Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
A robbanás részre nem tudok mit írni, nem voltam ott és nem értek a robbanásokhoz. Azért hír, mert ez egy új technológia, ami talán az autózás jövőjét jelentheti. (magam részéről én ezt erősen kétlem) Az ilyen szerkezetekkel kapcsolatos dolgok nagyobb figyelmet élveznek. Múltkor egy gázos busz nekiment a magasságkorlátozónak és felrobbant a gáztartály a tetején. Ez nyilván nagyobb hír, mint ha kigyulladna egy sima busz.
[ Szerkesztve ]
-
llax
senior tag
"így ez a jelen és a jövő"
A gyártók többsége nem így gondolja. Tökmindegy, hogy milyen sok típus van a kínálatban, ha azok jelentős része leginkább papíron és tesztpadon jól működő, "kvóta szülte" megoldás, vagy adókedvezményes, ingyen parkolós, nagymotoros luxus kamuhibrid.
-
félisten
A hibrid technikával jelentősen javítható a belsőégésű motorok hatásfoka városban és csökkenthető a kibocsátás,
Igen, az ottani kibocsátás csökkenthető. Itt megint inkább az a kérdés, hogy az össz kibocsátást nézve, kifejlesztés, legyártás, akkumulátor, életciklus, szervizelés, szakemberek képzése, megfizetése stb stb megéri-e az egész cirkusz egy jóval egyszerűbb benzinmotorral szemben.
-
szebe
őstag
Ezzel csak az a baj, hogy ami tud ~300km-t, abba beleül két ember, és már alulról súrolják a 2 tonnát (lásd, új Leaf, 1730kg).
Városi szaladgálósra most is van "megoldás", e-Up, i3, Zoe, Honda e, e500, stb..
[ Szerkesztve ]
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
Rive
veterán
Pont városban fölösleges az a 300km. Még akkor is, ha hozzácsapod az elővárosokat is.
Városi közlekedéshez elég a 100-150km (az is csak azért, mert ha megújulós töltést akarsz, akkor az leginkább az esti mélyvölgy ideje alatt lehetséges, szóval haza kell érni egy töltéssel), meg a hibrid (amikor a napi menet rendszeresen nagyobb, mint 100km, pl. taxi vagy munkakocsi).Városon kívül meg egyelőre minimális (ha van egyáltalán) előnye a villanyautónak. A 300km hatótáv pill. luxus.
/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
llax
senior tag
Nem nagy probléma, ha nem teszed azzá... Pl. ha nem 600km hatótávú prémium kategóriás gépet akarsz... (ennek is van piaca, fizetőképes kereslettel és ezt kiszolgáló gyártóval - őket a hatékonyság miatt érdemes figyelni)
Szerintem egy kezemen meg tudnám számolni, hogy embereknek több mint fele évente hányszor szaladna bele egy 150km hatótáv korlátaiba (és kellene az utak melletti villámtöltőt használniuk). Ráadásul ezek pont az alsó és alsó-közép kategóriás járműveket használók. Ez nagyjából 16-18kWh akkuval elérhető (ha alapjaiban EV-nek tervezik az autót), ami egy néhány x10kW-os hajtással* együtt már kevesebb is lehet tömegben mint egy kisebb dízel hajtáslánc + tele tank... Pl. Smart méretű autókba még ennyi sem kell.
* De azt sem úgy, ahogy a legtöbb gyártó ma csinálja (tele motortér...), hanem úgy, mint a Tesla...
Az már külön vicces, hogy egy Tesla kettő, össz. 762LE beépített motorjai (inverterekkel, osztóművel, difivel) együtt kisebb helyigényűek, mint sok másnak a 80...136LE elektromos hajtáslánca. És ezzel a résszel problémák sincsenek, több 100ekm után sem.
Új hozzászólás Aktív témák
- Háztartási gépek
- TCL LCD és LED TV-k
- Kerékpárosok, bringások ide!
- HBO Max & OD topic
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- OpenMediaVault
- Amazon Fire TV stick/box
- További aktív témák...
- -56% HP EliteBook 840 G8:i7 1165G7,16GB RAM,512GB NMVe SSD,Iris Xe,IR kam.+ujj.olv.,vil.MAGYAR bill.
- Monitortató plexi konzol több elérhető készletről MONITORCENTER
- -50% HP EliteBook 840 G8: i7 1165G7,32GB RAM,1TB NMVe SSD,Iris Xe,IR kam.+ujj.olv.,vil.MAGYAR bill.
- 1.250.000 FT helyett 940.000 FT !! MacBook Pro 16" M3 Pro 12CPU / 18GPU / 18GB / 512 SSD
- RTX 2080TI ROG STRIX GAMER PC