- QNAP hálózati adattárolók (NAS)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Musk szerint már jövőre itt vannak a Tesla Optimus humanoid robotok
- Olcsóbb lett a Tesla Full Self-Driving szoftvere
- Videó stream letöltése
- SUSE Linux
- Hálózati / IP kamera
- Microsoft Excel topic
- Milyen routert?
- Közel 1 billió dollárt vesztettek a big tech óriásai
Új hozzászólás Aktív témák
-
#06658560
törölt tag
válasz Dr.FantastiK #250 üzenetére
Hány balesetet okoz rendszerhiba manapság?
A drogost, részeget, stb. hogy kerülöd ki? Na a robotautó pont az optimális módon, az embernél hamarabb és gyorsabban fogja ezt megtenni.
-
lapa
veterán
válasz Dr.FantastiK #250 üzenetére
ez a gépkutya látja a kivilágiitatlan biciklist, te meg nem. de bővebben:
úgy fogja kivédeni a részeg sávodba átjövőt, hogy mire megérted hogy megmentette az életedet már legfeljebb azon mérgelődhetsz, hogy kilötykölte az italod.
azalatt a 0,2 mp alatt amiig te bármibe is belekezdesz ő már csak unatkozik mert már lejátszott 3.000 forgatókönyvet, felmérte az összes szóba jöhető menekülési útvonalat, azok tapadását, a többi közlekedő biztonságát, és kiválasztotta a 3.000 körül azt, amelyiknél a legnagyobb a túlélés valósziinűsége.
valamint értesiitette a mentőket és a többi kocsit, hogy ne induljanak abba az irányba mert ott baleset lesz pár századmásodperc múlva.
mikor mindezzel végzett te akkor kezded el nyomni a féket meg nagyjából random elrántani a kormányt valamerre, ami akár egy még nagyobb baj is lehet (méteres útszéli fák stb.).
-
lapa
veterán
csendben kihagytam, hogy ha úgy iitéli meg, hogy a szintén arra járó buszban ülő 16 embert csak úgy lehet megmenteni, akkor téged 3 órajelciklus alatt nekib@sz a kocsival együtt annak a méteres fának.
hiszen tudja majd, hogy az ő személyiségéből van egy backup a guglinál, még jelszót se kell cserélnie hogy egy új édibébi kutyás bevásárlókosárra töltsék rá a gyárban.
persze ez nem biztos hogy igaz.
[ Szerkesztve ]
-
titán
Sőt, ha a google fiókod profilelemzése alapján a társadalomra veszélyesnek ítél, mert 27,3%-os a valószínűsége, hogy következő két hétben merényletet követsz el az USA követség ellen, akkor még busz sem kell, és úgyis nekib@sz az útszéli fának egy NSA ügynök utasítására. Aztán amikor kiderült, hogy csak pár ismerősöd neve hasonlított terroristagyanús elemek nevére (akiket már a múlt héten nekib@szott egy fának), akkor a vizsgálatok megállapítják, hogy te buheráltad meg a rendszert, ami a vesztedet okozta.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Dr.FantastiK
őstag
-
titán
-
#06658560
törölt tag
válasz Dr.FantastiK #256 üzenetére
Te tudod, hogy kiugranak a legelésző tehenek eléd vagy sem mire oda érsz?
-
Dr.FantastiK
őstag
válasz #06658560 #258 üzenetére
igen, gyanitom, ezert idoben lassitok ha a legkissebb gyanu arra val hogy elofordulhat az hogy kijohessen egy allat vagy akarmi.
azalatt a 19 ev ota hogy vezetek Autot (mindenfelet) szamtalanszor volt haszna az elovigyazatossagomnak, sok balesetet elkerultem.
Main full time job : >>> The ultra fast money producer !!!
-
#06658560
törölt tag
válasz Dr.FantastiK #259 üzenetére
És miért ne tudná ugyan ezt egy gép? PLáne, hogy az sokkal nagyobb számítási kapacitással, sokkal jobb térlátással, szenzorokkal, rövidebb reakcióidővel bír még nálad suhamérnál is?
-
titán
válasz Dr.FantastiK #259 üzenetére
Ha neked gyanús, hogy gond lehet, akkor hidd el, ő nem csak gondolja, hanem már tudni is fogja, hiszen be lesz jelölve az útszakasz veszélyes területként.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
lapa
veterán
válasz Dr.FantastiK #256 üzenetére
erre az az egyszerű válasz, hogy azalatt az egy mp alatt, amiig te csak az utat nézted hunyoriitva (tegyük fel még este is van, uttyogy másfelé nem is látsz, esetleg egy szembejövő miatt előre se nagyon), azalatt ő 20-szor látta meg a szarvast, még 30 méterre, tőled balra.
tegyük hozzá még lámpa se kell majd neki, elég lesz ilyen nappali fény-szerű, hogy látható legyen. bár gondolom pszichikai megfontolásból azért raknak majd bele valamit.
-
Dr.FantastiK
őstag
Haat meg viccnek sem joo amit itt leirtok !!
Mar honnann a budos francbol tudja majd a gep' hogy en aznap merre akarok menni, hogy lessz-e arrafele veszelyes utszakasz ? ? Honnann tudna hogy a Kecskefalva mellett athalado utszelen lesznek-e legeleszo allatok ? es hogy tehenek vagy kecskek lesznek ? ? ?
Honnann tudja hogy mas kozlekedo jarmu milyen szandekkal valtoztat irany-t ? ?
Peldaul.
ezeket amugy honann szedtetek ? ? netan idoutazok vagytok? oszt visszajotettek a Jovobol ? ?
Main full time job : >>> The ultra fast money producer !!!
-
lapa
veterán
válasz Dr.FantastiK #263 üzenetére
igen. meg rászántuk az időt, és elolvastuk hogyan működik. de az időutazós tipp is elég közel volt.
de tételesen, ne kelljen magad fárasztanod miig ezen a sok háziállaton jár az agyad:
-onnan tudja merre mész, hogy elmondod neki. hihetetlennek tűnik, de minden okosmobil tudja már ugyanezt.
-onnan tudja veszélyes-e, hogy mindegyik kocsi beküldi, hogy hol találkozott ilyesmivel.
-a tehén-kecske különbségre nyilván rákeres a gugli képkeresőn. ezt is tudja minden mobil manapság.
-lézeres letapogatással meg a többi szenzorral állapiitja meg, hogy az út széléhez közel vannak-e, és milyen irányba mozognak.
-sehogyan nem tudja miért változtat a másik jármű irányt. ha ütközőpályára áll veled akkor reagál, bármi is volt az oka az ütközőpályára állásnak.
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
Na azért ez már meredek.
Ez programfüggő. Az én autóm az én életemet mentse. Döntsön mi az ideális lépés az adott helyzetben, de számomra kedvezően. A szemben lévő busz 16 emberrel a fedélzetén majd szintén hasonló döntést fog hozni, mivel abban a pillanatban tudni fogja mit tervez az én autóm. Így van lehetőségük "összejátszani" a lehető legjobb végkifejlet ügyében. -
#06658560
törölt tag
válasz Dr.FantastiK #263 üzenetére
Pl. onnan, hogy ismerjük ma mire képesek az autókba épített rendszerek. Igen, a mai éjjellátók már jelzik az állatot is az út mellett is, pl.
-
Dr.FantastiK
őstag
válasz #06658560 #266 üzenetére
'' éjjellátók már jelzik az állatot is az út mellett ''
Nekem is van ilyen a Mercedes-be, nem most hallom eloszor hogy miket tud a Technika ! ...
a kerdes az volt hogy honnann tudja majd a gep hogy az allat kiakar-e ugrani elem !!?a Mercedes peldaul 1. elveszi a Gaz-t, 2. aztan fekez, ennyi.
> de ettol meg ramugodhat a szarvas ![ Szerkesztve ]
Main full time job : >>> The ultra fast money producer !!!
-
titán
válasz Dr.FantastiK #267 üzenetére
Bakker, mér', te most honnan tudod?
