- Linux kezdőknek
- Hálózati / IP kamera
- Sweet.tv - internetes TV
- A Microsoft feltalálta az olcsó AI-t
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Musk szerint már jövőre itt vannak a Tesla Optimus humanoid robotok
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Synology NAS
- Windows Insider Program
- Milyen routert?
Új hozzászólás Aktív témák
-
"Idővel termeszetesen fogja tudni, hogy elindul-e irányjelző nélkül, merthogy biztosan lesz autók közötti kommunikáció.": és hát ugye az autókban soha semmi nem romlik el, se az abs jeladó, se semmi, a kommunikációt sem lehet majd megzavarni, stb.
ha tisztán szoftver fogja vezérelni az autót, akkor a rossz fiúknak az első dolga az lesz, hogy ezt a szoftvert valahogy megkerüljék. ha özönvíz előtti bontószökevények talpraállításával, akkor úgy. és a guglis autót bazira meg fogja keverni, hogy jön egy autó, akivel nem tud beszélgetni. vagy urambocsá nem gugliul hanem bingül beszél...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
#06658560
törölt tag
Elektronikusan egy előrejelzéshez ismerni kell adott jármű hozzánk képesti koordinátáit t0 és t0+d időpontokban. Ebből megvan a sebesség, ha ismerjük a T0+2d időponti adatot is, akkor a gyorsulás is. Voilá, minden megvan ahhoz, hogy előre jelezzük a mozgását. És nem kell mindenféle lámpákat és egyebeket érzékelni. Alakfelismerő szoftver esetén busz formáját érzékelve eleve kapcsolhat alternatív módba, számítva mindenféle kóbor gyalogosokra is, ahogy eleve a kiengedést is megadhatja. Stb. Stb.
-
válasz #06658560 #303 üzenetére
t és t+d időpontokból sok minden meglehet, a sebesség az konkrétan nem. három koordinátából a gyorsulás sincs meg.
ha nem szerzed meg azokat a plusz információkat, amiket egy ember igen, akkor sokkal rövidebb időd marad a cselekvésre, következésképp az autó rángatni fog, mint atom.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
vzozo
senior tag
Nekem ugyan fogalmam sincs, hogy mit takar a "ne gázoljam le a buszt" kifejezés, de valószínűleg mindegy is.
Annyi lejött a hozzászólásodból, hogy egy egyedi, adott környékre/környezetre jellemző közlekedési szituációt kellett megoldani.
Nyilván megoldhatatlan feladat, hogy amikor az egy "intelligens" autó először találkozik egy ilyen szituációval, akkor az egész történés feltöltődik a cloudba, és onnantól kezdve minden autó tudni fogja, hogy ott az adott helyen mire kell számítani? Nyilván az is megoldhatatlan feladat, hogy esetleg emberek (még akár ingyen is, közösségi alapon, lásd WAZE) utólag elemezzenek közlekedési helyzeteket, és javaslatokat tegyenek optimalizálásra?
Ilyen tuti nem lesz, sose láttunk rá példát, elméletileg is lehetetlen. Oh, wait...
-
válasz #06658560 #305 üzenetére
az elmozdulás megvan, de a megtett út nincs, mert két pont között lehet menni a legrövidebb, egyenes úton is, vagy kacskaringósan. ha maradunk annál a helyzetnél, amikor kifordul elém a busz a buszmegállóból, akkor (a tárgyalhatóság kedvéért feltételezzük, hogy) a busz köríven fordult, és a körív hossza nagyobb, mint az általad emlegetett megoldás esetén kiszámolt szelő hossza.
másrészt ezzel a megoldással csak az átlagsebességet lehet meghatározni, a pillanatnyi sebességet nem.
harmadrészt azt mondtad, magamhoz képest a helyét tudom: az egészet csak inerciarendszerben lehet ezzel a módszerrel számolni, viszont ha én is gyorsulok, akkor az nem inerciarendszer, tehát ennél bonyolultabb számolási módszer kell (nyilván elhiszem, hogy a gépnek nem lenne túl bonyolult).
