- Anyagi katasztrófára figyelmezteti az Apple-t a brit média
- Windows 11
- Weblap készítés
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Vizsgálják a Waymo robotautók váratlan viselkedését
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Távozott az OpenAI társalapítója
- Folytatja a leépítéseket a Tesla
- Hálózati / IP kamera
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
Új hozzászólás Aktív témák
-
forumpista
aktív tag
válasz cousin333 #18 üzenetére
Továbbra is ugyanaz a probléma, a limitált hatótáv miatt ezek inkább futkorászós városi autók, a városokban pedig pont elég kevesen tudnak otthon (olcsón) tölteni. A töltők között pedig nagy versenyhelyzet nem lesz, mivel hasonlóan az üzemanyaghoz, az áramot is mindenki ugyanúgy 1-2 helyről tudja vásárolni.
"ez a kocsi 4 év múlva is legalább annyit ér, mint a benzines újonnan"
Ez lényegtelen, a vételi és eladási ár közti különbséget buktad. Valójában szerintem per pillanat a benzines autó értékállóbb mint az e-autó. Hogy miért?
Mert az e-autók akksija épp a fejlődési pálya elején van, most rohadt drágán vehetsz egy limitált e-autót, míg 4 év múlva kevesebbért fogsz kapni nagyobb hatótávot/gyorsabb töltést stb stb, tehát egy igen erős árgyengítő nyomással fognak szembenézni a használt e-autók.Ezzel szemben a benzines most van a csúcson, nincs már több fejlesztési lehetőség, ott 4 év múlva is ugyanezt kapod, ellenben az euró normák tovább drágítják.
Ergó egy 4 év múlva vásárolt benzines pont ugyanazt fogja tudni mint a ma vásárolt, csak sokkal többért, még az simán előfordulhat hogy többért tudod eladni a használt benzinesed mint amennyiért vetted újonnan (ez a trend már ma is kezd látszani). -
forumpista
aktív tag
válasz cousin333 #28 üzenetére
Szerintem ne térjünk el különböző felszereltség felé. Mai napig nem értem hogy van egy limitált hatótávú e-autó, aminek a fogyasztása elszáll a csába ha kimegy az autópályára, majd sz@rásig pakoljak olyan extrákkal amiknek akkor lenne értelme, ha valaki azzal ingázna Bp-München között naponta. Amire viszont nem képes, mert akkor 100 km-enként meg kell állni fél órára tölteni.
Miközben városi meg agglomerációs bejárásra gyakorlatilag az ülésfűtésen+klímán kívül semmi extra nem kellene. Kvázi az e-autók mesterséges vannak agyondrágítva olyan nem választható extrákkal, amikre semmi szükség bennük, míg (szerencsére) a hagyományosban ezek választhatóak.
Egy szó mint száz, nem érdemes azonos felszereltséget összehasonlítani, azt kell nézni hogy az adott célra mennyibe kerül az egyik autó és mennyi a másik, az egy sajnálatos dolog, hogy az e-autóknál nem lehet csökkenteni a teljesen felesleges és kihasználatlan extrák számát. -
forumpista
aktív tag
válasz cousin333 #40 üzenetére
Sávtartó automatika, tempomat, malomkerék (pl. bmw i3, itt szerencsére még egész elfogadható méretü), ilyen-olyan "önvezetés" és tsai.
Egyébként lehet hogy igazad van és pont fordítva (kvázi "ingyen" adják bele mert amúgy is drága), de pont ezért sem érdemes azonos felszereltségeket összehasonlítani.
A lóerők is ugyanez a kategória nekem, minek sokszáz lóerő a napi 2x30 km ingázáshoz.
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Xiaomi Mi 9 Lite - kilencre érdemes lapot húzni
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Okos Otthon / Smart Home
- EA Sports WRC '23
- Jobb zoom, egyszerűbb kijelző - megérkezett a Sony Xperia 1 VI
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Politika
- War Thunder - MMO Combat Game
- Parfüm topik
- További aktív témák...
- Latitude 9420 2-in-1 27% 14" QHD+ IPS érintő i7-1185G7 16GB 512GB NVMe ujjlolv IR kam gar
- Trust 2.1 hangfal szett (15 Watt)
- Samsung Galaxy S23 Ultra 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával (+MediaMarkt Garancia)
- Gamer PC , i5 12400F , RX 6800 16GB , 32GB 3200MHz , 512GB NVME , 2TB HDD
- Apple watch Series 9 45mm cellular 2027.04.07. Apple garancia
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen