Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • luciferc

    őstag

    válasz ALI_G #11 üzenetére

    Az összes magát nagyon ügyes puskázónak tartó tanuló/hallgató figyelmét felhívnám arra, hogy csak és kizárólag azért tudnak puskázni, mert a tanár azt hagyja. Egy átlagos tanár is az összes apró puskázást fel tudná jegyezni, ha akarná, de nem akarja, mert általános tapasztalat, hogy a tanulók puskázni óhajtó részének jelentős része sajnos annyira sötét, hogy még használható puskát sem tud írni, illetve ha szerzett is valahonnan, akkor nem tudja használni, másrészt különösebben nem érdekli a tanárt, hogy valaki gyenge 2 helyett erőset kap, esetleg egyszer egyszer erős 2 helyett egy gyenge 3-at, mert ennél nagyobb ugrásra a többség akkor is képtelen lenne, ha odatennék elé a tankönyvet, hogy használd vazze.
    Szörnyen és talán igaztalannak is hangzik, de sajnos ezt bármelyik tanár vagy egyetemi oktató meg tudja erősíteni. Szarban leszünk úgy kollektíve pár év múlva. :(

  • luciferc

    őstag

    válasz tkazmer #50 üzenetére

    A kézzel írás egy hitetetlenül összetett agyi folyamat. Legalább olyan fontos az egy fejlesztése szempontjából, mint a versmagolás (sőt, szerintem fontosabb), és nagyon fontos az agy folyamatos karbantartása szempontjából is. Egyenletrendszereket sem azért kell megoldani, mert az milyen hasznos lesz neked úgy konkrétan, hanem azért, mert fejleszti az agyad. Nagyon sajnálatos, hogy a diákok körében elterjedt a "mire jó ez nekem kézzelfoghatóan a későbbi életemben" típusú agyatlan gondolkodás és képtelenek felfogni, hogy a konkrét tudás pillanatok alatt el tud avulni, de a képességek megmaradnak, ezért azokat is fejleszteni kell, persze ehhez kell némi alaptudás (ami mellesleg nem is fog elavulni). Azt látni, hogy a többség konkrét esetekben ész nélkül használható tudást szeretne megkapni mondjuk az egyetemen. Csak ezt úgy hívják, hogy betanított szakmunka.

  • luciferc

    őstag

    válasz dabadab #55 üzenetére

    Tisztában vagyok vele, hogy egyre több a kutyaütő tanár, de ha a diák megkérdez egy normális tanárt (és minden diáknak van legalább 4-5 ilyen tanára), akkor kap választ a miértre, és nem csak a tanár által tanított tárgyak vonatkozásában. Feltéve, hogy normálisan kérdezte. Ugyanis szerintem teljesen természetes, hogy nem fog választ kapni (hiszen nincs értelme válaszolni), ha a kérdés megfogalmazásából (verbális és nonverbális jelek) süt, hogy a kérdés költői, és pontos szövege a következő lehetne: " Mi a büdös faszért kell nekem ezt a szarságot tanulni?"

    Az a baj, hogy a diákok max 20-30%-ában van kritikai érzék, ami ezt a fajta gondolatot indukál(hat!)ja, a többiek szimplán nem akarnak tanulni, és a lehető leggyakorlatiasabb dolgok kapcsán is feltenné a kérdést. Akiben viszont van ilyen kritikai érzék, az csak ritkán és tényleg extrémnek tekinthető helyzetekben* teszi fel ezt a kérdést, mert nem csak kritikai érzéke van, hanem agya is, hogy felfogja a dolgok értelmét.

