Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • vzozo

    senior tag

    válasz Darmol #27 üzenetére

    Aki azt mondja, hogy Musk nélkül nem fejlődött volna a rakétatechnológia, az leginkább nem tudja mit beszél.

    Én pedig azon az állásponton vagyok, hogy túl sok fejlődés nem történt volna.

    Az életem jelentős része, több évtized azzal telt el, hogy papiron mindig voltak remek ötletek, 5 év múlva a Hold, 10 év múlva a Mars szlogenek. Felsorolni se tudnám, hogy rakéta, űrhajó, hajtómű, stb. tervek voltak az aktuális tuti befutók. Csak aztán igazából nem történt semmi, újabb hét űrhajós távozott az élők sorából.

    Majd jött ez a migráns gyerek, és ha kinkeservesen is, de megcsinálta az újrafelhasználható boostert és a metános hajtóművet, amivel úgy néz ki újra történelmet fog irni hamarosan.

    Ehhez képest a csillió pénzből gazdálkodó és hasonló időtávot magáénak mondható BO még ott tart, hogy a hajtóművük sem nagyon akar működni. Az ULA kezd is berágni rájuk emiatt.

    Mások meg? Kik? Hol? Van most néhány kinai "startup", ők is mint a Spacex-et másolják.

    Szóval tényleg kiváncsi vagyok, hogy szerinted ki, melyik magán vagy állami entitás dobott volna olyan húdenagyot az űriparon, mint muszkli egymaga.

  • Tuomas

    addikt

    válasz Darmol #27 üzenetére

    "Ha csak a magáncégekből indulunk ki, akkor a SpaceX mellett ott a Virgin Galactic,
    Blue Origin, hogy csak kettőt mondjak. De ott a különálló Starliner és Crew Dragon programok, hiszen a Space-X nem képes egymagában ember szállítására, mert nincs hozzá moduljuk."

    Hogy mi? :U
    A SpaceX miért nem képes egymagában ember szállítására? Milyen moduljuk nincs hozzá? A Crew Dragon az nem "különálló program", hanem a SpaceX által fejlesztett és épített űrhajó, ők szállítják az amerikai (és már európai is) űrhajósokat az űrállomásra, illetve a tervek szerint szeptemberben már civilek is Föld körüli pályára állnak az Inspiration4 keretében.
    A Starliner még el se jutott az ISS-ig, a A Blue Origin pedig még a pályára állásig sem, ahogy a Virgin Galactic sem, bár utóbbinak nem is célja.

    [ Szerkesztve ]

    We were here

  • Tuomas

    addikt

    válasz Darmol #27 üzenetére

    "Musk készségesen vállalja a hadi célú szállításokat is az állami pénzekért cserébe (nyilván Boeing-el karöltve)."

    Hogy mi (no. 2)? :DDD
    Boeing-el karöltve? A Boeing milyen hadi célú szállításokat végez? Sőt, kérdezek jobbat: A Boeing milyen rakétával rendelkezik?

    A ULA a másik nagy kutya a SpaceX mellett, akik hadi célú szállításokat végeznek, a Boeingnek nincs saját rakétája sem, akkor hogy végezne hadi célú szállításokat?! A Starliner (amit a Boeing épített) is csak a ULA Atlas-V rakétájával képes az űrbe jutni.

    Úgy látom eléggé kevered a dolgokat, az űripart illetően. :U

    [ Szerkesztve ]

    We were here

  • Giovan!

    addikt

    válasz Darmol #27 üzenetére

    Mutass már rá arra a kettős mércére. Én amit látok, hogy rosszabb minőséget hoz drágábban a konkurencia, gyakran még a NASA által megszabott elvárásoknak sem képesek megfelelni (lásd pl. Bezos cégét), és mégis a SpaceX-et csuklóztatják folyamatosan, hogy a többiek is érvényesülhessenek.

    Speak softly and carry a big stick, you will go far.

Új hozzászólás Aktív témák