Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • julius75

    aktív tag

    válasz tibaimp #2 üzenetére

    Ez sem teljesen hibamentes érvelés.
    A benzinesnél van fapados verzió, ami elérhető azért a 4.3 millióért. Az elektromosban nincs.
    Tehát ha nekem kell egy autó A-ból B-be közlekedni, és semmi szükségem a fullos felszereltségre, akkor ezt a fapadost fogom venni, és máris össze szabad hasonlítanom.
    Viszont ha valós igényem van a plusz extrára, akkor vásárolnom kell az emelt árú verziót azért a 7-8 millióért, és akkor már azzal kell összemérnem......

  • szentkuti11

    addikt

    válasz tibaimp #2 üzenetére

    Nem szerettem volna direktben összehasonlítani a két variánst, azt pedig biztosan nem írtam le, hogy az elektromos Corsa árából akár három fapadost is vehetnénk, és tegyünk is így, mindössze arra szerettem volna rávilágítani, hogy alapjaiban ez továbbra is egy nagyon olcsó autó, olcsó platformon, tehát mindenképpen érdemes helyén kezelni és elfogadni azt, hogy hiába fizetünk érte 11-13 millió forintot, nem egy prémiumautót kapunk, csupán egy tök korrekt kiskocsit, 300 km körüli hatótávra elegendő villanyhajtással.

  • troviko

    senior tag

    válasz tibaimp #2 üzenetére

    Hát ez egy jó béna komment (bocsi, nem sértés akar lenni).
    Hasonlítsuk össze a legolcsóbb benzinest (4,3) a legolcsóbb elektromossal. Hasonlítsuk össze a legdrágább benzinest a legdrágább elektromossal. Az már 13,5 milla.

    Az automata váltós érvelésed is ostobaság, mert a benzinesnél az automata váltó egy extra, egy nagyon bonyolult szerkezet, ami növeli az előállítási költsége. Az EV-knél, nem beszélhetünk automata váltókról, hanem egyszerűen arról van szó, hogy NINCS váltó, ami egy nagyon jelentős költségcsökkentő tényező. Vezetési élményben hasonló lesz a kettő, csak míg a benzinesnél ez költség növelő, addig az elektromos autóknál ez költség csökkentő tényező. Ha innen nézzük, és azt feltételezzük, hogy az automata váltó élményét árazza be a gyártó drágábban... akkor valójában az történik, hogy több pénzt kérnek valamiért, ami nekik kevesebbe került. :C

    (#4) NumberGuy: jelenleg ez a helyzet, de koránt sem biztos, hogy ez akkor is így lesz, mikor ezek az akksik 70-60-50%-osak lesznek, tehát kb. 10 év múlva. Könnyen lehet, hogy lesz egy akkumulátor forradalom, aminek hála, 10 év múlva fél millióért veszel egy 5 kilós, laptop méretű akkut, ami egy töltéssel elvisz 1000 km-re. Persze ez egy erős HA, de biztosan látható realitás is, az, hogy 5 éven belül itt vannak a szilárdtest, akkuk, kb. 3-5-szörös energiasűrűséggel, és elvileg még a Merci+IBM duónak is van valami csodaakku a tarsolyában.

    [ Szerkesztve ]

    https://www.oldtech.hu/

Új hozzászólás Aktív témák