az autópályával). Ami jó eséllyel akkor felmerül, amikor még sok autó szaladgál alkalmas önvezetés nélkül (ha már lesz mihez mérni, lehet igen veszélyesnek is minősíteni).
Elsőre soknak vagy még inkább "sokknak" tűnne egy ilyen beavatkozás. Ilyenkor gondolni kell a szmogriadók esetére. 3-4 évtizede elképzelhetetlen lett volna, és vállalhatatlan jogfosztásként élted volna meg még "abban a rendszerben" is, ha "fentről" azt mondják Neked, hogy ma és holnap márpedig nem mehetsz egy métert sem a Zsiguliddal...
Mindenre meg kell érnie a társadalomnak. Egy mai átlag 17 évest közel sem hoz úgy lázba a jogsiszerzés, mint mondjuk 20 éve. Ha meg is lett a jogsi, már nem törteti magát annyira, hogy autót is szerezzen mellé, ez a "a jogsihoz autó is dukál" téma sokaknál már el van felejtve (persze van akinél nincs, másnak meg esetleg muszáj). Falun sincs már tele a határ jogsi nélkül csapatókkal (ahogy még én is kezdtem). A változás folyamatban van... -
llax
senior tag
válasz t72killer #33 üzenetére
Nem azonnali totális tilalomban kell itt gondolkodni, a kezdeti és a totális között több évtized is eltelhet.
Ez mehet akár a légi közlekedés mintájára is. Az ellenőrzött légterekben vannak helyek és körülmények, ahol kizárólag robotpilóta vezethet (ezt csak időjárás, vészhelyzet vagy a robotpilóta hibája írhatja felül), emellett vannak olyan repterek, aminek a körzetében kizárólag a kapitány vezethet (még az elsőtiszt sem!).
Ugyanígy lehet kezdeni a kézi vezetés tiltását pl. az autópályával és kritikus helyeken a robotpilótát lehet korlátozni."Egyelőre nagyon örülnék, ha lenne olyan robotpilóta, ami mellett pl alhatok, ehetek, olvashatok egy 1000+km-es úton."
Az ilyen hosszú utak nagy részét a világ civilizáltabb részén valamely gyorsforgalmi úton teszed meg. Ilyen körülményekre a Tesla AutoPilot (legfrissebb hardverrel és szoftverrel) már most is majdnem teljesen alkalmas (ahol sok Tesla közlekedik gyak. alkalmas), a többség (mármint a "hagyományos" autógyártók) a korábbi próbálkozásaikat feladva kb. most kezdik eldönteni, merre is fejlesszenek (a SAE 2 túllépéséhez). Vízióik voltak és vannak, a gyakorlatban meg van a Tesla, akik alapból azon az úton indultak el, amerre most a többség is tart.
" A logisztikai cégek is tuti díjaznák, a kamionsofőrök már nem biztos, lévén a munkájuk könnyítését valszleg azonnal leépítésekkel díjazná a cég."
Ma sofőröknél ott tart az utánpótláshiány, hogy nem csak Közép- és Kelet-Európában van gond az elvándoroltak miatt, hanem már a nyugatra elvándoroltak mellett hiány van Nyugat-Európában is.
Amíg régen hazánkban (is) alapszabály volt, hogy a sofőr nem rakodhat, mára egyre több helyen a sofőr békázik, ha így haladunk, nemsokára az otthagyott targoncát is neki kell kezelni... Vannak olyan szállítási útvonalak, amiket lehet majd magas szinten robotizálni, de pl. a gyűjtőfuvarokat még sokáig nem.
Sok helyen (gyárakban) nem kérdezték meg az embereket, mára mégis robotok végzik a munka nagy részét. Az egy külön érdekes kérdés, hogy hová vezethet ez hosszú távon... -
dabadab
titán
válasz t72killer #11 üzenetére
"A Teslától rémlik, hogy az ő akksijuk aztán istenbizony nem gyullad-robban, merthogy a "biztonságosabb" LiFePo, meg az ezerszerkipróbált 18650-es cellák ígymegúgy."
Meglehetősen biztos vagyok abban, hogy nem mondtak olyat, hogy tutira nem gyullad - már csak azért is, mert eddig is előfordult, hogy nagy ütközés után kigyulladt egy-egy: viszont ehhez mindig nagy (vagy pontszerű - itt inkább ez lehetett) ütés kellett és viszonylag kultúráltan égett ki, vagyis nem azonnal gyulladt lángra és a bennt ülők nem égtek benn (ahogy itt is).
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
bkercso
nagyúr
A mozgási energia ugyan annyi volt (1/2*tömeg*sebesség^2), csak kisebb részre koncentrálódott.
Ha megsérül a Li-akku, akkor tűzveszélyes, de ugye mindent elkövetnek, hogy ne sérüljön. Náha nyilván előfordul. Ettől még nem feltétlen veszélyesebb, mintha egy benzintank lyukadna ki és gyulladna be.Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
Feketelaszlo
senior tag
Még több is. Ha benzinkúton dohányzol akár fel is robbanthatod a helyet, ha elektromos autó töltése közben akkor csak tüdőrákot kapsz hosszú távon. Ne csináljunk már úgy, mint ha az autózás elmúlt 100 éve nem arról szólt volna, hogy a tüzelőanyag* mennyire gyúlékony és tűzveszélyes. Pl. a Közel-keleten ahol kicsit kevésbé szigorúak a biztonsági normák még mindig rendszeresek az üzemanyag-szállítókkal kapcsolatos tömegbalesetek - pár éve egy ilyennek 200 halottja volt, de a hétvégén is akadt egy nagyobb szerencsétlenség valamelyik afrikai országban, Európán belül pár éve Olaszországban volt egy nagy bumm (nyilván mindről találni képfelvételeket a neten, ha valaki vizuális alkat). Nem, nem lesz annyi felrobbanó Tesla, hogy mennyiségben és minőségben vetekedni tudjanak a petróleumos cuccok okozta tűzijátékkal. Ha csurig töltötted a túratankos kocsid és rögtön utána valaki oldalba kap akkor ott melegebb lesz a helyzet bármelyik Tesla égésnél.
*talán csak a diesel ami egy kicsit fekete bárány, mert ő légköri nyomáson annyira nem szeret csak úgy lángra kapni, de a befecskendező rendszerben már ugye 1500-2000 bar nyomáson van jelen.
-
llax
senior tag
"100 karambolozó benzinesből-dízelesből szénné ég/felrobban annyi db, mint 100db teslából ?"
Közben már hallottam számot, még valami biztosabb forrás is kellene, de ha ennek fele is igaz...
Nem karambolok száma, hanem megtett táv: 7x annyi megtett kilométer jut egy kigyulladó Teslára, mint az átlag...
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD APU (AM4 és AM5) topik
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Napelem
- Telekom mobilszolgáltatások
- TCL LCD és LED TV-k
- PlayStation 5
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Milyen egeret válasszak?
- További aktív témák...
- Dell 7920 2x Intel Xeon Gold 6148 (80 szál, 3,7GHz), 192GB - 1,5TB DDR4 ECC, 1TB NVMe SSD 1400W, ÁFA
- Exklúzív! Ilyen SEHOL MÁSHOL NINCS! MAGIC MOUSE KÉK! BLUE!
- HP OMEN Gaming 16-xd0009np - ÚJ 16" FHD GAMER laptop - Ryzen 7-7840HS, 16GB, 512SSD, RTX4050 (6GB)
- ARCTIC Liquid Freezer 360 II A-RGB rev.3 ( Garancia )
- NAD M25 7Ch Master Series végfok végerősítő