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
EmberXY
addikt
válasz Dr.FantastiK #267 üzenetére
"a Mercedes peldaul 1. elveszi a Gaz-t, 2. aztan fekez, ennyi.
> de ettol meg ramugodhat a szarvas!"Éppen ez a lényeg, nem? Nem mindegy, hogy 120-as tempóval megy a szarvas a mellkasodnak, vagy csak 30-40-el ütköztök, és megkarcolja a fényezést...
Up the Irons!
-
#06658560
törölt tag
válasz Dr.FantastiK #267 üzenetére
Mondd, az olyan fogalmak, mint pozicionálás, integrálás mondanak neked valamit?
Amúgy te mit tudsz csinálni a szarvassal? Elveszed a gázd, fékezel. Jé, pont mint a EMrcedesed. Akkor miért nem értetlenkedsz saját magadon is?
[ Szerkesztve ]
-
Dr.FantastiK
őstag
válasz #06658560 #270 üzenetére
Ti azt mondtatok hogy a Google Autoja azert lessz jobb mint az 'emberi' vezeto hogy elkeruli az utkozesi szituaciot. Na ez az amit erosen ketlek ! talan az eltunt Malay gep is dugig volt sokkal tobb biztonsagi elektronikaval mint az en Mercim oszt megis siman ELTUNT ! nemhogy medvedje az utasokat !
Ja vagy azt nem a google szervere vezette !?
Main full time job : >>> The ultra fast money producer !!!
-
#06658560
törölt tag
válasz Dr.FantastiK #271 üzenetére
A gondolkodás nálad luxuscikk lett, vagy mi van? Vagy csak trollkodni tudsz'?
-
EmberXY
addikt
válasz Dr.FantastiK #271 üzenetére
Ha nem is kerüli el, biztosra vehető, hogy hatékonyabban próbálja meg, mint egy emberi vezető (ha másért nem is, hát a hatékonyabban [szabályosan] megválasztott sebesség miatt).
A maláj gépet ne keverjük ide, azt (a média szerint) talán szándékosan térítették el, talán maga a pilóta, vagyis szándékosság van a dolog mögött... Egy automatikus, külső beavatkozást nem igénylő rendszer nem tesz ilyet.
[ Szerkesztve ]
Up the Irons!
-
sultansmith
senior tag
válasz Dr.FantastiK #271 üzenetére
Nem is olyan rég láttam fékteszteket, ahol az autó (talán pont teszt volvo kamionok voltak, ahol azért igen komoly tömeget kell megállítani) automatán fékezett, ha az előtte lévő tárgy sebessége/közelsége kritikus volt, aztán összemérték azzal, amikor az ember reagálja le ugyanazokat a szitukat.
Gondolom egyértelmű, hogy a gép felismeri és időben reagál, ráadásul még pánikba sem esik, és nem rántja el a kormányt, a borulás leggyakoribb oka.
Arról meg már nem is beszélek, hogy nem iszik, és a barátnőjének sem próbál menőzni soha. Nem fáradt sosem és mindig az útra figyel.
A maláj gépet amúgy ember vezette.
[ Szerkesztve ]
Babakék is never ever motherfuckin' DIE!
-
djgeg
őstag
válasz sultansmith #274 üzenetére
"A maláj gépet amúgy ember vezette."
[ Szerkesztve ]
"640 kByte memória mindenre elegendő"
-
Dr.FantastiK
őstag
válasz sultansmith #274 üzenetére
'' (I)A maláj gépet amúgy ember vezette(/I) ''
es mitol nem biztos hogy pont a Robotpilota ?
Main full time job : >>> The ultra fast money producer !!!
-
#06658560
törölt tag
válasz Dr.FantastiK #276 üzenetére
Mondjuk onnan, hogy bizonyos tevékenységeket, amik történtek vele a robotpilóta nem tud megtenni. Valamint pontosan mi is történt vele, ami a robotpilóta sara belőle? Csak hogy az eszetlen trollkodásodon túl is lépjünk.
