Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz szacsee #5 üzenetére

    Ja. Kivéve azokat a hc játékokat, amelyek az új Havokot használják. Azoknál az extra fizikához szükséges lesz a Skylake. Valójában ez a Skylake a konzolokban található integráció másolata, amolyan inteles Kaveri APU. Ha van olyan játék, ami ebből profitál, akkor a PC portot nem muszáj lebutítani, mert ahogy fut Kaverin, úgy fut Skylake-en is.
    De amelyik játék ezt nem használja ki, ott ja ... gyorsabb lesz a Broadwell és a többi E-s platform.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz szacsee #7 üzenetére

    Ennek nincs köze a grafikus API-khoz. Itt arról van szó, hogy amit eddig a CPU számolt, azt az IGP sokkal hatékonyabban fel tudja dolgozni. Az Intel szempontjából nyilván a next-gen Havok a lényeges, mert az ma még konzol-only, de hasonló előnyt biztosító az integrációval semmi akadálya egy OpenCL 2.x portnak PC-re. De a konzolokra nagyon elkezdték kutatni az útkeresés reformját, ami a CPU-knál sokkal jobban illik a grafikus vezérlőkre, mert egy útkeresés lehet egy szál, és ezeknek a hardvereknek sokkal több száluk van. Párhuzamosan akár ezer útkeresést is lenyomnak egyszerre, vagyis több tucat ember tevékenységét sokkal gyorsabban szimulálják. Ezzel eltűnnének az erőforrás hiányában egy helyben álló NPC-k. :)

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz HSM #11 üzenetére

    Gondolom szabványos OpenGL 2 kód lesz, tehát gond ezzel nem lehet, főleg ha SPIR-es. Az AMD szokása több tucat nem szabványos OpenCL kiterjesztést készíteni, és azokat kínálgatni is a partnereknek. Amit most látsz, hogy xy OpenCL alkalmazás csak AMD-n fut az ezektől van. Ha szabványos kiterjesztést használnának, akkor menne mindenen. Az Intel annyira nem pártolja a kiterjesztéseket, ha csinálnak is, mert csinálnak, akkor sem pártolják a nem szabványos kódokat.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz RyanGiggs #36 üzenetére

    Kötelező semmi sem lesz. A kérdés csupán az, hogy a gyártók mixelése milyen hátrányokkal jár, és mely játékoknál jelentkezik. Valószínűleg a játékmenetre ható dolgokat nem befolyásolja, ha mixeled a gyártókat.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz RyanGiggs #38 üzenetére

    Ez leginkább azon múlik, hogy mondjuk a Square Enix mennyire akarja kódvásárlásra rávezetni az AMD-t. Ma ez egy üzleti modell lett, hogy az NSF promócióba bekerül egy-egy játék, mert már a nulladik napon visszahozza a PC-s portolás költségét és sokszor az előre tervezett bevétel felét. Ilyen körülmények között még exkluzív dolgokat is bevállalnak a kiadók.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz RyanGiggs #41 üzenetére

    Játékmenetre biztos nem lesznek kritikus behatással az extrák. De szerintem annyira az AMD sem rajong ezekért az ötletekért, mert a tesztekben általában kikapcsolják az extra effekteket, tehát a mérésekből kimaradnak.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Dr. Akula #56 üzenetére

    Az Intel integrált megoldása nem ezért nem használható mert a hardver lassú, hanem azért mert a driverbe nem raknak pénzt. Ez nem fejlesztési probléma, egyszerűen a vezetőség nem tartja kiemelten fontosnak, hogy a játékok jól fussanak. Az oka ennek az, hogy ez sok befektetést igényelne és csökkentené a nyereséghányadot.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Dr. Akula #58 üzenetére

