Új hozzászólás Aktív témák
-
XuChi
addikt
Jó ár ??? Szerintem meg dupla áron van mint amennyibe kerülnie kellene. Dodzsemet 8.4 millióért ?? Max 4 milla amit eszek megérnek. És a benzines is 7 milla belőle. Az meg max 3.5 millát érne. Elszálltak mocskosul az autó árak.
Pár éve még simán lehetett normális autót venni 4-5 millióért és nem fapadosat.
[ Szerkesztve ]
-
8th
addikt
Arról az 3millárd forint keretösszegű állami támogatásról beszélünk amire eleve többszörös volt a "túljelentkezés" és ami órák alatt elfogyott? Akinek jutott belőle jól járt aki nem az csúnyán beszaladt tátott szájjal abba a bizonyos erdőbe. Amúgy szerinted tényleg jó ár ~11M egy ilyen kisautóért?
mod: Annyiért már rendes autót is vehet az ember.
[ Szerkesztve ]
-
Rolly
veterán
válasz janeszgol #69 üzenetére
villanyautó hatásfoka inkább 80-90% közötti töltésnél van veszteség... hajtásláncnál már nem sok (és ugye lassulásnál visszatölt ami javít ezen).
Amúgy én is hasonlót vezettem le (51-hszben) mint Race-Face, s itt van még egy térkép ahol realtime látszódik az áram CO2 értéke [link] 600 gr CO2 felett sose térül meg a CO2 lábnyoma egy elektromos autónak ,de nem csak CO2 van ahogy írjátok...
És "vicces" mikor elektromos autónál még a szénerűmőben dolgozók napi kajáját is beleszámoljuk lassan a hatékonyságba és a CO2 kibocsátásba, de az üzemanyag finomítását termelését szállítását valahogy mindig elfelejtük. Ahogy szintén a gyári adatokkal számolják a CO2 kibocsátást ami megint nem valós... Szóval egyik oldalon mindent is beleszámolunk, addig a másik oldalon csak a gyári adatos fogyasztást.
(#60) Degeczi : bocs de ilyen hülyeséget, hogy egy diesel motor hatékonyabb mint egy erőmű ne írjunk már le... 1 KG gázolaj 11,9 kWh energiát tartalmaz és egy diesel autó fogyaszt 5,6 litert átlagban... míg egy elektromos autó sebességtől függően 13-27 kWh áramot (utóbbi már 140 körüli tempónál egy rossz hatékonyságú elektromos) tehát az egyik a 66,64 kWh-val megy átlagosan addig a másik menjen 20 kWh-val tehát egy elektromos harmad annyi energiával megy mint egy diesel...
Ráadásul folyamatosan állnak át gázra ami sokkal környezetkímélőbb a szénnél... (és a palagáz miatt bőven van is még jó ideig) amúgy meg ott a megújjulók hada (víz, szél, nap) meg az atom ami nem 0 de közel 0 CO2 kibocsátással tud áramot termelni -
Degeczi
nagyúr
-
Rolly
veterán
válasz janeszgol #72 üzenetére
meg azt, hogy mennyi energia az üzemanyag lepárlása ... és a finomítóba is el kell mennie az áramnak.
A Dunaújvárosi finomító 600-660 millió kWh áramot fogyaszt évente az üzemanyag fogyasztáshoz... Ezt vajon hova kellene számolni ?
71 Degeczi: a töltés veszteség AC-ról 10% körüli szokott lenni... gyors töltésnél valóban több az akkuhűtés temperálás miatt...
szerkesztés: Közben találtam adatot hogy kb 4000 milliárd liter üzemanyagot fogyasztunk itthon (azt nem tudom, hogy ez egy finomítóból jön-e de ha igen akkor) a finomítás kb 165W áramot igényel / liter üzemanyagra nézve tehát 6 literes fogyasztásnál ez ~ 1 kWh amivel egy elektromos autó kb 5 km-t meg tud tenni és ez csak a finomítási áram fogyasztás[ Szerkesztve ]