Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Petykemano

    veterán

    Nekem is az keltette fel a figyelmem, hogy ha lényegében szétválasztódik az apuk terén a cpu és a gpu fejlesztés, vagy nevezzük implementálásnak, akkor annak feltétlenül 1 éves eltolásban kell-e érkeznie?

    Ha x időpillanatban elkészül a zen3 és az RDNA2 design, és ezek (x+1 időpillanatban való) kiadása után még egy év szükséges, hogy a design apu igényekhez leskálázzák, implementálják, összerakják, akkor talán ha két különböző csapat az előző apu design egyik már működő felét meghagyja, és a másik felébe implementálja az új architektúra elemet, akkor az talán rövidebb átfutási idővel is megoldható és kisebb elcsúszással jelenhetnek meg a termékek.

    Például a Cezanne esetében a zen3-at mennyivel lehet nehezebb a Vermeer chipletben implementálni, mint megfogni a már régebb óta kész Renoir designt és cserélni a cpu-t érintetlenül hagyva a gpu részt?
    Ugyanez igaz a Van Gogh-ra. Csak a GPU részt cserélni csak kevesebb átfutási időt jelent?

    Mondjuk igaz, hogy mára Renoir is csak cpu cserével készült a Raven Ridge-ből és végülis nem lett hamarabb piacon, mint korábban.

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

  • Petykemano

    veterán

    válasz Kansas #12 üzenetére

    Nem teljesen.

    Nem vagyok chiptervező, tehát lehet, hogy amit mondok, az valójában sületlenség, de ha van egy szobád, amiben csak a rökamiét cseréled le, akkor azzal gyorsabban megvagy, mintha lecseréled a rökamiét, és a szekrényt, és akkor már a hozzátartozó szőnyeget, függönyt, széket, falilámpát.

    Azt gondolnám, hogy ha van egy apu design, akkor annak csak a cpu részét lecserélni egy új architektúrára könnyebb, mintha cserélnéd a GPU-t is, főleg ha utóbbi IP csak később áll rendelkezésre.

    (#14) sb

    Pont ez lenne a lényeg szerintem, hogy amikor elkészül a zen3 design és az RDNA2 design, akkor ugye elkezd dolgozni egy csapat azon, hogy a zen3 designból készüljön egy chiplet és gondolom elkezd dolgozni azon is egy-két csapat, hogy az RDNA2 architektúrából lapkák készüljenek.
    Azt gondolnám, hogy bonyolultabb és hosszabban tartó, hogy ha az előző apu designban (Renoir) az cpu és a gpu részegységet is cserélni akarod az újra.
    De ha van kapacitásod két csapatra, akkor az egyik a Renoir CPU részét cseréli, a másik pedig a Renoirban csak az IGP-t cseréli, akkor azt gondolnám, hogy ha nem is feleannyi idő alatt, de azért valamivel rövidebb idő alatt készül el a két csapat, mintha egy designban cseréltek volna mindent.
    Ez persze csak akkor jó megközelítés, ha külön-külön a megerősített CPU részű és a másik, megerősített GPU részegységű designnal is tudsz kezdeni valamit. Abu elmondása szerint a piacnak erre van igénye.

    A következő kör nyilván az lesz, hogy a Cezanne leszármazottját úgy készítik, hogy lényegében megfogják a Van Gogh-ot, és beleteszik az új cpu-t (zen4)
    A Van Gogh leszármazottja meg úgy készülhet el, hogy megfogják a Cezanne-t és lecserélik az abban levő IGP-t az újra, ami RDNA3 lesz.

    [ Szerkesztve ]

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

  • Petykemano

    veterán

    válasz sb #16 üzenetére

    "De mivel a cpu-k overkillek már most is, "

    Attól függ, milyen piaci szegmensen nézed. Azt hiszem, a cikkben is van róla szó, hogy megkülönböztethető 3 különböző piac:

    a) a mobil gamer szegmens (diszkrét GPU-val)
    Ide a H és HK jelzésű termékek szoktak menni 35-45W TDP-vel. Itt azért kell a CPU erő. Volt kísérlet régebben Ryzen 1700-zal is, de szerintem azért nem alkalmas az IGP nélküli ryzen ide, mert ezeken a masinákon nem 100%-ban játszanak a felhasználók és energiahatékonyság és üzemidő szempontjából hasznos, ha van IGP, ami a játékidőn kívül működik.
    ERre mondja a cikk, hogy nem lenne értelme ebbe erősebb IGP-t tenni, mert úgyis kerül bele dGPU is.

    b) munkagép
    Ide inkább az U jelzésú procik mennek 15W TDP-vel. Ide is kell CPU erő, legalábbis sokan üdvözölték a 6-8 magot. Nyilván nem excelhez hasznos, hanem annak, aki fejleszt, virtuális gépet futtat, renderel, ilyesmi.

    c) ultramobil gamer szegmens, vagy casual általános felhasználású noti.
    A cikk elvileg arról szól, hogy ez a szegmens elég jelentős ahhoz, hogy érdemes legyen külön lapkával megcélozni. Szerintem ez az a piac szerintem, amiről te is beszélsz. Ennek a gépnek nem kell annyira erősnek lennie CPU-ban, mert inkább valószínű, hogy nemteszel az IGP mellé DGPU-t is, de az IGP lehet erősebb egy jobb játékélményért.

    Nyilván fentiek selejtjét nagyjából a desktop piac hasonló felosztásban fel tudja szívni.

    Én nem vagyok nagy cloud gaminges, de környezetemben van, aki dícséri. Az nem felelne meg neked és azoknak, akik mobil RDNA2-re várnak?

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

  • Petykemano

    veterán

    válasz And01 #18 üzenetére

    ha jól emlékszem, zen-ből is készült 2 magos (nem vágott) design: Banded Kestrel
    Persze ez 2 évvel később készült el, mint az eredeti Raven Ridge apu

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

  • Petykemano

    veterán

    válasz sb #20 üzenetére

    Az átlagot én mind a c)-be tettem.

    Én személy szerint notiban nem szoktam gondolkodni, néha a miniPC-vel szemezek. Ez nagyjából ugyanaz a piac, csak kijelző és periféria nélkül.
    Ha nem renderelés és nem munka célra vennék,. hanem casual gaming, általános felhasználás (tehát c) ), akkor a 6-8 magos Renoir valóban overkill. Tehát jobban örülnék én is egy olyan skunak, amiben csak 4 mag van, de mondjuk 2x akkora IGP. (a memória sávszélesség limitációiba ne menjünk bele.)

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

Új hozzászólás Aktív témák