Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz nemszabad #215 üzenetére
az a baj a villanyautó és benzines grafikonokkal, hogy rendszerint 3-4 dolgot kihagynak a grafikonokból, a nyersolajkitermelés, szállítás és finomítás részeit (aztán újra szállítás a kútra)..
ezen kívül a villanyautók akkumulátora se csak 100eKm-ert megy, az első teslák adatai alapján még 200e mérföld után is rendre 80% felett van a 10+ éves akku (és azok még hőmérséklet menedzsment nélküli akkupakkok voltak, 1-2 cella időnként meghall amit cserélni kell, de nem dobja fel a talpát hirtelen az összes) ... Ellenben a benső égésű motorok rendszeresebb karbantartásigénye is ott van mint szennyező tényező.Az akkumulátorok meg korrekten megsemmisíthetők ha nem a szeméttelepre dobják őket ... drága dolog igen (jelenleg nem is akarják nagyon megtenni, mert "büdös" az a rész), a benzines autók.
Persze az akkumulátor végső soron "szennyező" és igencsak "robbanékony" a természete akár külső akár belső sérülés történik vele (az akku tüzet se egyszerű eloltani, sőt).
De hogy mennyire éri meg az elektromos autó nagyban függ attól, hogy az adott térség ahol használják mivel is termeli az elektromos áramot... ha gáz és szénerőművek annak túlnyomórészben mint nálunk, meg "importáram" mert a hazai termelés nem elegendő, akkor nem gazdaságos a drága elektromos költségek miatt... DE városban még így is megérheti, az elektromos autó dinamikusabb és nem okoz akkora "helyi" légszennyezettséget ami a belvárosban azért jó dolog tudna lenni (egyre több elektromos autót látok), de egyre többen használnak "car sharing"-ot, ami javítja a használati arányt és környezeti "megtérülést" persze ott nem mind elektromos (még).
The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5