tehát a hozzászólásodban fizikailag nézve legalább három hiba volt.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
általános megoldást fel tudsz tölteni a cloudba (ha még akkor lesz cloud, reményeim szerint rég elfelejtett marketing bullshitek közé fog kerülni). magyarul azt, hogy ha a busz elindul, számítani kell rá, hogy kijön eléd.
viszont ebben a szituációban az ember, mivel sokkal jobb képfelismerő és következtető rendszere van, az általános megoldásnál jobb specifikus megoldást tud, ami hamarabb előre jelzi a vészhelyzetet, emiatt több idő marad reagálni, emiatt kisebb lesz a gyorsulás/lassulás és a többi közlekedőre való hatás.
"Nyilván az is megoldhatatlan feladat, hogy esetleg emberek (még akár ingyen is, közösségi alapon, lásd WAZE) utólag elemezzenek közlekedési helyzeteket": az egész vezető nélküli autó című ökörség onnan indult, hogy az emberek vezetési tudásában nem lehet megbízni. Ha ezt egy pillanatra el is fogadom, akkor csak akkor lesz a vezető nélküli autó jobb, mint az ember, ha azt is elfogadom mellé, hogy az emberek programozási tudásában viszont meg lehet bízni (hahaha, lásd például microsoft, de akár google, mint az android fejlesztője) és a közösségi alapon kielemzett szituációk jobbak lesznek, mint amit az ember adott helyzetben nyújtana. hahaha. majd ha befagy a pokol.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
#06658560
törölt tag
Ha d értelmetlenül nagy érték, akkor igazad van. De már egy tíz Hz mintavételi frekvenciával nincs.
Mivel az egész hajcihő az ütközések elkerülése miatt van, így nem abszolút sebességek, hanem relatívak a fontosak, s így még gyorsulás esetén sem okoz problémát a kérdés. Az egész csak számítási kapacitás kérdése. -
válasz #06658560 #310 üzenetére
éppen ki lehetne számolni, hogy egy 12 méter sugarú körben hány százalékkal nagyobb azon körív hossza, melynek a szelője 1 méter, mert pontosan ennyivel fogsz tévedni a sebességnél, ha egyenesen megy tovább, és az, szerintem, nem kevés.
de valójában az a probléma, hogy ha ilyen szinten vezet a gépautó, akkor gyakorlatilag az emberi vezetési technika legminimálisabb részhalmazát valósítja csak meg, az meg kb. olyan lesz, mintha beleraksz egy halom üveggolyót egy dobozba és összerázod. pályakezdő sofőr megijed mindentől és a fékre tapos kategória.
gáz lenne, ha ezen a szinten vezetne az autó.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
#06658560
törölt tag
Járműipari szoftverhibát tudsz említeni?
#311:totális tévedés! Miért ignorálod a mintavételi frekvenciát? Annak ismerete nélkül ugyanis nem tudsz hibát számolni.
Nem üveggolyó effektus, mert csak az ütközési pályákat kell figyelni, a többire nem kell reagálni.[ Szerkesztve ]
-
-
-
djgeg
őstag
A két ütközésre gondolsz, amikor a közvetlen tesztek előtt balfasz nyomik be se kapcsolták a rendszereket? Még jó hogy nem megy... ha nincs bekapcsolva... Google Autó pl egy alkalommal karambolozott amikor ember vezette!
Amúgy meg olyan dolgokról vitatkoztok vagy vesztek készpénznek amiről nagy lövésetek sincsen semelyikünknek... Bármekkora is pár embernek itt az arca."640 kByte memória mindenre elegendő"
-
vzozo
senior tag
általános megoldást fel tudsz tölteni a cloudba (ha még akkor lesz cloud, reményeim szerint rég elfelejtett marketing bullshitek közé fog kerülni).
