Új hozzászólás Aktív témák

  • petesejt

    aktív tag

    válasz autotaxmo #1707 üzenetére

    Hogyne, Magyarországon élek. Csak nem hagytam el a tökeimet, és megvannak a jól bevált módszereim. A legrosszabb esetben is pár nap alatt el tudom érni, hogy (ha kell) 4-5 alkalmazott is a legutolsó szervizestől a középvezetőig hanyatt-homlok az ügyemet intézze, és gyomorgörcs kapja el, ha meglátja/hallja, hogy én keresem.

    És hogy mennyire nincs esélyem? A Note 4-esemet kicserélték egy vadi újra. Igaz, ott már a Vodafone akkori francia vezérigazgatójának is kellett írnom, de akkor is cirka 2,5 óra volt az egész. :)

    De olyan is volt, hogy az ügyfél (szerviz által letagadott) hibás cuccával visszamentem a kereskedőhöz, elkértem a vásárlók könyvét, és amikor megmondtam, mit fogok beleírni, a tulaj azonnal elkezdett könyörögni, hogy mondjam meg, hogy mit szeretnék, azonnal teljesíti, odaad bármit a polcról, csak ne tegyem.... ;] ;]

    Egyébként 99 százalékban nem szokott (saját) probléma lenni (jó helyen vásárolok, és nem félnek elmondani előre a buktatókat), ügyfeleknél annál inkább -- IT rendszertervezéssel és -üzemeltetéssel foglalkozó cégem van. Ott aztán vannak cifra dolgok, (pl.) itt is felmerült már a Yettel dilettantizmusa, béka segge alatti szolgáltatása, UPC illetve helyi netszolgáltatók gányolásai.... De ez már egy másik téma. Szóval edzett vagyok, meg rutin is van. Amikor látják, hogy ismeri az ember a jogait, és az érdekérvényesítő ereje is a helyén van, nagyon-nagyon gyorsan el lehet intézni sok dolgot.

    Ha te nem tudod, hogyan, vagy nem hiszel benne, az nem jelenti azt, hogy nem lehet.

    Azt az idézetet meg persze hogy olvastam, csak épp nem hat meg: egy jótállási jegy semmiféle törvényi vagy jogszabályi előírást nem írhat felül. Egy lakás adás-vételi szerződésbe sem írhatod bele, hogy ha undok a másik, leszúrhatod....

    Ott a leírás a korábban linkelt cikkben, köznyelven, mik a leggyakoribb szituk, és hogyan kell eljárnia a kereskedőnek / szerviznek. Tényleg olvasd már el, sok más érdekesség is van benne, mert nagyon fárasztó a tévesen rögzült álláspontoddal szemben érvelni. Aztán lehet a következő olvasmány a jogtárból a garancia, szavatosság, és a vásárlói szerződés, és ha ez kész, akkor beszélgetünk.

    A probléma ott gyökeredzik, hogy a vevők 99 százaléka -- no offense, de te is -- csont nélkül bekajálja, ami le van írva valahova, és elég egy határozottabb ügyfélszolgálatos, hogy fülét-farkát behúzva elmenjen valamilyen fórumra siránkozni. Csakhogy ez még mindig nem jelenti, hogy (1) az ügyfélszolgálatosnak igaza van (2) hogy a vevő kihasználta minden jogorvoslati lehetőségét.

    Az emberek lusták, hiszékenyek és ostobák (tisztelet a kivételnek), de azért, mert e mintázat alapján cselekszik a többség, és tehetetlenül vergődik, nekem még nem muszáj. Pl. fogadni mernék, hogy te is inkább ismét, sokadszorra szenvedélyesen ellenkezni fogsz a saját tapasztalatodra hivatkozva, mert ez az egyszerűbb, mint hogy egy szót is elolvasnál az ajánlottakból. Csakhogy az ellenkezéssel egy centit sem leszel előrébb, csak az olvasással. Igen, ehhez energia kell. De ha én tudom, mit tehetek, te pedig nem, akkor nem a hitedre alapozva kell szajkózni, hogy "úgysem fog sikerülni".

    Már csak azért sem, mert az elmúlt ~30 évben nekem elég sok minden sikerült. :)

    "Akár úgy gondolod, hogy képes vagy rá, akár úgy, hogy nem: igazad van." :))

    [ Szerkesztve ]

    "Ne félj a haláltól! A stressz minden napodat elrontja, a halál csak egyet fog." - SH

Új hozzászólás Aktív témák