-
Dr.FantastiK
őstag
válasz #06658560 #277 üzenetére
'' bizonyos tevékenységeket, amik történtek vele a robotpilóta nem tud megtenni.''
Latom, massal nem tudsz eloallni, pedig nagyon hozzaértonek fested le magad.
Megsugom TéVedés.
A Robotpilota semmi mast nem vétett minthogy eltunt az egész gép utasokkal eggyutt, orokre, és Nyomtalanul !Main full time job : >>> The ultra fast money producer !!!
-
#06658560
törölt tag
válasz Dr.FantastiK #278 üzenetére
Látom fogalmad sincs arról az esetről sem, de osztod róla az észt!
A robotpilóta pl. nem tudja kikapcsolni a hajtóművek helyzetjelzőjét, azt csak ember teheti meg. A robotpilóta nem tér el a beállított úttól.Szóval, mondd, te mihez értesz trollkodáson kívül?
-
lapa
veterán
válasz Dr.FantastiK #267 üzenetére
pontosan. a valóságtól még az se véd meg, ha összevissza beszélsz mindenféle marhaságot.
minket is csak annyiban, hogy mostanra rájöttünk erre és inkább rádhagyjuk a zoofil rádugrálós komplexeddel együtt. széles utat, könnyű kérődzőt kiivánok.
-
dabadab
titán
válasz Dr.FantastiK #271 üzenetére
Autot vezetni meg nem lattalak, csak irni, de ott mindesetre a Dr.FantastiK - spellchecker meccs fix kettes.
DRM is theft
-
Dr.FantastiK
őstag
Koszonom szepen az epito jellegu hozzaszolasaidat !
Rendkivul tanulsagosak, es 'komplexek', latszik hogy valoban segiteni akartal minden olvasot hogy megertse miert lesznek azok a jovendobeli Automata kocsik annyira bolondbiztosak a 'hulye' emberi vezetohoz kepest. !
Valoszinuleg resztvettel a fejlesztesukben, esetleg szemelyesen TE irtad a vezerloprogramjukat, ami nem is meglepo hamar a Repulogepek iranyitasanak es mukodesenek a tudomanya a kis-ujjadban van.
Ha viszont elismered a tukorben hogy csak 2 osztalyod van mint a vonatnak, akkor meg megdicserlek talan.
Gratula, buszke lehetsz magadra, a stilusodra meg legfokepp !
Reszemrol ennyi, befelyeztem a Temat.
[ Szerkesztve ]
Main full time job : >>> The ultra fast money producer !!!
-
#06658560
törölt tag
válasz Dr.FantastiK #283 üzenetére
nem az ékezetek hiánya a fő gond, azok nélkül is jó a totótippje.
-
válasz Tigerclaw #157 üzenetére
oké, megtervezik az autómat úgy, hogy csak 140-et tudjon, mert pályán ennél több szerinted nem kell.
utána én keresztülrongyolok a lakótelepi iskola előtti úton 140-nel.
érted már, miért marhaság ez?"El kell dönteni hogy közúton az autó közlekedési, szállítási eszköz, és csak versenypályán sporteszköz.": szemantikailag az "el kell dönteni" kezdetű választási lehetőségekhez illik egynél többet írni.
tehát helyesen: el kell dönteni, hogy az autó közlekedési eszköz vagy sporteszköz.
a poszthoz: képes ez az autó arra, hogy felnyújtott középső ujjal kibökjön az ablakon? na ugye.
dabadab: jaja, valóban nem a tesztüzemben szoktak kiderülni a nagy disznóságok: [link] [link]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz Tigerclaw #167 üzenetére
"hiszen folyamatosan csökkentik új autók esetén a károsanyag kibocsájtást, ami az autógyártókat áttételesen arra készteti, hogy alacsonyabb teljesítményű motorokat tervezzenek": nem, nem készteti őket semmi ilyesmire. alacsony károsanyag-kibocsátásra meg pláne nem.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz #06658560 #287 üzenetére
beraknak egy passat méretű autóba egy turbós 1.4-es motort, aminek a vezérlése felismeri, ha a szabványos fogyasztási tesztet futtatják rajta. ezek után mérőpadon az autó papíron hozza az euro-4-5-6-7-x károsanyag-kibocsátási normákat, mindenki boldog. majd ugyanez a félmotor elkezd a valódi forgalomban küzdeni a majd' két tonnás kocsival, rögtön kiszalad a fogyasztás szempontjából optimális működési tartományból és elkezdi bekajálni a 10-12 litereket. és ami bemegy, az kijön a kocsinál is, ugyanúgy, ahogy rendes férfiembernél...
erre a tortára csak plusz habként jön, hogy a nagynyomású dízelek kipufogójából jövő szemét veszélyesebb, mint hitték.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
dabadab
titán
"jaja, valóban nem a tesztüzemben szoktak kiderülni a nagy disznóságok"
Mondjuk a masodik videonal a jokepessegu angolok elfelejtettek megemliteni, hogy azert volt utkozes, mert a rendszer ki volt kapcsolva. A Volvonal is valami elszuras volt, mert teljesen nyilvanvalo, hogy amit bemutatnak az ujsagiroknak, azt azert elotte kiproblajak es mukodik (es mukodott is).
Egyebkent meg persze, a szamitogepes rendszerek sem hibatlanok, viszont van egy jelentos kulonbseg: ha ott kijavitanak egy hibat, akkor az azont ul ki van javitva - az emberek viszont siman elkovetik ugyanazt a hibat.
DRM is theft
-
#06658560
törölt tag
Ezzel én tisztában vagyok. Viszont az egész downsizing pont a hülye szabályozás és a károsanyag-kibocsátási szigorítások miatt jött. Különösen a CO2 elleni küzdelem fix értéken megadásával. Pedig lehetett volna értelmesen is előírni, bár azt elég kevesén értenék, s marketingelni is nehezebb.
Nem csak a nagynyomású dízelek, hanem a turbós, szegénykeverékes, közvetlen befecskendezéses benzinmotorokéból is.
[ Szerkesztve ]
-
"ha ott kijavitanak egy hibat, akkor az azont ul ki van javitva": és nem is tesznek bele soha másikat? ahha...
ráadásul olyan szinten akarják az emberi gondolkodást utánozni, amihez még kevés a számítástechnika.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
dabadab
titán
Az azert eleg jol megfigyelheto, hogy a fixfunkcios dolgok szoftvere a tokeletesseg fele konvergal, ez eleg jol latszik pl. az ABS-vezerloknel.
"ráadásul olyan szinten akarják az emberi gondolkodást utánozni, amihez még kevés a számítástechnika."
En erosen remelem, hogy nem akarjak azt utanozni, amit az emberi gondolkodas produkal es amit naponta latok munkabajaras kozben.
DRM is theft
-
másik szemüvegre lenne szükségem?
persze az állítás, hogy konvergál, lehet igaz... főleg, ha nagyon messziről indult.
"nem akarjak azt utanozni, amit az emberi gondolkodas produkal": rendben, szűkítsük az állításomat a jó sofőrökre. majd mutass nekem egy gépet, amelyik előre lát (időben, nem térben).
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
dabadab
titán
"másik szemüvegre lenne szükségem?"
Lehet. Vagy arra, hogy egyaltalan megnezd, hogy mirol beszelsz.
"mutass nekem egy gépet, amelyik előre lát (időben, nem térben)."
Miert, Nostradamus jogositvanyt szerzett? Ja, nem. A prediktiv analizis meg szamitogepekkel is remekul mukodik.
DRM is theft
-
átfogalmazom: mint gyakorló sofőr, az abs-ek szoftverével kapcsolatos optimizmusodat megalapozatlannak látom.
szerk: most fog kiderülni, hogy abs-ek szoftverét programozod?előrelátás: elmesélek egy sztorit: újonc sofőrként egyszer kivételként előfordult, hogy el kellett fuvaroznom a bátyámat valahova és én vezettem. megálltunk egy piros lámpánál, amikor azt mondta a bátyám, hogy ne gázoljam le a buszt. mint az közismert, vidéken 130 másodperces ciklusidő van a közlekedési lámpáknál, így egy bő perc múlva derült ki, hogy a bátyám jól látta, hogy a busz elém fog jönni.
elmondom, hogy konkrétan hogy történt: átnézett a kereszteződésen, és a busz hátsó ablakán keresztül belátott a buszba. Látta, hogy a csengővel együtt kigyulladó lámpa már jelez, vagyis a busz ki fog jönni a megállóból, és szólt, hogy ne gázoljam le.
ahhoz, hogy ez ugyanígy működjön, hibátlan képelemző és felismerő szoftverek kellenének, egy halom objektum tipikus viselkedésmintáit le kellene programozni, meg még egy másik halom feltétel is van bizonyára, majd erre az egészre rá kell húzni egy böszme ai-t. a jó sofőrök fejében ezt egy erősen párhuzamosított algoritmus csinálja, és itt nem néhány vagy néhányszáz prociról van szó, hanem néhány milliárdról.
ehhez gyakorlatilag semmink nincs, és várhatóan hosszú ideig nem is lesz.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz #06658560 #295 üzenetére
átesést előrejelezni nem kunszt, néhány kar állapota meg a légsebesség deriválása, és kész.
ütközéselőrejelzés is egyszerű, pláne, ha a repülőre, mint kooperatív környezetre gondolsz.
mindezt autóban is le lehet programozni, de én nem erről beszélek, hanem ennél lényegesen hosszabb idejű előrelátásról.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
dabadab
titán
"mint gyakorló sofőr, az abs-ek szoftverével kapcsolatos optimizmusodat megalapozatlannak látom."
Mint gyakorlo sofor, hany generacionyi ABS-t hasonlitottal ossze?
"most fog kiderülni, hogy abs-ek szoftverét programozod?"
Azt pont nem, de kicsi a vilag, ismerek olyanokat, akik igen.
Egyebkent nem tudom, feltunt-e, de amikor lehetett az F-1-ben ABS-t hasznalni, akkor mindenki hasznalta. Marpedig ha Schumacher nem fekez jobban, mint az ABS..."előrelátás: elmesélek egy sztorit"
Na, ez az, amit uzemszeruen senki sem tud produkalni, te sem. Viszont az indexet felismerni nem nagy ordongosseg.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
3-4...
"Marpedig ha Schumacher nem fekez jobban, mint az ABS...": nem nyitottam vitát arról, hogy az ember jobb-e fékezésben vagy az abs. eleve az öreg nem polip, ettől kezdve az összehasonlítás értelmetlen és egyesélyes.
arról nyitottam vitát, hogy az abs szoftvere tökéletes-e, miután te azt állítottad, hogy konvergál hozzá.fel tudod ismerni, hogy sávot fog váltani/el fog indulni indexelés nélkül? szerintem nem.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
nagyúr
Idővel termeszetesen fogja tudni, hogy elindul-e irányjelző nélkül, merthogy biztosan lesz autók közötti kommunikáció.
Senki nem mondja vagy várja, hogy egy ilyen kocsi a mumbai forgalomba ledobva egybol tökéletesen fog működni. Ahogy egy mostani 911-es Porsche sem tudott volna szaz eve működni, se utak nem voltak hozzá, se megfelelő benzin, se semmi. Az onvezeto jármű fokozatosan fog kialakulni a hozzá szükséges környezet, ill. infrastruktúrával együtt.
Például mostmar mindenki számít arra, hogy van féklámpa a kocsiban. Szép lassan kötelezővé fognak tenni pl. állapotot kommunikáló rendszereket, amik segítik pl. a hátul haladó autót abban, hogy az elol haladó autó veszfekezese vagy balesete esetén az automatika elkezdjen fékezni. Blablabla, szép lassan osszeepul a rendszer. Nem hinnem, hogy a G-féle onvezeto kocsik a mai stílusú forgalomban elterjednenek, mert egyszerűe gazdaságosabb es műszakilag is értelmesebb lesz gradualisan felépíteni a dolgot, de majd kiderül.
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;