Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • gliskard

    senior tag

    válasz Reggie0 #48 üzenetére

    Aki akar (van erőforrása és főleg megfelelő szakember gárdája) az tud a saját design-t készíteni. ARM esetében lehet csak az ISA-t (utasításkészlet-architektúra) licencelni és "szabadon" tervezni.
    Jó példa erre az Apple és korábban a Qualcomm - utóbbi jó ideig az ARM alap design-jait módosította, javította fel.

    HW oldalról nincs különösebb korlátozás - nagyjából csnálhatsz amit akarsz tudsz.
    Lényegesen nagyobb probléma az SW támogatás - ARM/Android vonalon jelenleg nincs kellően optimalizált Vulkan támogatás - Apple lényegesen gyengébb gpu-bol hozza ki az iphone/ipad esetében azt amit az Android-os high-end csak közelít.

    Nvidia a Tegra termékkel egy korrekt teljesítmény szintet mutatott, de ez főleg a gpu-nak és az optimalizált driver-nek köszönhető. Nintendo a Switch konzollal folyamatosan "demózza" mire képes ez a ma már "kicsit elavult" HW megfelelő optimalizálással.

    Ezek miatt úgy gondolom, nem az ARM licenc politikája gátolja az Nvidia-t (saját modem hiánya az SoC-ban lényegesen nagyobb probléma volt mint az ARM licenc politikája).
    Az biztos, hogy nagyon sokat dobna rajta az ARM mérnök gárdája, de az egy más vonatkozás ami hosszabb távon az összes ARM ISA-t különböző szinten licencelő cégeket hozná nagyon rossz helyzetbe.

    Egyébként a Samsung sem simán csak gyártja a kész ARM design-okat, ott is igyekszenek optimalizálni/módosítani - pont ezért kezdtek nyitni az AMD irányába és behozni az ő megoldásukat GPU oldalon. Nem a szimpla HW miatt, sokkal fontosabb a megfelelően optimalizált driver...

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák