Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • cousin333

    addikt

    válasz forumpista #24 üzenetére

    "Továbbra is ugyanaz a probléma, a limitált hatótáv miatt ezek inkább futkorászós városi autók, a városokban pedig pont elég kevesen tudnak otthon (olcsón) tölteni."

    Agglomerációból bejárósnak viszont tökéletes: a távolság már elég nagy, városban haladsz vele és otthon töltheted. A mai 2-400 km meg a benzineshez képest limitált, a legtöbb ember valós igényéhez képest meg legtöbbször elegendő.

    "A töltők között pedig nagy versenyhelyzet nem lesz, mivel hasonlóan az üzemanyaghoz, az áramot is mindenki ugyanúgy 1-2 helyről tudja vásárolni."

    Mondtam, hogy ingyen nyilván nem fogják adni, de azért lesz különbség aközött, hogy 100 km-en belül a tiéd az egyetlen villámtöltő, vagy van még több is, adott esetben az utca túloldalán. És sokszor otthon is lehet tölteni, tankolni viszont nem.

    "Ez lényegtelen, a vételi és eladási ár közti különbséget buktad."

    Egy másik hozzászólásomban írtam, hogy ez valóban így van, így sem buksz annyit, mint a benzines és a villanyos új vételárai közötti különbség, amit sokak szerint a villanynak "be kell hoznia".

    "Mert az e-autók akksija épp a fejlődési pálya elején van, most rohadt drágán vehetsz egy limitált e-autót"

    Ebben van igazság (lásd #25), de az olló kezd záródni (50 kWh már sokaknak elegendő lehet), és a számítás szempontjából lényegtelen, amíg adott korú villanyos abszolút értékben drágábban eladható, mint a belsőégésű társa.

    "We spared no expense"

  • cousin333

    addikt

    válasz forumpista #32 üzenetére

    Szerintem ez pont fordítva van. A villanyautók eleve drágán gyárthatók, ezért a gyártók azzal próbálják vonzóbbá tenni, vagy csökkenteni a benzineshez képest a felárat, hogy egy csomó funkciót, ami a benzinesben extra, azt itt alapból beépítik, hiszen ez nekik nem kerül annyiba, mint amennyiért neked amúgy eladják.

    Nem tudom amúgy, hogy milyen extrákra gondolsz, ami kizárólag hosszútávú, autópályás utazáskor jön jól.

    A megnövekedett fogyasztást amúgy a légellenállás okozza, de vannak villanyautók (pl. Tesla, vagy Ioniq), amik ilyen körülmények között is konszolidáltan fogyasztanak.

    [ Szerkesztve ]

    "We spared no expense"

  • cousin333

    addikt

    válasz forumpista #44 üzenetére

    Ezen extrák jó része a benzines változatokban is benne van. Az ilyen mindenes platformokba (benzines, dízel ,hibrid, elektromos ugyanabban a kasztniban) már minden rendelkezésre áll. De nyilván egy tisztán villanyos sem maradhat el mögöttük, mert ez a trend, hajtáslánctól függetlenül.

    Egyébként nem tudom, miért lenne felesleges: tegyük fel, hogy Németországban ingázol oda-vissza napi 80-120 km-t. Sanszos, hogy ebből 40-100 km-t autópályán mész, máris megérheti. de mondjuk egy távolságtartó tempomat országúton se hülyeség.

    Amúgy meg már ma sem minden villanyautó egyforma. A városi szaladgálós kategória jellemzően 80-140 LE között van. A motor kicsi, könnyű, egyszerű, hatékony, miért ne lehetne erős? Állítólag már csak visszatöltés miatt is ilyenek.

    A tényleg erős Teslák meg nem csak 60 km ingázásra valók, mert autópályán is elmennek 3-500 km-t egy töltéssel. Ez azt jelenti, hogy egy tipikus hosszabb egynapos utazást 2-3 töltéssel abszolválnak. Nem tudom, miért kell úgy tenni, mintha a villanyautók az utca végéig is csak konnektorral jutnának el...

    [ Szerkesztve ]

    "We spared no expense"

Új hozzászólás Aktív témák