    * pl. be kell magolni egy időszak kismillió évszámát, de a tanár a történelmi összefüggésekre nem világít rá. Jogos a kérdés. Ha be kell magolni egy adag képletet, de a tanár nem magyarázza, hogy miért éppen azt kel használni egy adott feladatnál, akkor jogos a kérdés. De feltenni a kérdést, hogy minek kell fizikát tanulni, az agyatlanság. Az ilyen szerinted felfogja, hogy egyrészt fejleszti az agyát, másrészt kicsit megért valamit a világból?

    mod: a miértre azért nincs esetleg stratégiai szinten válasz, mert seggfejek a stratégák. A jó tanárok tudják a választ a miértre, és a normális tanulók is (vagy maguktól, vagy a tanártól). Addig jó, míg a seggfej stratégák nem teszik fel a fenti nem túl szalonképes kérdést. Sajnos egyre inkább teszik, lásd természettudományos tárgyak visszaszorítása, és ezzel párhuzamosan az áltudományok fokozatos térnyerése.

    [ Szerkesztve ]

  • luciferc

    őstag

    válasz nuke7 #54 üzenetére

    Próbáltál már számolási zh-t írni számítógépen? Mivel fogsz képletet írni, word egyenletszerkesztő? Latex? Nem egyszerűbb kézírással? Diplomamunkát senki nem kér kézírással, helyén kell kezelni a dolgokat.

  • luciferc

    őstag

    válasz tkazmer #62 üzenetére

    Az a gond, hogy egyáltalán nem sikerült megértened amit írtam, ugyanis nem, nem vezethető le a te általad levezethetőnek vélt dolog. Egyenleteket ugyanis azért oldunk meg, meg azok megoldása nagymértékben fejleszti és serkenti az agyat, pl a logikai képességeket, az összetett gondolkodást. Ahogy a szöveg megalkotása is. Ugyanis ez analóg az egyenlet megoldással, nem pedig az általad analógnak vél kézzel írás!. Érted a különbséget? Ízlelgesd kicsit: szöveget alkotok, kézzel leírok valamit. Na? Kézzel másolhatsz is valamit, akkor is fejleszti az agyadnak pl a kéz koordinációjáért felelős részeit. Amúgy miért is kellene azon gondolkodni, hogy a 8-ast hogy írod le? Szerinted csak akkor dolgozik és fejlődik az agyad, amikor tudatosan gondolsz valamire? Mielőtt nekiállsz megváltani a világot, olvasgass egy kicsit az agy működéséről. Csak ismeretterjesztő szinten, de szakemberektől. Amúgy a második bekezdésed is a totális meg nem értésről árulkodik.
    De ha már ennyire a digitális kor gyermeke vagy, akkor válaszolhatsz a korábbi kérdésemre. Hogy szeretnél kemény számítási zh-t írni számítógépen? Miben írnád a képleteket, amik ott, prompt születnek, miközben agyalsz, hogyan is kellene megoldani a feladatot? Word? Hát, nem valami produktív, bár legalább rögtön átlátható. Latex? Piszok gyorsan tudok én is képletet szedni benne, viszont szerinted alkalmas arra, hogy már megoldás közben abba írj? Na melyik? Vagy mi más? Komolyan nagyon érdekel, hogy mi a kézzel számolás (ami közben sokszor sokat kell írni is az indoklások miatt) alternatívája, amikor új dolgokat alkot az ember, és nem jól begyakorolt dolgokat csinál gyakorlatilag betanított szellemi szakmunkásként.

  • luciferc

    őstag

    válasz Cathfaern #64 üzenetére

    De ha a gyerek elért odáig, hogy a kézírása olvasható, akkor teljesen felesleges tovább erőltetni.

    És elmondod, hogy ha 14 éves kora után nem követelik meg tőle a rendezett, olvasható kézzel írt munkát, akkor hogyan fog tudásáról számot adni egy zh-n? Hogyan fog jegyzetelni? Ne valami bölcsész duma órára gondolj, hanem olyanra, ahol szöveg, képletek és rajzok sűrű egymásutánban váltják egymást. Vajon miért van az, hogy bár az egyetemi hallgatók minimum felének van saját laptopja, gyakorlatilag senki nem jegyzetel TTK vagy mérnöki szakokon laptoppal? Mindenki ilyen maradi, vagy ti vagytok kicsit eltévedve?

    Gimnáziumtól felfelé már gyakorlatilag végig számológéppel számolnak a diákok, s értelmetlen is lenne bonyolult számításokat fejben (vagy papíron) kiszámoltatni.

