Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • CsíkosMókus

    aktív tag

    válasz ádyz #42 üzenetére

    Így van. Ha szar autón tanultál vezetni, nevetve-játszva át tudsz ülni egy újabb, értékesebbe, nagy valószínűséggel magadtól nem fogod összetörni, hiába erősebb. Megtanulod a fizika alapvető elveit, és az autó működését.
    De ha egy olyanba ülsz elsőre, amin egy csavart se tudsz kitekerni és elektronikus minden, akkor mit érzel vezetés közben át?
    Iszonyatosan jók az új autók, erősek-gyorsak-kényelmesek, de kizárólag akkor lehet uralni őket, ha az alapok megvannak.. Persze ez nem szentírás, de én így tapasztaltam.

    Szerintem másban is, abbahagytam a piszkálódást. Egyrészt mert rámszóltak, másrészt mert kultúrember egy közösségben így nem viselkedik.

    [ Szerkesztve ]

  • dabadab

    titán

    válasz ádyz #50 üzenetére

    Bocs, de most pont nincs itt a garazsban a '67-es Mustangom, Zsigulit viszont sokaig vezettem (egyszer probald ki te is, lehet, hogy utana nem fogsz ennyi zoldseget beszelni arrol, hogy mennyire kulonbozik egy teleelektronikazott autotol (most igy hirtelen egyedul a kezi szivatot tudnam hozni egyeduli lehetseges buktatokent) meg hogy megpordul) es eleg jol tudom, hogy koznapi korulmenyek kozott tok mindegy, hogy elso- vagy hatsokerekes az auto, ugy sincs kulonbseg. Kulonbseg akkor van, amikor valami gazos helyzet all elo, gazos helyzetbe meg, ha lehet valasztani, akkor inkabb elektronikaval telepakolt autoval mennek.

    Egyebkent meg tanulsagos tud lenni egy sajatautos vezetestechnikai trening, ott nagyon jol latszodik egyreszt az, hogy mar egy egyszeru ABS is messze az emberi kepessegek folott teljesit, masreszt meg az, hogy az embereknek fogalmuk sincs az autojuk hatarairol, legyenek azok akar teleelektronikazva vagy teljesen csupaszok, csak meglepodnek, amikor extrem korulmenyek kozott nem ugy viselkedik az auto, mint amikor a gyereket viszik haza az ovibol (harmadreszt meg azt, hogy a gumi mennyire fontos, mert ha nincs tapadas, akkor onnantol kezdve hiaba minden).

    [ Szerkesztve ]

    DRM is theft

  • tkazmer

    addikt

    válasz ádyz #39 üzenetére

    [halkan megjegyzem, nekem ne szoljon bele semmi, hogy hogy vezetek. Plane nem egy szamitogep.]

    ezt lehet, hogy most igen határozottan kijelented, de amikor szeretnél hazajutni télen mondjuk egy hegyoldalon épített házba, olyan helyen, ahol a hókotró nem napi 2x fordul, akkor majd eszedbe jut, hogy lehet, hogy mégis jó lett volna egy kipörgésgátló + váltóba épített nyomatékleszabályzó kombó.
    persze, neki lehet állni hóláncot szerelni; de biztos hogy ezt szeretnéd mondjuk 10 óra munka után egy hóvihar kellős közepén?
    vagy mit csinálsz, ha fedélzeti computer híján nem tudod, hogy hány km-re elegendő még az üzemanyagod (nyilván az se tudja méterre pontosan, de tájékoztató jelleggel szolgál) olyan körülmények között, amikor a szokásostól eltér az autód fogyasztása, és nincs minden utcasarkon benzinkút? (mondjuk ha svájcban kis hegyi utakon nagy terhet szállítasz, és emiatt az átlagosnál többet fogyaszt az autód?)
    az megértem, hogy kibírod mondjuk esőérzékelős ablaktörlő nélkül, vagy éppen kanyarfényszóróra sem mondod azt, hogy igen, ez az, amire egész életemben vágytam.
    de ha araszolsz egy városban, és meglátsz egy jó nőt, kicsit elbámészkodsz és ráfutsz az előtted lévőre? vajon nem lett volna hasznos, ha az elektronika ez meggátolja és lefékezi az autódat?
    vagy ha a radaros szenzor a szélvédőn észreveszi országúton a kivilágítatlan biciklist és a head up display ezután kirajzolja neked, hogy hol is van az a biciklis, így nem ütöd el?

    további előnye az elektronikának, hogy pl beállítja a megfelelő hőfokot az utastérben, esetleg helyenként különböző módon (több zónás automata klíma), a gps megmondja, hogy merre menj, a bluetooth-os kihangosító megkímél attól, hogy fülest kelljen használnod, a homelink rendszer a rengeteg távirányítót helyettesítheti...
    vagy a biztonsági rendszerek terén maradva egy rops megvédhet a felborulástól, egy whips az ostorcsapás-nyaksérüléstől, egy pre-safe rengeteg kisebb-nagyobb sérüléstől egy baleset esetén (esetleg magától a balesettől)...

