Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • schawo

    titán

    válasz lenox #121 üzenetére

    Oké igazad van, pontosítom. Egy átlagos villanyautó töltési vesztesége 15% körüli (a villanymotorig számolva, ahol egy Model 3 14,5kWh/100km fogyasztási értéket is mérjük). Valóban nem számoltam a jövedéki adó áfájával.

    Egy Yaris Hybrid a csoda- (értsd, nem létező) fogyasztásával számolva kilométerenként 3,5 * 1,2 * 1,27 = 5,33 Ft adót fizet, és a teljes üzemanyagköltsége 3,5 * 4 = 14 Ft / km

    Konnektortól számítva a Model 3 fogyasztása 17kWh/100km (14,5/0,85)

    Egy M3, akkor fizetne kilométerenként 5,33 Ft adót, ha kW-ként 31,5 forint lenne az adó (5,33 / 0,17), tehát a villanyáram díja 66 Ft / kW (35+31) lenne. Ekkor kilométerenként 11,3 Ft-ba (66*0,17) kerül az M3 üzemeltetése. Az M3 előnye 24%. A nagy méretkategóriás (kompakt vs felsőközép) és nagy teljesítmény- (100 LE vs 280 LE) különbség ellenére. Ha az egész számítást azonos kategóriában vezettem volna le, akkor lett volna tényleg durva a különbség.

    [ Szerkesztve ]

    evDirect villanyautós töltőhálózat

Új hozzászólás Aktív témák