Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • borg25

    senior tag

    LOGOUT blog

    De legjobban az önvezérlő rendszer vizsgázott: Mivel az álló trailer lehúzódott az út szélére a Tesla útjába csak 10-20 cmre lógott be. Ezt az önvezérlő úgy ítélte meg, hogy nincs előtte autó, simán roboghat, el tud menni mellette, hát nem, olyan szépen belement az oldalába, hogy huh. A sofőr meg gondolom úgy volt, hogy a Tesla csak lesz olyan okos, hogy fél métert arrébb megy, hogy ki tudja kerülni, de nem :(

  • borg25

    senior tag

    LOGOUT blog

    válasz Tikakukac #3 üzenetére

    Teljesen mindegy. Az önvezérlést akkor is javítani kell, hogy nem csak akkor lehet ütközni ha totál előtted van valami, vagy ha jobbról jön valami, akkor is ki kéne kerülni, ha csak 10cm-re lóg bele az útvonaladba.
    Ha már itt tartunk jó kérdés, hogy fel van-e készítve egy jó önvezérlő arra, hogy Józsi bácsitól mikor a biciklivel jön haza a kocsmából ha lehet 1-2 méter távolságot tartunk. Egyáltalán a biciklist mint külön fajt, el kell kerülni, mert luxusnak érzi a hátranézét és a visszapillantótükröt, de hirtelen irányt változtatni azt tud.
    Az álló BKV busz mellett se 10cm hézaggal megyünk el, mert bármikor bárki kiléphet. Hátha olvassa ezeket a sorokat egy önvezérlő autókat programozó.

  • borg25

    senior tag

    LOGOUT blog

    válasz t72killer #19 üzenetére

    Nem azt mondtam hogy folyamatosan, csak mikor megváltoztatja az irányát, pl befordul balra, vagy gondol egyet, s odateker az előtte haladó mellé. Esetleg ki akar kerülni egy kátyút s e miatt megy ki fél métert mialatt te meg akarod előzni, s szemből folyamatosan jönnek, tehát nem tudsz rendes távot tartani tőle.
    Már húsz éve létezett bringákra szerelhető visszapillantó tükör, jó lenne ha kötelező lenne. Mikor kipróbáltam az elektromos rollert(LIME) ez volt az első gondolatom, hogy ez nagyon kéne rá, életet menthet. Tudom hátra is lehet nézni, de az időveszteséggel jár, s van aki ilyenkor a kormányt el is tekeri picit.

    (#20) Tikakukac:
    Nem azt mondom, hogy vesszen az önvezérlő, hanem, hogy akkor megvan, hogy mire kell gyúrni. Szerintem ugyanazt mondjuk más nézőpontból: Az esettel a fejlesztőknek valamit kezdeni kell. Egyetlen dolgot nem tehetnek meg, hogy azt mondják, hogy ameddig nem lesz másik 100 hasonló eset addig nem teszünk semmit. Most fel lehet tenni azokat a kérdéseket amiket írtam, hogy nézzük, ezekben az esetekben hogy dönt a tesztpályán? A döntését kell-e korrigálni? Volt-e rá teszteset?

    [ Szerkesztve ]

  • borg25

    senior tag

    LOGOUT blog

    válasz llax #23 üzenetére

    Majd kiderül, hogy mi volt ebben az esetben. Én feltételezem, hogy a vezető feltételezte, hogy az önvezérlő látja az akadályt s ki fogja kerülni. Egy ilyen kerülést 4-5 méterre az akadálytól elkezdek. 50km/h=13,8m/s Lehet, hogy mikorra leesett, hogy itt már nem lesz kerülés, addigra túl késő lett.
    Így nézve lehet-e arról beszélni, hogy SAE 3-nál szükség esetén a humán járművezető megfelelően reagál? Ahhoz egyszerre kellene nézni az utat, s hogy a kocsi mit tervez. Passz, nem tudom, hogy a Tesla megjeleníti-e a haladási tervet az elkövetkező 50/100 méterre, e nélkül nagyon leszűkül a reakció idő.
    Arra még reagálhatsz, hogy egy gyerek hirtelen kirohan az útra, de nem tudom, hogy mennyi időd van, mikor leesik, hogy az önvezérlő valamit elnézett.

  • borg25

    senior tag

    LOGOUT blog

    válasz llax #36 üzenetére

    Jó, hogy említetted a repülőket. Ott már kezd jelentkezni a 22-es csapdája:
    Mindenhol a robotpilótának kell vezetnie, a humán erőforrás csak vészhelyzetben vegye át az irányítást, mikor a robotpilóta nem boldogulna. De ha a vészhelyzetek kivételével a pilóta nem gyakorolhat, akkor hogy tud felkészülni a vészhelyzetre?
    Belátom az önvezérlő autók előnyét, elhiszem, hogy később hatékonyabb lehet, mint az ember. Sok eset van, mikor az embernek nem kéne volán elé ülni. Vagy ha kezdő, bátortalan, rutintalan még rosszabb. De azért élvezetes is vezetni, kitisztítja az agyat, na nem a belvárosi közlekedés.
    Jelenleg az lenne a jó, ha az ember vezetne, s az MI csak gondolkodna, hogy miért tette amit tett, esetleg ha nagyon úgy találja, hogy a vezető valamit nem vett észre, akkor vészhelyzetben korrigál. Később pedig, az MI lenne aki folyamatosan figyel, s ha a sofőr hibázik korrigál, vagy mondja, hogy aludj, most vezetek.

    Egyik ismerősöm is utálja az autópályát, mert a sok sietős ember úgy gondolja, hogy 10 perc előnyért 160-as átlaggal kell vezetni az is megterhelő, ha folyamatosan azt kell nézned mikor akarnak letolni

  • borg25

    senior tag

    LOGOUT blog

    válasz #90088192 #46 üzenetére

    Igen, én se a monoton vezetésre gondoltam, hanem egy kis country roadra. Mondjuk mikor a Börzsönyön kell átvágnod, s tudsz gyönyörködni az útban, hogy milyen szépek a fák ahogy ráborulnak az útra, ahogy kapaszkodsz fel a dombra. (Nem hegyre s meredek szakadékra az Alpokban)

Új hozzászólás Aktív témák