Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • azbest

    félisten

    válasz finest #23 üzenetére

    legjobb tudomásom szerint a tv és rádió adását sem szabad nyilvánosan lejátszani (kocsma, busz....) azaz elvileg azért is fizetni kell jogdíjat.

    Hirtelen csak ezt a régit találtam:
    http://www.artisjus.hu/opencms/export/artisjus/felhasznaloknak/jogdijkozlemeny_nyilvanos_vendeglato_2004.html

    A vendéglátó üzletekben, szálláshelyeken bármely technikai eszközzel (pl. rádió, televízió műsorának nyilvános sugárzása, továbbá analóg vagy digitális zenei hordozó lejátszása útján - magnó, lemezjátszó, music-center, videó, CD-, CD-ROM-, képlemez-lejátszó, számítógépes vezetékes hálózathoz kapcsolt képernyő stb. útján) történő zenefelhasználás esetén fizetendő szerzői jogdíj

    nem tudom, hogy óvodára vonatkozik-e hasonló, de simán kinézem belőlük.

    [ Szerkesztve ]

  • azbest

    félisten

    A legjobban az mutatja a közös jogkezelők hozzáállását, hogy még maga a szerző sem játszhatja le nyilvánosan a saját művét jogdíjfizetés nélkül :C

    Hoppá... amikor playbackelnek, akkor az felvételről meg, illegálisan ;]

    Amit már sokan máshol is leírtak, a közös jogkezelők nem a szerzők jogait védik, hanem a kiadókét... a kiadó nélküli független szerzőket pedig lehúzzák (merthogy tőlük is kikövetelik a részesedést: mi ez ha nem a szerzők jogainak csorbítása)

    A gyakorlatban mennyire lehet kikerülni a lehúzást, pl creative commons vagy más licensszel ellátott művek esetében?

    [ Szerkesztve ]

  • azbest

    félisten

    válasz floatr #74 üzenetére

    "új terjesztési módszereket támogat" és a többi pont is...

    Emlékszem mennyire támadták a Valve-t amikor a Steamen kezdte árulni a termékeit... a hagyományos lemezes kiadást árulók lázadoztak miatta... (jaaaj rontja az üzletünket, hogy pár kattintásra bárki netrők is letöltheti, és terjesztési pénztekből kimaradnak)

    Szóval van élő példa is arra, hogy működőképes a modell amit vázolsz :)
    Csak így kimarad jópár fehérgalléros rabló a modellből, akik eddig csak felszámolták a hasznukat és közben nem tettek hozzá semmi értéket. (persze terjesztési költség is van, de azért gondolom nem annyi mint amennyit lenyúlnak cserébe, lásd újségelőfizetés: 40% az újságárusé... ehhez képest mikor előfizetik, akkor a teljes ár a kiadóé és még kedvezményes áron is sokkal több, mint a hosszabb úton... a szállítás költsége pedig hasonló lehet)

    [ Szerkesztve ]

  • azbest

    félisten

    válasz FTeR #84 üzenetére

    (1. pumpáljuk a pénzt, 2. visszanyerjük, 3. profitálunk)

    jól mondod, ez tipikusan a kockázati tőke jellemzője...
    annyi a különbség, hogy más területen, ha valami életképtelen, akkor az bukta...
    (10ből egy esetben jön be... de az az egy nagyot kaszál).

    A zeneiparban meg mi megy?
    Kiválasztanak / csinálnak pár csapatot és akkor addig pumpálják a pénzt a népszerűsítésbe, míg el nem hitetik, hogy menő azt hallgatni... ha még úgy sincs elég sok fan, akkor még több pénzt nyomnak a reklámozásba. Teljesen életképtelen legtöbb esetben a csapat... pár album után nyomtalanul eltűnnek... egy év múlva már a nevükre sem emlékeznek...
    Ez a kockázati befektetés megcsúfolása. Hisz nem hoznak létre értéket, a profit is rövidtávú..

    Ezzel szemben egy valóban jó csapatot a neve elad... érdekes módon ezek általában évtizedes múltú csapatok, akik egy garázsból indultak és kis kiadóik voltak, akik nem is tudták volna telíteni a médiát a reklámjukkal.

    Ha a hallgatóságra bíznák, hogy ki az akinek terjesztésre van szüksége, akkor talán mindenki jól járna... persze a kis csapatokkal lehet példálózni... de ha azoknak megéri kis kiadókkal kis példányszámú kiadásokat csinálni, akkor nagy kiadónál is elférnének... (ja hogy ők csak milliós példányszámban tudnak gondolkodni... azonnal..)

    A kiadók annyira elvakultak, hogy képesek ingyenélő jogvédő szervezeteket pénzelni, és a lemezek lejátszását akadályozó nevetséges technikákat fejlesztetni (shift-es védelem a rootkites telepítő ellen .. lol)... akkora üzlet lenne a netes zenebolt... manapság is vannak egész nagy boltok... általában a kiadók hozzáállása és akadékoskodása miatt nehézkes a zenebolt működtetése... miért nem csinál saját zeneboltot a kiadó(szövettség).. nála maradna a teljes profit... :W Begyöpösödött balfékek... az aranybányát is betemetnék homokkal, csak hogy nekik legyen igazuk... meg szemtelenkednek a fogyasztóval szemben :((

Új hozzászólás Aktív témák