Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DraXoN

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz mobal #7 üzenetére

    és?
    intel se éri be 10nm-en a 14nm-ert ...

    az ügye megvan, hogy amd szemtelen profittal dolgozik a 7nmes cpuivan? és úgy néz ki az asztali cpu-k kapják a legrosszabbul sikerült példányokat... de hiába amíg van olyan szerver cpu ahol egy szem chipleten 1000$ is kereshetnek...

    The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

  • DraXoN

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz mobal #18 üzenetére

    ki miatt nem létezik a 10nm.. végül sikerült összerakni, de pár mobil terméken kívül nem hoznak rá terméket mert nem érné utol a 14nm-es technikájukat.. a 10nm-es chipeket is csak azért gyártják, hogy valamit visszahozzon a fejlesztés, és mert kicsit leveszi a terhet pár termék esetén a 14nm-es sorokról kicsit (havi pár ezer waffernyi szabad kapacitás is nagy tétel ha túlterhelt a gyártósor).

    egyébként szerintem tökmindegy a gyártástechnológia, a teljesítmény és gyártási költség a lényeg. bár elnézve, hogy mit csináltak a zen2ben, megtudták volna ezt valósítani 12/14nm-en is, csak akkor nem fért volna el ekkora tokozáson vagy csak 1 chipletes változatban gyártják a holmit (asztalon, szervernél is kevesebbnek lett volna hely, bár ha L3mat nem dupláz, akkor nem sokkal lett volna nagyobb, lehet akkor elfért volna a 2 modul 12/14nm-en is.. most is a memória foglalja a legtöbb területet a chipletekben)...

    The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

  • DraXoN

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Chaser #153 üzenetére

    ha az új PS tényleg az általad említett erősséggel jön ... nagyon gyorsan elfognak avulni a mostani 4-8 magos cpuk.. és rambol is hamar kifuthatunk (32GB minimum, de a fordítás miatt lehet annál is több kell majd)

    The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

  • DraXoN

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Chaser #157 üzenetére

    tudom, hogy a mostaniakban is 8 van, de azok már megjelenéskor "gyenge" magok voltak, viszont ezek jelenleg nem mondhatóak annak, így nem tudják erőből pótolni a szálakat (ténylegesen kellenek majd)..
    persze 2-3 év kellhet amíg mindent használnak az új konzolokban, de ha az megtörténik a "kevés magos" pcknek végük lehet (játékban).

    [ Szerkesztve ]

    The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

  • DraXoN

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz schawo #163 üzenetére

    csak ne úgy járjon a részesedéssel az intel mint a nokia (mondjuk ott kb. tudatos brand leépítés ment)...

    mondjuk egy-egy generáció maximuma mindig drága, így az segít magason tartani a használt piaci árait (egy szintig), ezért drága használtan a 7700K és a 4790K is (utóbbi már kicsit mérséklődött, de még mindig azonos vagy jobb teljesítményű ÚJ procit is lehet kapni a használt piaci árán, csak hát teljes platformcsere "megdrágíja")... csak legyen utóbbi alá "jó" alaplap, fogynak nem kicsit (a sandy/ivy sorozathoz valók detto, oda is szerintem egy 30-40%-al drágább a "csúcs" mint amit ténylegesen érne teljesítményben, de hát a piac az igény alapján is áraz).

    The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

  • DraXoN

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz nemszabad #215 üzenetére

    az a baj a villanyautó és benzines grafikonokkal, hogy rendszerint 3-4 dolgot kihagynak a grafikonokból, a nyersolajkitermelés, szállítás és finomítás részeit (aztán újra szállítás a kútra)..
    ezen kívül a villanyautók akkumulátora se csak 100eKm-ert megy, az első teslák adatai alapján még 200e mérföld után is rendre 80% felett van a 10+ éves akku (és azok még hőmérséklet menedzsment nélküli akkupakkok voltak, 1-2 cella időnként meghall amit cserélni kell, de nem dobja fel a talpát hirtelen az összes) ... Ellenben a benső égésű motorok rendszeresebb karbantartásigénye is ott van mint szennyező tényező.

    Az akkumulátorok meg korrekten megsemmisíthetők ha nem a szeméttelepre dobják őket ... drága dolog igen (jelenleg nem is akarják nagyon megtenni, mert "büdös" az a rész), a benzines autók.

    Persze az akkumulátor végső soron "szennyező" és igencsak "robbanékony" a természete akár külső akár belső sérülés történik vele (az akku tüzet se egyszerű eloltani, sőt).

    De hogy mennyire éri meg az elektromos autó nagyban függ attól, hogy az adott térség ahol használják mivel is termeli az elektromos áramot... ha gáz és szénerőművek annak túlnyomórészben mint nálunk, meg "importáram" mert a hazai termelés nem elegendő, akkor nem gazdaságos a drága elektromos költségek miatt... DE városban még így is megérheti, az elektromos autó dinamikusabb és nem okoz akkora "helyi" légszennyezettséget ami a belvárosban azért jó dolog tudna lenni (egyre több elektromos autót látok), de egyre többen használnak "car sharing"-ot, ami javítja a használati arányt és környezeti "megtérülést" persze ott nem mind elektromos (még).

    The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

  • DraXoN

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz b. #219 üzenetére

    egyértelmű, hogy "megborulna minden" ha egyik napról a másikra kéne elektromos járműveket használni, nem is érzem azt, hogy az volna az "ultimate" megoldás, szerintem városon belül jó az elektromos autó, a nagyobb akkus modellek a "néha leugrom vidékre" módban is.. De azok akik sokat mennek autópályán, illetve szállítmányozásra inkább a hidrogént érzem a "befutónak" (a hidrogén pl. csak olyan járműben jó szerintem amik sokat mennek akár nagy távokat megtéve, egy helyben állva 1-2 hónap alatt elszivárogna az egész az autó tartályából).
    Az infrastruktúra meg majd kialakul.. Manapság is "nem hirtelen" cserélődnek le az autók, sokan használnak 20-30 éves autókat (nekem pl. 33 éves autóm van, de én nem használom sokat évi 3-4ezer Km, "csak" okból nem cserélem le eddig, idén keresek majd mellé valami másikat, a mostani meg megy garázsba felújítás után, amit jó eséllyel magam csinálok majd meg hobbiként szabadidőmben)..
    De hiába jönnek az elektromos autók, az önvezető autók, nem egyből történnek az átállások ez egy 20-30 éves folyamat is lehet, hacsak nem lesz állami szabályzás (tiltás) a "régi" modellekre (bár nyugaton népszerű dolog a városból kitiltás).

    de nagyon eltértünk a fő topic témától :B

    [ Szerkesztve ]

    The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

Új hozzászólás Aktív témák