    Szerintem nem akarják annyira a hardcore gaminget. A Windows Store alkalmazásaira például állandóan optimalizálnak, vagyis biztosan raknak bele pénzt, csak nem a hardcore vonalra. Röviden az lehet, hogy ami nincs fent a Store-on az másodlagos.
    Azt se felejtsük el, hogy az Intelnek volt egy erős támadása a játékfejlesztők felé. Három éve befogtak rengeteg szakembert, megdobták őket (Games Enabling Group) egy rakás pénzzel, de semmi eredménye nem lett. Pedig a marketingbüdzsé sokkal nagyobb volt, mint amit az AMD kínál a Gaming Evolved partnereknek és csak két fejlesztőcsapatot sikerült beszervezni. Ráadásul a Creative Assembly visszament az AMD-hez, mert nem voltak elégedettek az Intellel. Gondolom a vezetőség kiértékelte, hogy ez az a terület, amit pénzzel nem lehet meggyőzni, így mára inkább leépítették a projektet.
    Azért az valóban kérdésessé teszi a koncepciót, hogy kitalálsz valamit a fejlesztőknek és három év alatt eljutsz vele három játékig, vagy két fejlesztőstúdióig, ráadásul tízszer annyi marketingbüdzsét kínálva, mint amennyivel az AMD dolgozik. Ehhez képest az AMD kitalál valamit és sokkal kisebb támogatással már rátolta 80+ fejlesztőstúdióra. És azért ne feledjük, hogy a PixelSync nem volt egy rossz ötlet az Intel részéről, egy alapvető problémát oldott meg. Azt megértem, hogy ezek után a vezetőség inkább leépít, és nem próbálkozik újra. Bár én inkább átcsoportosítanék, és kielemezném, hogy az AMD mit csinál másképp, hogy ekkora fejlesztői támogatásra tudnak szert tenni.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Oliverda #60 üzenetére

    Egy dolgot világosan le lehet szűrni. Az Intel nekiment a fejlesztők meggyőzésének több kamionnyi pénzzel és nem sikerült. A pénzt elköltötték és ott vannak, ahol három éve kezdték. Illetve sikerült venniük három játékot. És igazából még veteránokat is alkalmaztak, mint Richard Huddy. De már ő is ráhagyta. Pedig ha valaki tudja mi kell a fejlesztőknek, akkor az ő, hiszen az AMD-nél felépítette a Gaming Evolved programot.

    Az én meglátásomban az Intel problémája szervezeti jellegű. A vezetőség túl önfejű olyan dolgokban, amihez nem értenek. A Larrabee-ről is megmondták a projekt főbb tervezői (John Gustafson, Michael Abrash, Andrew Richards, Atman Binstock, Tom Forsyth, Mike Sartain, Pat Gelsinger), hogy nem fog működni, de mégis kifejlesztették, aztán kiderült, hogy tényleg nem működik.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    Azt még hozzátenném, hogy Intelnél mindenképp meg kellene látni, hogy a PixelSync ötlete nagyon jó. Az pont olyan égető problémára jelent megoldást, mint az AMD-nél a Mantle. Nem ugyanaz persze, mert az egyik egy önálló API, míg a másik egy eljárás főleg az átlátszóság kezelésére, de utóbbi is éppen olyan fontos dolog.

    Ezek még nem is újdonságok, hiszen évek óta hallani, hogy két dologgal van gond. Az egyik a pályadizájnok limitáltsága, míg a másik az API elavultsága. Mindkettő limitálja a játékok minőségét, hiszen az API elavultsága konkrét ötleteket tesz megvalósíthatatlanná, míg a gyorsan megoldható sorrendtől független átlátszóság hiánya nem teszi lehetővé, hogy komplex jeleneteket tervezzenek a dizájnerek.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Oliverda #63 üzenetére

    Ma már lehet, de három éve erre nagyon ráálltak. Másképp nem szerződtették volna Richard Huddy-t.

    Amit leírtam azt Andrew Richards írta meg a BSN-re. Azóta már töröltette az Intel, de saját hírbe átemeltem a technikai dolgokat: [link]
    Ő ugye már a CodePlay vezetője, tehát az Inteltől elment jó ideje, de mivel a Larrabee-ben vezető szerepet vállalt, leírta, hogy mit gondolt róla. De a célja ettől még ugyanúgy a reform, tehát erről még nem tett le, csak most a HSA alapítvány munkáját segíti. Azon Larrabee-n dolgozó személyek többségével egyetemben, akiket korábban felsoroltam.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák