Új hozzászólás Aktív témák
-
troviko
senior tag
Nem értem, hogy miért van az árban egy 3-szoros szorzó. Az akksi drága, de nem ennyire. Mennyibe kerül előállítani egy ekkora akksi pakkot, 2 millió?
Magát az autót olcsóbb legyártani. A villanymotor olcsóbb a belső égésűnél, nincs bonyolult hajtáslánc, váltó, kipufogó rendszer.
Oké van töltőelektronika, az is biztos fél misi.Összességében van egy autó, amit előállítani olcsóbb, mondjuk 20-30%-kal. Erre jön még egy drága akkupakk. Ne legyen 4,5 millió, legyen 6. De ne 11 misi...
https://www.oldtech.hu/
-
troviko
senior tag
Hát ez egy jó béna komment (bocsi, nem sértés akar lenni).
Hasonlítsuk össze a legolcsóbb benzinest (4,3) a legolcsóbb elektromossal. Hasonlítsuk össze a legdrágább benzinest a legdrágább elektromossal. Az már 13,5 milla.Az automata váltós érvelésed is ostobaság, mert a benzinesnél az automata váltó egy extra, egy nagyon bonyolult szerkezet, ami növeli az előállítási költsége. Az EV-knél, nem beszélhetünk automata váltókról, hanem egyszerűen arról van szó, hogy NINCS váltó, ami egy nagyon jelentős költségcsökkentő tényező. Vezetési élményben hasonló lesz a kettő, csak míg a benzinesnél ez költség növelő, addig az elektromos autóknál ez költség csökkentő tényező. Ha innen nézzük, és azt feltételezzük, hogy az automata váltó élményét árazza be a gyártó drágábban... akkor valójában az történik, hogy több pénzt kérnek valamiért, ami nekik kevesebbe került.
(#4) NumberGuy: jelenleg ez a helyzet, de koránt sem biztos, hogy ez akkor is így lesz, mikor ezek az akksik 70-60-50%-osak lesznek, tehát kb. 10 év múlva. Könnyen lehet, hogy lesz egy akkumulátor forradalom, aminek hála, 10 év múlva fél millióért veszel egy 5 kilós, laptop méretű akkut, ami egy töltéssel elvisz 1000 km-re. Persze ez egy erős HA, de biztosan látható realitás is, az, hogy 5 éven belül itt vannak a szilárdtest, akkuk, kb. 3-5-szörös energiasűrűséggel, és elvileg még a Merci+IBM duónak is van valami csodaakku a tarsolyában.
[ Szerkesztve ]
https://www.oldtech.hu/
-
troviko
senior tag
Akkor viszont azt nem értem, hogy miért nem gyártanak több ilyen autót. Kereslet láthatóan van rájuk, főleg, ha nem drágábbak, mint a belsőégésűek. A gyártók láthatóan csak annyit gyártanak, amennyi a C02 flottaátlaghoz kell, azokat pedig általában fél évre előre eladják.
Jelenleg én azt látom, hogy a gyártók "erőltetik" a belsőégésű motorokat, sokkal kevesebb elektromos autót gyártanak, mint amire igény lenne, illetve a túlárazással lassítják ezek terjedését.
https://www.oldtech.hu/
Új hozzászólás Aktív témák
- Játékosbarát frissítést kapott az ASUS ROG Ally
- Garmin Forerunner 55 - bemelegítő kör
- LEGO klub
- Facebook és Messenger
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Microsoft Office és Office 365 topic
- Autós topik
- Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- További aktív témák...