    hidd el, vagy ha nem, akkor keress módot rá, hogy tapasztalhasd: elképesztően sok olyan elektromos ketyere van, aminek funkcióit egy ember nem tudna megvalósítani, ellenben nagyon sokat segít, életet menthet.

    mod: a légzsák is ugyanúgy felesleges? mert ahhoz is kell ám elektronika:)

    [ Szerkesztve ]

    úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő

  • tkazmer

    addikt

    válasz ádyz #55 üzenetére

    ok, tegyük fel, hogy nincs 4x4 (amennyire tudom, az autók többségét enélkül adják el, továbbá egy kipörgésgátló nem kicsit olcsóbb, mint a 4kerék hajtás), a kannás dologra nem tudok mit mondani, max. hogy különbözőek vagyunk:)(soha nem tankolok kannába), a nő csak egy példa volt, 1000 más dolog elvonhatja a figyelmedet (mondjuk szirénát hallasz és a tükörbe nézel, közben az előtted lévő meg blokkol, akármi), az egy dolog, hogy az övé a felelősség, de normális embert azért megráz, ha valakinek a halálát okozza, nem beszélve arról, hogy hiába az övé a felelősség, ha 90-el beleszálsz és esetleg a szélvédődön köt ki, lehet, hogy te sem jössz ki élve.
    az automata klíma meg nem kitalálja a hőfokot, ez félreértés, az automata klímának te megmondod, hogy hány fokot akarsz, és ő automatán szabályozza az ehhez szükséges légáramlatot. az ilyen feladatok elvégzéséhez viszont zónánként legalább 1db szenzor szükséges, amely ellenőrzi az adott pillanatban a hőmérsékletet (hiszen lehet, hogy az egyik oldalon süt a nap, míg értelemszerűen ekkor a másik oldalon árnyék van, így különböző aktivitással kell a hideg levegőt befújni). ehhez pedig nyilván szükséges egy computer.
    ezeken felül az előbb felsoroltam tengernyi egyéb okosságot, azokhoz mind kell elektronika.
    ja, meg persze az olyanokhoz is, mint pl hideg dízelt nem engedi túlpörögni vagy a padlógáz után hirtelen leállítottat még hűti egy darabig. és azért ezek mind előfordulhatnak...

    azt, hogy gyökér vagy, senki sem állította, viszont egyszer tényleg ki kellene próbálnod egy elektronikával alaposan felvértezett autót ;)

    úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő

  • bambano

    titán

    válasz ádyz #50 üzenetére

    Az emberek 95%-a már azt sem szokta tudni, hogy egy mostani korszerű hátsókerekes autó (az egyszerűség kedvéért ragadjunk le egy konkrét autónál, az m3-as bmw-nél), alul vagy túlkormányzott-e...

    Azt sem ártana figyelembe venni, hogy az emberek elsöprő többsége közlekedésre, értsd: a-ból b-be jutási céllal vesz autót. Nekik pedig nem felel meg a camarro, nem is vesznek olyat.

    #55: elektronikából szép listát olvashattál, a legfontosabb kimaradt: a befecskendező számítógép. Jó dolog a ladakocsi, csak sokkal többet fogyaszt a kevésbé optimalizált égés miatt, mint egy mostani korszerű autó.

    [ Szerkesztve ]

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • dabadab

    titán

    válasz ádyz #61 üzenetére

    Igen, ha evente osszesen szaz kilometert mesz az autoval, akkor tenyleg tok mindegy, nem csak a plusz fogyasztas, hanem a tokeletlenebb egesbol szarmazo plusz kornyezetterheles is.

    DRM is theft

  • dabadab

    titán

    válasz ádyz #63 üzenetére

    Ne legyel mar ennyire primko :)

    Egyreszt az USA-ban is komoly kerdes az autos kornyezetszennyezes, ha meg mindig a hatvanas evek autoival jarnanak, akkor mar reg belefulladtak volna sajat szmogjukba. Masreszt meg, ami az uzemanyag arat illeti, az USA-ban feleannyiba kerul a benzin, mint nalunk es van egy olyan erzesem, hogy a te fizetesed (mar ha van, persze) messze az USA atlaga alatt van, ami tovabb neheziti azt, hogy szarjal ra.

    [ Szerkesztve ]

    DRM is theft

  • bambano

    titán

    válasz ádyz #63 üzenetére

    Ismerve Kalifornia állam környezetvédelmi előírásait, nem tűnik megalapozottnak ez az amcsik nem foglalkoznak vele vélemény... Az egész fedélzeti számítógépesdi onnan indult...

    Napi 15 km... amikor megvettem a vectrámat, sokáig heti 3 tank benzin nem volt elég...

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

Új hozzászólás Aktív témák