Új hozzászólás Aktív témák
-
Blazs120gl
aktív tag
"Nagy általánosságban nincs látványos hatása. A különféle játékok CPU tesztjeiben (pár kivételtől eltekintve) éppen ezért van az, hogy a magasabb egy szálas teljesítményt nyújtó "sima" desktop i5, i7 procik bizony lenyomják a sokkal drágább, 8-10 magos HEDT procikat."
Sokszálas render-nek nem a csúcsgépeken, hanem a közepeseken van előnye. Ott, ahol egy magon nincs meg a kellő freki, hogy etetni tudja a VGA-t. Egy szálon futó DX11-es játékokban (és AMD-ken, ahol a worker thread-ek tudtommal még Vega-n sem elérhetők, így érthető az NV DX11 előnye) mindig a legmagasabb IPC és freki lesz a nyerő. A a játékok többsége még mindig DX11, vagyis attól nem lesz magasabb az fps, hogy minden egyéb feladatra egy DX11-es játék még plusz hány magot/hw thread-et tud v. hajlandó használni.
Ott van még a nagy magszámú HEDT-knél a mesh vs ring téma. A ma és múlt játékait nem HEDT architektúrára írták és a régieknél ebben már nem is lesz változás, akárhányszor mérjük meg. Csak a jövőben lehet váltás, HA a fejlesztők is váltanak. Ezt max mi, fogyasztók tudjuk kikényszeríteni, hogy elvárjuk a DX12 ÉS Vulkan support-ot mint alap. -
Blazs120gl
aktív tag
4 magon is lehet még extra fps-t találni, ha nem egy szálban próbálsz renderelni. DX11 és OpenGL-re igaz. Kivéve a DX11+nvidia, HA a worker thread-eket használják. Azzal némi munkát ki tudnak szervezni más magokba, ezért szenved a DX11 AMD-ken annyira és az OpenGL hasonló okok miatt lassabb még nvidia-n is.
A másik faktor az OS. A tétlen magok mindig jól jönnek, ha játék közben a windows-ra éppen rájött valami halaszthatatlan, pl. vírusellenőrzés, letölteni egy frissítést hogy 100-as ping-ünk garantált legyen,vagy esetleg az egész heti keylog-unkat és a webkamerás screenshot-okat az NSA-nek kell elküldeni .
-
Blazs120gl
aktív tag
"mai átlag gamer gépeket elnézve a 32 szál akkor is túlzás egy kicsit. "
Ez igaz. Szvsz egy fps/szimulátor játékot racionálisan kb. 8 magig tudnék feldarabolni. A hardver thread-eket nem számolom bele, mert játékokban nem mindig használhatók hatékonyan (egyetlen magon marakodnak, csak kis szkópú feladatok tudnak belőle profitálni).
De ahogy mondani szokták, ha valaki megtalálja a megoldást, akkor hamarosan lesz hozzá probléma is .
-
Blazs120gl
aktív tag
Igazából nem azért csinált az AMD 16c/32t procit, mert az egy égető probléma a játékoknak. Azért csinálta, mert ezt tudja jó ár/érték arányban adni. Igazaból a 3D engine trendek próbálnak abba az irányba fordulni (nagyon lassan és megfontoltan, hogy azért túl jó nekünk se legyen ), hogy mi lenne, ha a mai game-ek azokon a gépeken futnának, amiket a zemberek meg is vesznek. VGA ügyileg nagyon nincs hova menni, tehát marad a sok tétlen core az egy-két szálas játékok világában.
Amúgy ha a Star Citizen módosított double koordinátás Lumberyard motorja elérhető lenne, az nekem még némi pénzt is megérne.
Új hozzászólás Aktív témák
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Gaming notebook topik
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Apple notebookok
- Anime filmek és sorozatok
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- További aktív témák...