Új hozzászólás Aktív témák
-
Rolly
veterán
vegyes tüzelést nem lehet betiltani ezt te is tudod... és ez a dögöljön meg a szomszéd tehene hozzáállás nem fogja megmenteni a világunkat a klíma változástól (és pont ezért fogunk beledögleni , nem miattad, hanem mindenki miatt aki másra vár)...
Amúgy egy jó fa kandalló simán tud 80% körüli hatásfokot és ha tényleg csak száraz fával tüzel valaki akkor az bizony CO2 semleges tud lenni (ugye a fa csak azt a co2-t tudja kiadni égéskor, amit elnyelt...) de ha mindennel is fűtünk az tud igazán káros lenni...
De azért a kiherélt katalizátoros diesel autók se piskóta... -
Race-Face
tag
Dízelem van most is, dízelem volt ezelőtt is, amit újonnan vettem és 12 évesen adtam el. Nyilván az, hogy újra dízelt vettem, elárul valamit. Az, hogy hány km-t meg a dízel nagyjavítás nélkül, erősen függ a használat módjától, a városi és országúti km arányától. Én is úgy vagyok vele, hogy mire egy dízelre költeni kell, bőven megtermelte a kezdeti felárát és a későbbi ráköltés összegét.
Én az elektromos autóval való összehasonlításnál írtam, hogy a "független" vizsgálatok 150.000 km-nél nullára írják az akkumulátort, a dízelnél viszont nem számolnak extra javítási költséggel. Az, hogy most 250 vagy 400e km-nél jön el egy-egy drágább alkatrész cseréje, ilyen szempontból mindegy, km-arányosan akkor is bele kellene számolni egyrészt a költségét, másrészt a környezetterhelését. Ez marad ki az összehasonlításokból.
Degeczi: nyilván van veszteség, de közben van visszatermelés is, főleg városi használatnál. Így a gyakorlati veszteség jóval kisebb. Arról nem beszélve, hogy az akkumulátor, a töltés és egyéb veszteségek jóval kisebbek, mint a belsőégésű motor vesztesége. És persze itt is a teljes láncot kellene összehasonlítani, tehát az üzemanyag kitermelését, szállítását is bele kell számolni, ha feltétlenül össze akarjuk hasonlítani.
Aztán jön még az, hogy most úgy számolunk, hogy a világ csak szénerőműből áll, miközben vannak napok, amikor Magyarországon 30% feletti a napi energiaszükséglet fedezése megújuló forrásból, de az éves átlag is közelíti a 20-at... és a maradék 80% sem szénerőmű.
Nem lenne könnyű ezt kiszámolni minden adattal, de ha az ember reálisan nézi, sehogy nem jön ki az elektromos autózás környezetterhelése nagyobbra, mint a dízel/benzines. Inkább az a kérdés, mennyivel kisebb.
De mint írtam már, ezzel azért sem érdemes annyira mélyen foglalkozni, mert folyamatosan változó adatok, világszinten egyre magasabb a megújuló energia aránya, egyre jobbak lesznek az akkumulátor technológiák, illetve nem csak CO2-ből áll a szennyezés, elég sok más is kijön a kipufogóból...Kelj fel és járjunk!
-
Rolly
veterán
Milyen dieseleket látsz te?
Ha városban használják pár hónap alatt lehet részecske szűrő problémája a dieselnek. A 3-4 éves dieselekben sorra mennek tönkre az adblue tartályok (szervíz ahol voltam heti 4-5 tartályt cserél) cirka 440e Ft-os költséggel (BMW, AUDI, PSA)
Régebbi dieselekben kettős tömegű ami problémás lehet. Ahogy a korábbi PDTDIkben meg 150e után random, hogy meddig megy az autó és jöhet egy motor generál 150-500e ft közöttDe ha már modern benzines autók... nem egy motor típus van ami ha nem 98+-os benzinnel használják akkor 40-60 ezer km alatt elkokszosodik ...
-
Rolly
veterán
sajnos az újabb euro 6-osoknál már az adblue is szívás... 5,2 bar nyomást kell tudnia a szivattyúnak / tartálynak... a mienk 2,5 évesen hibát dobott és kiírta, hogy még 1100 km-t tehetünk meg... (teszten max 4 bar volt meg és cserélték a tartályt...) kettős tömegű nincs a mi autónkban mert automata váltós... Adriára még én se indulnék elektromossal bár lehet egyszer megpróbáljuk majd ... de városban és országon belül a mostani 250-300 km körüli autók simán használhatóak már... Ráadásul mind párom szüleinél mind anyumnál van 3 fázis... így ha odaértünk pár óra alatt 4-5 tele lehet tölteni az autót míg eszünk beszélgetünk
Új hozzászólás Aktív témák
- GoPro Topic
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Formula-1
- Vigneau interaktív lokálblogja
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Star Trek
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- További aktív témák...