- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Hálózatokról alaposan
- Jelszókezelők
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Reklámblokkolók topikja
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Vírusirtó topic
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
Új hozzászólás Aktív témák
-
bambano
titán
válasz Tigerclaw #157 üzenetére
oké, megtervezik az autómat úgy, hogy csak 140-et tudjon, mert pályán ennél több szerinted nem kell.
utána én keresztülrongyolok a lakótelepi iskola előtti úton 140-nel.
érted már, miért marhaság ez?"El kell dönteni hogy közúton az autó közlekedési, szállítási eszköz, és csak versenypályán sporteszköz.": szemantikailag az "el kell dönteni" kezdetű választási lehetőségekhez illik egynél többet írni.
tehát helyesen: el kell dönteni, hogy az autó közlekedési eszköz vagy sporteszköz.
a poszthoz: képes ez az autó arra, hogy felnyújtott középső ujjal kibökjön az ablakon? na ugye.
dabadab: jaja, valóban nem a tesztüzemben szoktak kiderülni a nagy disznóságok: [link] [link]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz Tigerclaw #167 üzenetére
"hiszen folyamatosan csökkentik új autók esetén a károsanyag kibocsájtást, ami az autógyártókat áttételesen arra készteti, hogy alacsonyabb teljesítményű motorokat tervezzenek": nem, nem készteti őket semmi ilyesmire. alacsony károsanyag-kibocsátásra meg pláne nem.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz #06658560 #287 üzenetére
beraknak egy passat méretű autóba egy turbós 1.4-es motort, aminek a vezérlése felismeri, ha a szabványos fogyasztási tesztet futtatják rajta. ezek után mérőpadon az autó papíron hozza az euro-4-5-6-7-x károsanyag-kibocsátási normákat, mindenki boldog. majd ugyanez a félmotor elkezd a valódi forgalomban küzdeni a majd' két tonnás kocsival, rögtön kiszalad a fogyasztás szempontjából optimális működési tartományból és elkezdi bekajálni a 10-12 litereket. és ami bemegy, az kijön a kocsinál is, ugyanúgy, ahogy rendes férfiembernél...
erre a tortára csak plusz habként jön, hogy a nagynyomású dízelek kipufogójából jövő szemét veszélyesebb, mint hitték.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
"ha ott kijavitanak egy hibat, akkor az azont ul ki van javitva": és nem is tesznek bele soha másikat? ahha...
ráadásul olyan szinten akarják az emberi gondolkodást utánozni, amihez még kevés a számítástechnika.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
másik szemüvegre lenne szükségem?
persze az állítás, hogy konvergál, lehet igaz... főleg, ha nagyon messziről indult.
"nem akarjak azt utanozni, amit az emberi gondolkodas produkal": rendben, szűkítsük az állításomat a jó sofőrökre. majd mutass nekem egy gépet, amelyik előre lát (időben, nem térben).
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
átfogalmazom: mint gyakorló sofőr, az abs-ek szoftverével kapcsolatos optimizmusodat megalapozatlannak látom.
szerk: most fog kiderülni, hogy abs-ek szoftverét programozod?előrelátás: elmesélek egy sztorit: újonc sofőrként egyszer kivételként előfordult, hogy el kellett fuvaroznom a bátyámat valahova és én vezettem. megálltunk egy piros lámpánál, amikor azt mondta a bátyám, hogy ne gázoljam le a buszt. mint az közismert, vidéken 130 másodperces ciklusidő van a közlekedési lámpáknál, így egy bő perc múlva derült ki, hogy a bátyám jól látta, hogy a busz elém fog jönni.
elmondom, hogy konkrétan hogy történt: átnézett a kereszteződésen, és a busz hátsó ablakán keresztül belátott a buszba. Látta, hogy a csengővel együtt kigyulladó lámpa már jelez, vagyis a busz ki fog jönni a megállóból, és szólt, hogy ne gázoljam le.
ahhoz, hogy ez ugyanígy működjön, hibátlan képelemző és felismerő szoftverek kellenének, egy halom objektum tipikus viselkedésmintáit le kellene programozni, meg még egy másik halom feltétel is van bizonyára, majd erre az egészre rá kell húzni egy böszme ai-t. a jó sofőrök fejében ezt egy erősen párhuzamosított algoritmus csinálja, és itt nem néhány vagy néhányszáz prociról van szó, hanem néhány milliárdról.
ehhez gyakorlatilag semmink nincs, és várhatóan hosszú ideig nem is lesz.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz #06658560 #295 üzenetére
átesést előrejelezni nem kunszt, néhány kar állapota meg a légsebesség deriválása, és kész.
ütközéselőrejelzés is egyszerű, pláne, ha a repülőre, mint kooperatív környezetre gondolsz.
mindezt autóban is le lehet programozni, de én nem erről beszélek, hanem ennél lényegesen hosszabb idejű előrelátásról.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
3-4...
"Marpedig ha Schumacher nem fekez jobban, mint az ABS...": nem nyitottam vitát arról, hogy az ember jobb-e fékezésben vagy az abs. eleve az öreg nem polip, ettől kezdve az összehasonlítás értelmetlen és egyesélyes.
arról nyitottam vitát, hogy az abs szoftvere tökéletes-e, miután te azt állítottad, hogy konvergál hozzá.fel tudod ismerni, hogy sávot fog váltani/el fog indulni indexelés nélkül? szerintem nem.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
"Idővel termeszetesen fogja tudni, hogy elindul-e irányjelző nélkül, merthogy biztosan lesz autók közötti kommunikáció.": és hát ugye az autókban soha semmi nem romlik el, se az abs jeladó, se semmi, a kommunikációt sem lehet majd megzavarni, stb.
ha tisztán szoftver fogja vezérelni az autót, akkor a rossz fiúknak az első dolga az lesz, hogy ezt a szoftvert valahogy megkerüljék. ha özönvíz előtti bontószökevények talpraállításával, akkor úgy. és a guglis autót bazira meg fogja keverni, hogy jön egy autó, akivel nem tud beszélgetni. vagy urambocsá nem gugliul hanem bingül beszél...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz #06658560 #303 üzenetére
t és t+d időpontokból sok minden meglehet, a sebesség az konkrétan nem. három koordinátából a gyorsulás sincs meg.
ha nem szerzed meg azokat a plusz információkat, amiket egy ember igen, akkor sokkal rövidebb időd marad a cselekvésre, következésképp az autó rángatni fog, mint atom.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz #06658560 #305 üzenetére
az elmozdulás megvan, de a megtett út nincs, mert két pont között lehet menni a legrövidebb, egyenes úton is, vagy kacskaringósan. ha maradunk annál a helyzetnél, amikor kifordul elém a busz a buszmegállóból, akkor (a tárgyalhatóság kedvéért feltételezzük, hogy) a busz köríven fordult, és a körív hossza nagyobb, mint az általad emlegetett megoldás esetén kiszámolt szelő hossza.
másrészt ezzel a megoldással csak az átlagsebességet lehet meghatározni, a pillanatnyi sebességet nem.
harmadrészt azt mondtad, magamhoz képest a helyét tudom: az egészet csak inerciarendszerben lehet ezzel a módszerrel számolni, viszont ha én is gyorsulok, akkor az nem inerciarendszer, tehát ennél bonyolultabb számolási módszer kell (nyilván elhiszem, hogy a gépnek nem lenne túl bonyolult).
tehát a hozzászólásodban fizikailag nézve legalább három hiba volt.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
általános megoldást fel tudsz tölteni a cloudba (ha még akkor lesz cloud, reményeim szerint rég elfelejtett marketing bullshitek közé fog kerülni). magyarul azt, hogy ha a busz elindul, számítani kell rá, hogy kijön eléd.
viszont ebben a szituációban az ember, mivel sokkal jobb képfelismerő és következtető rendszere van, az általános megoldásnál jobb specifikus megoldást tud, ami hamarabb előre jelzi a vészhelyzetet, emiatt több idő marad reagálni, emiatt kisebb lesz a gyorsulás/lassulás és a többi közlekedőre való hatás.
"Nyilván az is megoldhatatlan feladat, hogy esetleg emberek (még akár ingyen is, közösségi alapon, lásd WAZE) utólag elemezzenek közlekedési helyzeteket": az egész vezető nélküli autó című ökörség onnan indult, hogy az emberek vezetési tudásában nem lehet megbízni. Ha ezt egy pillanatra el is fogadom, akkor csak akkor lesz a vezető nélküli autó jobb, mint az ember, ha azt is elfogadom mellé, hogy az emberek programozási tudásában viszont meg lehet bízni (hahaha, lásd például microsoft, de akár google, mint az android fejlesztője) és a közösségi alapon kielemzett szituációk jobbak lesznek, mint amit az ember adott helyzetben nyújtana. hahaha. majd ha befagy a pokol.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz #06658560 #310 üzenetére
éppen ki lehetne számolni, hogy egy 12 méter sugarú körben hány százalékkal nagyobb azon körív hossza, melynek a szelője 1 méter, mert pontosan ennyivel fogsz tévedni a sebességnél, ha egyenesen megy tovább, és az, szerintem, nem kevés.
de valójában az a probléma, hogy ha ilyen szinten vezet a gépautó, akkor gyakorlatilag az emberi vezetési technika legminimálisabb részhalmazát valósítja csak meg, az meg kb. olyan lesz, mintha beleraksz egy halom üveggolyót egy dobozba és összerázod. pályakezdő sofőr megijed mindentől és a fékre tapos kategória.
gáz lenne, ha ezen a szinten vezetne az autó.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
"Meddig? Miért? Honnan tudod, hogy 5 év múlva nem lesznek csillió gigapixeles kamerák az autókon, nem lesz a környezet lézeres-radaros-ultrahangos szenzorokkal másodperceként ezerszer letapogatva, majd realtime kiszámolva, hogy mi történik, mire lehet számítani?": a képfelismerő algoritmusok legnagyobb akadálya jelenleg a masszívan nem párhuzamos architektúra. Jelenleg 5-10x annyi processzort tudnánk belerakni az autóba, mint amennyi benne van, ahelyett, hogy 5-10x akkora *NAGYSÁGRENDNYI* procit tennénk bele.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Új hozzászólás Aktív témák
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Androidos tablet topic
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Netfone
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- iPhone topik
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- További aktív témák...
- Lenovo Legion 7, 16,0"WQXGA, Ryzen 9 6900HX, 32 GB DDR5, RX6850M XT 12 GB, 1TB SSD, 1,5+ év garancia
- Corsair RM850e 850W Gold Moduláris Tápegység
- Samsung Odyssey Neo G9 Super Ultrawide Gamer Monitor!49"/Mini LED/5120x1440/240hz/1ms/+Ajándék
- Apple Macbook Pro 16" 2019 i7-9th 6Magos 32/512 -75% Touch Bar HUN Radeon Pro 5300M 4GB 3K Retina
- Apple Mac mini M2 2023 8GB 256GB + Xiaomi Mi Desktop 27"-os FullHD monitor egyben
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen