Új hozzászólás Aktív témák

  • pengwin

    addikt

    válasz vicze #114 üzenetére

    & (#115) bagkri01
    Én tudom, hogy a jelenlegi közlekedési és energiatermelési felállásnak teljes mértékben meg kéne változnia, hogy ténylegesen "zöldebb" legyen a közúti közlekedés.

    Igazából a színtiszta villanyhajtás és a hidrogénhajtás is ugyanott bukik el jelenleg: még mindig környezetszennyező módon állítanánk elő a beléjük tárolt energiát, valamint mindkettőnek eléggé komoly előállítási költsége van anyagi, és környezetvédelmi szempontból is.

    A hidrogén hátránya, mint te is írtad, a nagy előállítási költség, vagy a környezetszennyező alapanyag. További hátránya a komoly infrastruktúra igény, amit bagkri01 is írt.
    Én úgy gondoltam, hogy ezek ellenére egy "kizöldített" energiatermelési rendszerben akár alkalmas is lehetne a felesleges megawattok eltárolására. Vagyis a felesleges áramtermelési kapacitást le lehetne körni elektrolízissel.

    Azóta kutakodtam kicsit, és megnéztem, a ma kapható hidrogénüzemű autóknak mégis milyen a hajtásrendszere: alapvetően elég jó hatásfokkal hajtanak az ilyen motorok, és nagyobb hatótávolságot tudnak felmutatni, mint a tisztán elektromos autók.
    Csak meglepően sok akksi kell azokba is... pl. Hyundai Nexónak van 40KWh-nyi akksija ha jól emlékszem. És akkor csak adtunk egy pofont a fekáliának, mert akksit is elő kell hozzájuk állítani, meg H2-t is. Szóval ja, üzemanyagcella: sounds good, doesn't work.

    Szóval a legkörnyezetkímélőbb autó tényleg az, amelyiket elő se kell állítani, mert helyette máshogy közlekedik az ember.

    [ Szerkesztve ]

    Üdv, pengwin

Új hozzászólás Aktív témák