- Mesterséges intelligencia topik
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Milyen NAS-t vegyek?
- DIGI internet
- Milyen routert?
- Windows 10
Új hozzászólás Aktív témák
-
Igorovics
csendes tag
Egyetértek, egyrészt ezek a cégek is (mint minden más cég is) a profitra mennek rá, és addig nem is volt vele baja egyik politikusnak sem, amíg ez az érdekeiket nem kezdte sérteni.
Pedig érdemes erkölcsi oldalról is megvizsgálni a dolgokat:
"A törvényhozók szerint a vállalatok olyan funkciókat és algoritmusokat használnak, amelyek kiemelik az extrém érzéseket kiváltó tartalmakat azért, hogy többen kattintsanak ilyesmire, ezáltal több időt töltsenek az oldalon." - Jaron Lanier a "Miért töröld magad azonnal a közösségi oldalakról?" c. könyvében leírta ezt már egy ideje (nagyon fura stílusban megírt könyv, de megéri elolvasni). Sőt, ami azt illeti, nem csak extrém, hanem extrém negatív érzelmek kiváltása a cél, mert úgy alakul ki erősebb függőség, ami garantálja, hogy a felhasználó sűrűbben visszatér a platformra, ami garantálja a nagyobb profitot.Ez az igazi probléma szerintem, ezek az események csak következmény/mellékhatás voltak.