Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • CsíkosMókus

    aktív tag

    válasz luciferc #35 üzenetére

    én az egész általános és középiskolát végigpuskáztam, mert nem volt kedvem mol értékeket, molekulákat, erőket és egyéb rendkívül hasznos és szórakoztató dolgokat megjegyezni.
    egy verset viszont szünetben megtanultam 5 perc alatt :)
    aztán mégse lett belőlem buta gyerek, mol érték ide vagy oda. :)

  • nuke7

    veterán

    válasz luciferc #52 üzenetére

    90%-ig egyetértek veled (a betanított szakmunka rész nice :DDD )
    viszont egy idő után - pont ezért én nem középiskolában, hanem egyetemen szeretném látni ezt a rendszert - szerintem megvan az alapképesség, és a gépelés nem megy a kézírás rovására... :U

    https://youtube.com/user/nuke7

  • dabadab

    titán

    válasz luciferc #52 üzenetére

    "Nagyon sajnálatos, hogy a diákok körében elterjedt a "mire jó ez nekem kézzelfoghatóan a későbbi életemben" típusú agyatlan gondolkodás"

    Igazabol az egyaltalan nem baj, ha a diakokban van kritikai erzek es kepesek feltenni kerdeseket - marpedig ez a kerdes azert tobbe-kevesbe ertelmes es olyan, ami azert elobb-utobb mindenkiben felmerul.
    Ami igazan sajnalatos, az az, hogy a szerencsetlen diakok erre a kerdesre nem kapnak erdemi valaszt: pedig el lehetne mondani, hogy mi mire jo meg hogy miert nem teljesen jo a kerdes. Viszont ehhez az kellene, hogy legalabb a tanarok tisztaban legyenk az adando valasszal, de a jelek szerint ez egyaltalan nincs igy - sot, hatarozottan az az erzes motoszkal bennem, hogy a "miert?" kerdesre sokszor strategia szinten sincs igazan valasz.

    DRM is theft

  • CsíkosMókus

    aktív tag

    válasz luciferc #58 üzenetére

    Akiben viszont van ilyen kritikai érzék, az csak ritkán és tényleg extrémnek tekinthető helyzetekben* teszi fel ezt a kérdést, mert nem csak kritikai érzéke van, hanem agya is, hogy felfogja a dolgok értelmét.
    * pl. be kell magolni egy időszak kismillió évszámát, de a tanár a történelmi összefüggésekre nem világít rá.

    Ott a pont, én is erről beszéltem..

  • tkazmer

    addikt

    válasz luciferc #52 üzenetére

    az a gond, hogy a gondolatmenetedből az is levezethető: azért (is) oldunk meg egyenletet, mert a számok kézzel történő leírása egy hihetetlenül bonyolult agyi folyamat. de valahogy ha én megoldok egy másodfokú egyenletet, nem kezdek el azon gondolkodni, hogy akkor a 8-as szám pontosan hogy is van.
    biztos, hogy erre gondoltál tehát?
    senki sem vitatja, hogy a fogalmazás egy összetett agyi műveletsor, és az, hogy ezt valaki írásba is adja, további agyi műveleteket tesz nélkülözhetetlenné. viszont az, hogy valaki egy toll és papír helyett egy billentyűt használ, valahogy nem olyan szignifikáns különbség, amely az agy működésének nagymértékű csökkenését kellene, hogy eredményezze.

    úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő

  • CsíkosMókus

    aktív tag

    válasz luciferc #67 üzenetére

    Ne valami bölcsész duma órára gondolj, hanem olyanra, ahol szöveg, képletek és rajzok sűrű egymásutánban váltják egymást.

    Enyhe lenézést olvashatunk, miközben valószínűleg fel se fogná a szerző a bölcsészduma mondanivalóját. :)

  • tkazmer

    addikt

    válasz luciferc #65 üzenetére

    ugyanis nem, nem vezethető le a te általad levezethetőnek vélt dolog
    ó, dehogyis nem!
    tekintsük - ahogy eddig is tettük - két külön "process"-nek a fogalmazást és annak lejegyzését. ugyanúgy tekintsük két külön process-nek az egyenletmegoldásnak azon részét mikoris a szellemi tevékenységet, a megoldást készíti el az agy, illetve azt, amikor ennek eredménye leírásra kerül.
    a 4 dolog közül a fogalmazás és a megoldás elkészítése az, ami a leginkább agyi munkát igényel; ezek szükségességét pedig senki sem vitatja.
    a felhozott probléma a "számítási zh"-val kapcsolatban valós. tekintettel arra, hogy nincs megfelelő eszköz a benne foglalt feladatok papír és toll nélküli megoldásához, egyértelmű, hogy ebben a tekintetben még van hova fejlődnie a technikának, nem nyújt megfelelő megoldást.
    azonban a szövegbevitel egyszerűen megoldott. ilyen módon szöveg létrehozásra sokkal megfelelőbb egy számítógép.

    amikor új dolgokat alkot az ember, és nem jól begyakorolt dolgokat csinál gyakorlatilag betanított szellemi szakmunkásként.
    végső soron tényleg okos dolog betanított szakmunkásnak nevezni az építészeket, ügyvédeket, írókat (legalábbis egy részüket), programozókat, vagy éppen grafikusokat, és számos más olyan, szellemileg újat alkotó munkakört, amely alapvetően a számítógépen hozza létre azt a bizonyos új dolgot. nem tudom merre és hogyan dolgozol, de bármily meglepő: amikor egy programozó leprogramoz egy programot, azt nem írja le előtte kézzel, vagy amikor egy grafikus létrehoz egy grafikát, csak nagyon ritkán használ előtte papírt és ceruzát a digitális rajztáblák és a photoshop korában. legalábbis az én cégemnél így szokás.

    (#66) CsíkosMókus
    ha nem így gondolod, kérlek fejtsd ki az álláspontodat

    [ Szerkesztve ]

    úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő

  • tkazmer

    addikt

    válasz luciferc #71 üzenetére

    ami problémát jelent, hogy még mindig ott tartasz: számítások. pedig ha jól elolvasod amit írtam, találhatsz ott ilyet is:
    a felhozott probléma a "számítási zh"-val kapcsolatban valós. [...] ebben a tekintetben még van hova fejlődnie a technikának, nem nyújt megfelelő megoldást.
    feltételezem, hogy ez a mondat elég világosan leírja a számítási feladatokkal kapcsolatos véleményemet. amennyiben még nem egyértelmű: a "számítási zh" rész helyére esetleg helyettesítsd be azokat a foglalkozásokat, amelyeknél fontos, hogy teljesen új számítások alapján dolgozzon valaki.

    Hogyan is döntöd el mikor dolgozik keményebben az agyad? ez a kérdés jogos. de nézzük, hogy a valós életben ez hogy is van: érdekes módon írni és olvasni gyakorlatilag mindenki tud. egy szövegalkotásra, magas minőségben, azonban nem mindenki képes. szerinted akkor melyik az a feladat logikusan gondolkodva, amelyik több "agyi energiát" igényel?
    továbbá a foci és a kézírás pedig nem összehasonlítható, hiszen a foci esetében egy komplett emberi testet kell koordinálni, kézírás esetén viszont elégséges egy kart és néhány ujjat. ja, hogy gépírásnál éppen ennek a kétszeresét kell? uupsz...

    úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő

Új hozzászólás Aktív témák