Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz djgeg #190 üzenetére

    Én azért nem bagatellizálnám az autóbalesetek jelentőségét.

    Tehát elhangzott eddig, hogy:

    - Évente 1,24 millió haláleset történik közlekedési baleset során

    De akkor árnyaljuk tovább a képet, mert ugye nem mindenki hal bele:

    - További 20-50 millió ember sérül meg évente autóbalesetben

    - A közlekedési baleset a kilencedik vezető halálok a világon

    - A végzetes autóbaleset a vezető halálok a 15-29 éves fiatalok körében és második helyen áll az 5-14 éves korosztály körében

    - A halálos autóbalesetek több mint 90%-ka az alacsony és közepes jövedelmű országokban történik, annak ellenére, hogy ők csak a világ jármű állományának kevesebb mint felét birtokolják

    - Évente 518 milliárd dollárnyi kár keletkezik autóbalesetekből, ez az egyes országokra vetítve a GDP 1-2%-át teszi ki

    (ASIRT - Association for Safe International Road Travel tanulmánya alapján)

    Azzal, hogy az ilyen és ehhez hasonló rendszerek elterjednek, ezeket a számokat jelentősen csökkenteni lehetne. Az általam is vizionált hibrid rendszerek, melyek hagynak manuálisan vezetni, azok is lehetnek aktív-passzív szerepben, folyamatosan figyelnek és őrködnek, ha kell közbelépnek, hogy ne csavarodj fel egy fára vagy trafáld telibe a szembejövőt.

    De mint mondtam, ezt nem csak a biztonsági mutatók javításra érdekében lehet alkalmazni. Építsd be egy kamionba és a sofőrök simán meg tudják oldani megállás nélkül a pihenőjüket, később pedig már sofőrök sem feltétlenül kellenek, csak olyan helyekre ahol felmerül a kockázata, hogy a robot nem boldogul az útkörülmények miatt. Ennek persze mellékterméke, hogy az elalvó sofőrök miatt okozott balesetek is felszámolhatók lennének.

    Ugyan így személyautóban. A többség egészen biztosan nem harapna rá egy olyan autóra amit úgy reklámoznak, hogy "Ebben nem halsz meg és nem is ölsz meg másokat". Ez riasztóan hat. De ha úgy reklámozzák ezeket a rendszereket, hogy gyakorlatilag kapsz egy saját sofőrt, akit akkor bízol meg a vezetéssel amikor csak akarsz és te utazás közben azzal foglalkozhatsz amivel csak akarsz, akkor bankot robbantanak.

    A fiatalok körében az autóbalesetek igen nyomasztó hányada azért következik be, mert a telefont buzerálja (texting, azaz üzenetet ír, nem telefonál).

    Nem lenne sokkal egyszerűbb, ha megnyomhatnál egy gombot a kormányon, az autó átveszi az irányítást amíg te a Facebook-on lógsz? Nem csak biztonságosabb, de sokkal jobb is.

    Én például hosszú autópályázások alatt simán olvasnék könyvet, játszanék videojátékokkal laptopon vagy autóba épített konzolon. Aki azt mondja, hogy szeret autópályázni, annak vagy nagyon kiváló a monotonitás tűrése vagy csak hülye és úgy tépi neki, hogy jobbról-balról előzi a szerencsétleneket, ami meg ugye se nem biztonságos, se nem legális. De gondolhatunk a nőkre is, akik a dugóban araszolva sminkelhetnek és nem kell aggódniuk, hogy kinek a lökhárítóját zúzzák le.

    Szóval akadjunk már le arról, hogy ezt a rendszert csak a közlekedésbiztonság oldaláról nézzük. Remek kényelmi funkció, elsősorban ez fogja neki a sikert meghozni.

Új hozzászólás Aktív témák