Új hozzászólás Aktív témák
-
ekkold
őstag
Szerintem ott lett elszúrva a dolog, hogy megegyeztetek egy valamekkora kártérítési összegben amit megkaptál ill. elfogadtál. Ezek után, mivel kértél, és kaptál is kártérítést joggal tekinthető rendezettnek a kérdés, és ebből a szempontból - még ha egyébként csirkefogó is az eladó - bizonyos fokig kérdéses a negatív jogossága.
Ha nem kaptál volna kártalanítást, vagy nem veszi vissza a készüléket a határozott kérésed ellenére sem, akkor jogos a negatív, de ezesetben, és ilyen összegnél mehet egy feljelentés is csalásért...
Nyilván ettől még értem a problémát, és teljesen jogos amiket írtál, de nem lett volna szabad belemenni alkudozásba. -
ekkold
őstag
válasz Viktor0610 #55 üzenetére
Kért és kapott kártérítést. Innentől én pl. nem foglalkozam volna értékeléssel, max beírom a megfelelő topikba... Az más kérdés. hogy visszakértem volna a teljes összeget, és tartsa meg a telefonját. Ez esetben pedig tulajdonképpen nincs üzlet, és nincs is mit értékelni....A topikba persze ilyen esetben is beírható.
De így utólag belegondolva: másoknak segítség lesz később ez az értékelés. Én is meg szoktam nézni, hogy akivel üzletelni akarok, annak van-e negítív értékelése, és ha van akkor, milyen okból. Ha azt látom, hogy átvert valakit, akkor elkerülöm az illetőt, és az is nyilvánvaló lehet, ha bosszúból kapta az illető, mert értékelt...
[ Szerkesztve ]
-
ekkold
őstag
Olyannal is találkoztam már, hogy megvettem egy eladó cuccot, de értékelni már nem tudtam, mert addigra eltűnt a hirdetés... Szerencsére nem volt gond a cuccal, pozitívot adtam volna.
-
ekkold
őstag
válasz Viktor0610 #69 üzenetére
Kezdetben pl. fel lehetne vállalni az egyértelműen "bosszú negatívok" törlését. Nem tudom ez mennyi erőforrást igényel, de amennyit ide írogattunk....
-
ekkold
őstag
válasz Viktor0610 #69 üzenetére
Egy barátom évekkel ezelőtt eladott egy hibás videokártyát. Természetesen hibásként hirdette, és emiatt ennek megfelelő áron (Talán 2eFt körül). Majd a vevő reklamált mert a videokártya hibás! Felajánlotta, hogy visszavásárolja, erre az illető közölte, hogy az neki nem jó, mert már megjavította, de +20eFt-ért visszaadja. Ebbe már nem ment bele, ha megjavította akkor adja el... Persze kapott egy negatív értékelést... Akkor kérte a moderációt, hogy az igazságtalan negatívot törölni lehessen (természetesen nem különösebben foglalkoztak vele). Véleményem szerint - bár valóban plussz munka - ilyen esetekben azért lehetne kivételt tenni.
[ Szerkesztve ]
-
ekkold
őstag
válasz twinfather81 #84 üzenetére
Megmondom őszintén, én is előre utalást szoktam kérni, mert a vevők között is sok a komolytalan, akit csak addig érdekel az eladó cucc amíg nem kell fizetni érte.
Viszont én meg úgy gondolom, hogy az a vevő - aki fizet, mindenki más addig csak érdeklődő. Opcióként pedig mindig ott a lehetőség: gyere érte, nézd meg, próbáld ki, teszteld le, amivel, és ahogyan csak szeretnéd, és csak ha tetszik, akkor vidd.
Ha messze vagy - kösd össze egy hétvégi kirándulással, pl. nézz körül, ha már erre jársz, vagy pl. egyéb vásárlással.
Ezt a többség elfogadja, mint ahogyan és is szoktam előre utalni, de előtte utána nézek, amennyire csak lehet, hogy kinek utalok - és csak akkor teszem, ha a kockázat minimálisnak tűnik. Ezért aztán nekem pl. szempont az eladó cucc holléte is - lehet, hogy azt választom amelyik közel van, még ha drágább is kicsivel.
Nyilván én is tévedhetek, vettem már hibás terméket - de idág mindig sikerült megnyugtató módon rendezni a felmerülő dolgokat.[ Szerkesztve ]
-
ekkold
őstag
Speciel ez szerintem nem így van, pl. én is csak normál felhasználóként adok el, vagy veszek valamit. Tehát sem rendszeresen, sem nagy mennyiségben nem üzletelek.
Ugyanakkor vettem már "seftelőtől" is előre utalással cuccokat, mert korrekt áron adta, és az értékelései alapján is megbízhatónak tűnt - és rendben is volt minden. Tehát attól, hogy "seftelő"-nek titulálsz valakit, bizonyos feltételek alapján, még lehet teljesen korrekt üzleti partner.