Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Gargouille

    őstag

    válasz gabor7th #5 üzenetére

    A szoftverek minősége valóban sok kívánnivalót hagy maga után, viszont ez az a faktor, amit üzemeltetőként nem tudsz befolyásolni. Tehát tudjuk, hogy tele vannak biztonsági résekkel, minden félkész és béta állapotú, hogy az optimalizálatlanságról ne is szóljunk. Viszont ezen az üzemeltetés nem nagyon tud változtatni, hiszen a szoftver adott, azzal kell dolgoznunk ami van.

    Ráadásul a szoftverválasztáskor sok szempontot kell figyelembe venni, nem csak a biztonság létezik, így ebben a tekintetben sem annyira szabad a keze az üzemeltetőnek.

    A baj inkább onnan ered, hogy sok esetben azokat a tényezők sincsenek rendben, amiket amúgy rendben lehetne tartani. Ha egy 0 day résen keresztül érkezik egy támadás, az jóformán védhetetlen. De amikor olyan hibát használnak ki, ami már régen javításra került csak a rendszergazda nem telepítette a javítást, na az már gond. Vagy amikor nincs biztonsági mentés, vagy van valami, de sosem tesztelték és éles helyzetben derül ki, hogy nem helyreállítható, ez szintén megbocsáthatatlan hiba.

    A való életben a legtöbbször felülről jön a nyomás, illetve az útakadály, a cégvezetés sok esetben nem érti (és direkt nem is szeretné érteni), hogy miért fontos kérdés az IT, számukra a legtöbbször egy bosszantó és felesleges kiadás az egész. Így gyakori, hogy az IT folyamatos háborút kell vívjon a managementtel, hogy legalább a legszükségesebbek meglegyenek.

    Gyakran szoktuk mondani, hogy az üzemeltetés az egyik leghálátlanabb munka, amolyan öntökön lövés, mivel ha a rendszergazda jól végzi a munkáját akkor láthatatlan, akkor szinte sosincs rá szükséged, hogy hívd és csak azt tapasztalod, hogy minden működik. És ilyenkor rendre felvetődik a kérdés, hogy mégis miért költök egy zsák pénzt rá ha minden működik? Hisz nem is csinálnak semmit. :)

    Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.

Új hozzászólás Aktív témák