Cloud mindig is lesz, eddig is volt, csak most kicsit túl van hype-olva a dolog. A jelenlegi ismereteink szerint több 10-100 millió kooperáló, egymást segítő, tudásbázist fejlesztő node (itt: autók) egy ún. "felhőbe" lesz kénytelen feltölteni az adatait, mind elemzésre, kiértékelésre, illetve az egymással való kapcsolattartásra.
viszont ebben a szituációban az ember, mivel sokkal jobb képfelismerő és következtető rendszere van, az általános megoldásnál jobb specifikus megoldást tud
Meddig? Miért? Honnan tudod, hogy 5 év múlva nem lesznek csillió gigapixeles kamerák az autókon, nem lesz a környezet lézeres-radaros-ultrahangos szenzorokkal másodperceként ezerszer letapogatva, majd realtime kiszámolva, hogy mi történik, mire lehet számítani? Hogy a felhőben lévő tudásbázis alapján nem fogja tudni maga az "autó" az embernél jóval gyorsabban felismerni a szituációt, majd időben reagálni rá?
hogy az emberek vezetési tudásában nem lehet megbízni. Ha ezt egy pillanatra el is fogadom, akkor csak akkor lesz a vezető nélküli autó jobb, mint az ember, ha azt is elfogadom mellé, hogy az emberek programozási tudásában viszont meg lehet bízni (hahaha, lásd például microsoft, de akár google, mint az android fejlesztője) és a közösségi alapon kielemzett szituációk jobbak lesznek, mint amit az ember adott helyzetben nyújtana. hahaha. majd ha befagy a pokol.
Ez már nettó kötözködés. Akkor vedd a világ legjobb 1000 közlekedésmérnökét, felőlem lehetnek phd-sok, akármi. Add nekik oda a világon felmerülő "necces" közlekedési szituációkat, hogy vizsgálják felül a gép által hozott döntéseket és megoldási javaslatokat.
Kb. 1x kell megtenned, mégha évekig is tart. Onnantól kezdve kész, feladat megoldva. Vagy ha még csak a jó öreg Pareto-elvet is alkalmazzuk, a veszélyes szituációk néhány százalékának megoldásával majdnem az összes balesetet meg lehetne akadályozni. 100% lehet, hogy sohase lesz. De hát könyörgöm, a világon mi 100%? A halál.
Ráadásul itt nem lineáris, hanem közel exponenciális fejlődési görbéről beszélünk. Szerintem szép új jövő vár ránk (lehet nem Magyarországon, de a fejlett világban), és ezt nem ironikusan mondom.
-
"Meddig? Miért? Honnan tudod, hogy 5 év múlva nem lesznek csillió gigapixeles kamerák az autókon, nem lesz a környezet lézeres-radaros-ultrahangos szenzorokkal másodperceként ezerszer letapogatva, majd realtime kiszámolva, hogy mi történik, mire lehet számítani?": a képfelismerő algoritmusok legnagyobb akadálya jelenleg a masszívan nem párhuzamos architektúra. Jelenleg 5-10x annyi processzort tudnánk belerakni az autóba, mint amennyi benne van, ahelyett, hogy 5-10x akkora *NAGYSÁGRENDNYI* procit tennénk bele.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Vladi
nagyúr
Tökjó, nekem teccik. tuti lesz egy ilyen verdám pár év múlva.
Az volt már, hogy környezetkímélőbb meg időtakarékos?(#256) Dr.FantastiK:
Meg tudja saccolni. Táv: 10 méter. Tehén maximális sebessége: 10 méter / sec. Tehát egy teljes másodperce van elhúzni a csíkot a milkától.
Nem félünk! Nem félünk! Itthon vagyunk e földön. Nem félünk! Nem félünk! Ez nem maradhat börtön!
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
Aha. És ebben mi a jó? Azonkívül, hogy töppedt, gusztustalan és teljesen elveszi a vezetés élményét? :>
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.