    És ennek meg is van az eredménye. Mivel nem gyakorolják, ezért már egészen egyszerű számolásoknál sem képes a fiatalok 80+%-a fejben még csak megsaccolni sem a végeredményt. Tényleg nagyon jó. :(

    mod:
    Ehhez hasonlóan írásból is elég az alapok, nem kell hogy úgy írjon mindenki, mint a középkorban a kódexmásoló szerzetesek.
    De ugye senki nem fog megsértődni, ha az olvashatatlan és kaotikus macskakaparására egy jó nagy elégtelent kap?

    [ Szerkesztve ]

  • luciferc

    őstag

    válasz CsíkosMókus #68 üzenetére

    Vállalom, mármint az enyhe pejoratív mellékízt (valamint azt is, hogy a BTK-s szakok egy része nem fér bele az én tudományról alkotott nézeteimbe). A másodikban meg hm hm. Biztos teccik ebben lenni? Amúgy meg ha már itt vagyunk, attól, hogy (esetleg ;] ) van mondanivalója egy bölcsész órának, attól az még jegyzetelési szempontból duma, és egy jól gépelő ember valóban gyorsan tudja akár szó szerint is jegyzetelni, szemben az általam példaként hozott órával.

  • luciferc

    őstag

    válasz tkazmer #70 üzenetére

    Már ne is haragudj, de politikus vagy bulvár újságíró vagy? Igyekezz nem kiemelni máskor egy mondat egy részét, és akkor lesz miről beszélgetni.

    Az inkriminált mondat, kiemelve amit kihagytál:
    Komolyan nagyon érdekel, hogy mi a kézzel számolás (ami közben sokszor sokat kell írni is az indoklások miatt) alternatívája, amikor új dolgokat alkot az ember, és nem jól begyakorolt dolgokat csinál gyakorlatilag betanított szellemi szakmunkásként.

    Az általad írtak ugye mind kiváló példák a kézzel számolásra... De ha mondjuk statikust írtál volna. A statikusok egy része kisebb méretezéseket még mindig kézzel ír le, mert átlátható a saját számára is, és más számára is, és sokkal gyorsabb. Vagy az a programozó, aki a statikai számítási képleteket beprogramozta, hogyan is fogja azokat ellenőrizni. Jé, részben papíron. Azt a kutyafáját. Mellesleg a kézírással kapcsolatban grafikust emlegetni szintén zseniális. De ha már grafikus, akkor papír ceruza helyett digitális rajztábla... Apám, hogy te mennyire átlátod a dolgokat. Fel sem fogod, hogy a tevékenység még alapvetően ugyanaz, ha a használt eszköz más is?

    a 4 dolog közül a fogalmazás és a megoldás elkészítése az, ami a leginkább agyi munkát igényel; ezek szükségességét pedig senki sem vitatja.
    Látom még mindig nem érted. Amikor focizol, akkor sem agyalsz azon a szövegalkotáshoz, vagy egyenlet megoldáshoz haszonló módon, hogy hova passzolj, az agyad mégis dolgozik, kőkeményen. El nem lehet vitatni, hogy bizonyos agyi területeket ezáltal jelentősen fejleszt a foci (vagy bármilyen más játék). Ugyanígy van a kézírással is. Hogyan is döntöd el mikor dolgozik keményebben az agyad? Én ilyet nem mernék egyik irányban sem kijelenteni, de te biztos olvastál már ilyen kutatásokról, ahol az agy munkáját számszerűsítették egyes tevékenységekre, és az egyik több munkát igényelt. Nem lehet, hogy csak más jellegű munkát, és te az egyiket többnek érzed...

    mod: amúgy ha már építészt emlegettél, szerinted miért van szabadkézi rajz alkalmassági az építész felvételin? Hiszen vannak csodás cad programok, meg photoshop, meg kutyafüle. Aztán mégis. A sok maradi vén trotty, mi? Vagy mégsem olyan hülyék és van értelme?

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák